ďťż
Mount Power
 
Picture

Pokrewne:

Cytat:

Jak powinno być w sklepie?





Waleń - 05.08.2009 23:07
" />Witam wszystkich, prowadzę akwarystykę i terrarystykę w sklepie zoologicznym (ze względu na to że była by to reklama to nie mogę zdradzić w którym).
Z tej okazji mam do was pytanie, jak powinna wyglądać ta część działalności sklepów, czego wam najczęściej brakuje w sklepach i co chcieli byście aby było w zbiornikach i na półkach.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.

P.S. jeśli coś wam w sklepach przeszkadza to też mówcie od razu zapewniam że nie sprzedajemy kul i gorąco je odradzamy i wyłażę ze skóry żeby wszystko co sprzedaję było zdrowe i radosne




TheDivineConspiracy - 05.08.2009 23:49
" />ciekawy , bogaty asortyment i profesjonalizm sprzedawcy. niby kilka slow , ale znacza bardzo duzo zero lania wody. 100%wiedzy i wszystko na pelnym wypasie. jak ktos jest zielony w temacie (klient) to jakos zablysnac przed nim. dobrej rady udzielic i obsluzyc fachowo . a na polkach to u mnie najczesciej brakuje testow do badania wody i nawozy do roslin takie jakie chce . wiekszosc to w zestawach. wchodze do Ciebie do sklepu i mowie tak , kropelki , testy , no2, no3, po4, k, kh gh, ph , nawozy fe, k, bajera i te de. wiesz o co chodzi ? wchodze do jednego sklepu. bach biore co chce, dostaje jakas zlota rade sprzedawcy i wychodze zadowolony ze skelpu z zakupow. jestem pod tym wzgledem wymagajacy

a co nam sie podoba i nie podoba to tu viewtopic.php?f=11&p=98202



hipcio_stg - 06.08.2009 05:17
" />a mi zawsze i wszędzie brakuje roślin! We wszystkich zoologach w moim mieście nie ma roślin... no może poza bacopą i jakimiś żabienicami i kryptocorynami. Reszta to rośliny doniczkowe. Brakuje mi produktów JBL-a (w ogóle) brak testów kropelkowych, brak osprzętu do CO2, brak szczegółowej wiedzy... To zawsze mnie irytuje w sklepach zoologicznych



trot - 06.08.2009 07:41
" />dodam jeszcze:
+nie lubie jak coś zdechłego pływa w wodzie
+jak sprzedawca mówi "nie wiem" "eeeeee" "chyba" skoro nie wie to co tam robi ???
+to że są zawsze źle opisane ryby -> na akwaium napisane jedno a pływa co innego i sprzedawca szuka co to jes i ile kosztuje
+że tylko w 3 sklepach jekie znam (i tylko w nich kupuje) da się targować a czasem opuszczenie 5 zł sprawia zę ktoś zostawia kolejne 50




mszt - 06.08.2009 10:44
" />Nie powinno być w sprzedaży kul ani różnych fikuśnych wazonów i pojemników na kanapki, które w wielu sklepach są oferowane jako akwaria



shaniqa10 - 06.08.2009 10:48
" />To i ja się wypowiem
+ Powinna być fachowa obsługa , która zna się na rzeczy
+ Duży wybór zdrowych ryb i roślin
+ Bojowniki w akwariach a nie w kubkach
+ Duży wybór różnych preparatów , pokarmów , sprzętu akwarystycznego
+ Akwaria w sklepie odpowiednio napowietrzane i filtrowane



TLB - 06.08.2009 10:49
" />Więcej produktów JBL, one są żadkością (nawet w Stolicy miałem problemy z ich kupnem),zero kul i zestawów bojownik
+kula lu b "złota rybka"+kula; rośliny,rośliny i jeszcze raz rośliny, sklep zrobić stricte akwarystyczny i terrarystyczny a nie, że jak wchodzę do sklepu to mi papugi latają nad głową lub króliki przede mną skaczą, i przede wszystkim być "hodowcą-handlowcem", który doradzi i pomoże a nie "handlowcem", który zacznię się jąkać jak o coś spytam...



kulka - 06.08.2009 11:16
" />Podpisuje się pod wypowiedziami innych , ale mam i swoją opinię .
Według mnie w sklepach zoologicznych powinni pracować ludzie z wiedzą odpowiednią do każdego działu . Tzn.:żeby był ktoś kto się zna na rybkach i przy nich pracował ,ale i też na np. chomikach, bo tutaj wbrew pozorom duża wiedza też jest potrzebna



Atreyu - 06.08.2009 11:45
" />Rzeczy które mnie odstraszają po wejściu do sklepu zoologicznego:

-bojowniki w kubkach... [małe kule są o wiele lepsze]
-jeśli w akwariach pływają chore ryby i trupy nie odławiane ,wychodzę
-skrajne przerybienie
-jeśli sprzedawca chce mi wcisnąć coś innego niekoniecznie lepszego na siłe ,ja zawsze przychodzę po coś konkretnego

osobiście promuję sklepy w których obsługa jest miła i profesjonalna ,czasem wole coś kupić drożej w takim sklepie niż tam gdzie sprzedaje ktoś niemiły albo nie znający się na rzeczy

a co do asortymentu to zależy od wielkości sklepu choć i w osiedlowych sklepikach i w supermarketach zoologicznych widziałem podobny ważne by nie było braków na półkach



kulka - 06.08.2009 11:47
" />Jeszce jest cos czego nienawidze . Wchodze ledwie do sklepu i jest pytanie : co podać ?



TheDivineConspiracy - 06.08.2009 12:03
" />
">Jeszce jest cos czego nienawidze . Wchodze ledwie do sklepu i jest pytanie : co podać ? ale tak jest wszedzie



hipcio_stg - 06.08.2009 12:12
" />
">Jeszce jest cos czego nienawidze . Wchodze ledwie do sklepu i jest pytanie : co podać ? ale tak jest wszedzie

wcale nie bo u mnie jest "mogę w czymś panu pomóc?"



Atreyu - 06.08.2009 12:16
" />
">Jeszce jest cos czego nienawidze . Wchodze ledwie do sklepu i jest pytanie : co podać ? ale tak jest wszedzie

wcale nie bo u mnie jest "mogę w czymś panu pomóc?"

zawsze można nie patrzyć się na sprzedawce i nie podchodzić od razu do kasy xD wtedy mała szansa że zapyta xP

no i w supermarketach zoologicznych tak nie ma ze względu na powierzchnie sklepu ^^



TheDivineConspiracy - 06.08.2009 12:48
" />no tak , ale jak ja mnie pytaja czy moga w czyms mi pomoc ja na to "NIE " i juz po problemie . mowisz albo tak albo nie i sobie lukasz co chcesz. o so choziii ? a co do zoologow w hipermarketach kolo mnie to ja mam wrazenie ze tam nikt nie pracuje . tak im wszystko jedno .albo zra jakies drozdzowki bez konca, albo baby zajete plotkami , tragedia i smiech na sali



marcinb17 - 06.08.2009 12:56
" />W SKLEPIE POWINNO BYC MNIEJ MARTWYCH RYB BO TO TYLKO ZNIECHENCA KLIJETA



trot - 06.08.2009 19:18
" />
">Jeszce jest cos czego nienawidze . Wchodze ledwie do sklepu i jest pytanie : co podać ? ale tak jest wszedzie

wcale nie bo u mnie jest "mogę w czymś panu pomóc?"

zawsze można nie patrzyć się na sprzedawce i nie podchodzić od razu do kasy xD wtedy mała szansa że zapyta xP

no i w supermarketach zoologicznych tak nie ma ze względu na powierzchnie sklepu ^^[/quote]

no ale pytanie "w czym pomóc" "co podać" itp to jest coś co pracownik ma wpajane i musi to robić
pracuje w dużej firmie handlowej i wiem czego uczymy nowych pracowników -> to jest standard światowy a to że polacy się boją i wstydzą obcych to niczyja wina

a hasło "NIE" i foch to dla mnie przejaw wsiowego wychowania i braku kultury/szacunku



kulka - 06.08.2009 19:23
" />za to Ty masz wychowanie godne uwagi

tu nie chodzi o pomoc tylko o to że od progu się narzucają
też robie w handlu i wiem , że ludzie nie lubią natrętów .Większość ludzi woli obejrzec , poczytać , a potem kupić . Chyba ,że ktoś wie co chce kupić to sam o to prosi .



TheDivineConspiracy - 06.08.2009 19:25
" />Trot, do mnie pijesz ? sorry mam wchodzic do sklepu i mowic co chce jak dajmy na to przychodze sie rozejrzec ? "wsiowe wychowanie" pfff. pracuje w handlu, ale wszystko z umiarem.



trot - 06.08.2009 19:59
" />do nikogo nie pije po prostu często obserwuje jak u mnie w salonie to działa.
wchodzi klient, po ok 1min podchodzi sprzedawca i mówi "dzień dobry" a facet odpyskuje "Nie Dziękuje"

albo laska pyta się klienta "w czym pomóc" a odpowiedź brzmi "a w czym ty możesz mi pomóc"
itp itp

u mnie nikt nie narzuca się klientom(bo taki standard mamy) a ludzi i tak puszczą, odburkują, nawet dzień dobry nie mówią bo się boją że ktoś ich o coś spyta.

jak się ktoś poczuł urażony to sry ale napisałem jak ja widzę "powitanie" klienta



Pley - 06.08.2009 20:30
" />to ja powiem moim skromnym zdaniem , co powinno być wg mnie w dobrym sklepie akwarystycznym

Tak więc :
1.Krewetki Red,White Pearl, Orange, NIE mogą być trzymane razem
2.rybki takie jak : pielęgnica papuzia,molinezja balonowa,welonka teleskop,pyzatka NIE powinny być sprzedawane ... powinniśmy ograniczyć kupowanie takich ryb , ponieważ one się męczą przez zmniejszony kręgosłup , zdeformowanie pyska , oczu itd
3.rośliny powinny być nie z upraw paludaryjnych, a jak już to w innym zbiorniku i podpisane ze nie nadają sie do całkowitego zanurzenia
4.Roślinki powinny posiadać jakieś etykietki z wymaganiami świetlnymi,wody itd
5.dużo rozmaitych pokarmów suchych jak i mrożonych
6.preparaty i testy dobrych firm
7.i co najważniejsze ? WIEDZA , PRAWDA , SZCZEROŚĆ - nie można polecić Suma rekiniego do 25L , nie można skłamać ze Zbrojnik Niebieski zjada dużo glonów , i jak ktoś powie "chciałbym do swojego akwaria 30L kupić brzankę rekinią,opaczka , nadają sie?" odpowiedzieć stanowczo "NIE" ;] no to chyba tyle ... jak by taki zoolog istniał , to z pewnością uwielbiałbym go



andrerw - 06.08.2009 20:49
" />
">to ja powiem moim skromnym zdaniem , co powinno być wg mnie w dobrym sklepie akwarystycznym

Tak więc :
1.Krewetki Red,White Pearl, Orange, NIE mogą być trzymane razem
2.rybki takie jak : pielęgnica papuzia,molinezja balonowa,welonka teleskop,pyzatka NIE powinny być sprzedawane ... powinniśmy ograniczyć kupowanie takich ryb , ponieważ one się męczą przez zmniejszony kręgosłup , zdeformowanie pyska , oczu itd
3.rośliny powinny być nie z upraw paludaryjnych, a jak już to w innym zbiorniku i podpisane ze nie nadają sie do całkowitego zanurzenia
4.Roślinki powinny posiadać jakieś etykietki z wymaganiami świetlnymi,wody itd
5.dużo rozmaitych pokarmów suchych jak i mrożonych
6.preparaty i testy dobrych firm
7.i co najważniejsze ? WIEDZA , PRAWDA , SZCZEROŚĆ - nie można polecić Suma rekiniego do 25L , nie można skłamać ze Zbrojnik Niebieski zjada dużo glonów , i jak ktoś powie "chciałbym do swojego akwaria 30L kupić brzankę rekinią,opaczka , nadają sie?" odpowiedzieć stanowczo "NIE" ;] no to chyba tyle ... jak by taki zoolog istniał , to z pewnością uwielbiałbym go


Sorki za lekki ot, w Krakowie masz taki sklep : roslinyakwariowe.pl na młyńskiej



mszt - 06.08.2009 21:50
" />
">1.Krewetki Red,White Pearl, Orange, NIE mogą być trzymane razem

Ja też przepraszam za OT, ale czemu orange?



Waleń - 07.08.2009 08:20
" />Troszkę mało u mnie miejsca na te wszystkie udziwnienia ale wyłażę ze skóry żeby była tak jak wyżej, co prawda czasem trudno ożec jak producent roślinki robiła ale staram się te z emersu przyzwyczajać do wody przed sprzedaniem, a mówić stanowcze nie zdaża mi się bardzo często

co do powitania klienta to jest standardowe "dzień dobry mogę w czymś pomóc?" i jsię jeszcze nie spotkałem żeby to komuś przeszkadzało, zazwyczaj okazuje się że istotnie mogę albo pani przyszła z dzieciakiem popatrzeć ale i tak o coś zapyta i osobiście uważam że to bardzo ważne a na pewno lepsze niż uganianie sie po sklepie za panem "specjalistą" od bojownika w kuli przez trzy godziny celem kupienia kilku sztuk neonów

(btw moja sefowa mówi że widziała kiedyś w takim jednym sklepie sieciowym błazenka w kuli tak tematem przegięć...)

Pozdrawiam, i dziękuję za opinie



mszt - 07.08.2009 08:31
" />Z tymi powitaniami to jest trudno utrafić, bo i tak źle, i tak niedobrze. Często tak mam, że jak chcę sobie spokojnie pooglądać i przemyśleć, to mnie wciąż jacyś sprzedawcy zaczepiają, a znów kiedy akurat jakiegoś potrzebuję, to nigdzie żadnego nie ma.

Przypuszczam, że nie będziesz w stanie sprostać wszystkim naszym "wymaganiom", ale bardzo dobrze o Tobie świadczy, że chcesz je znać i chociaż część spróbujesz, mam nadzieję, wprowadzić w życie.



Pley - 07.08.2009 08:31
" />
">
Sorki za lekki ot, w Krakowie masz taki sklep : roslinyakwariowe.pl na młyńskiej


Nawet nie wiedziałem ;D


">
Ja też przepraszam za OT, ale czemu orange?


Yyy , tak mi sie palneło , ale wiadomo ocb, zeby nie trzymac z krzyzujacymi sie ;;D tymi White Pearl , Yellow itd ;D



zolwik - 09.08.2009 22:28
" />ja stawiam na brak lekow, a co do powitan to sama podchodze do sprzedawcy , witam go i prosze o fachowca



herman - 10.08.2009 07:56
" />ja idealny sklep widzę tak :
wchodzę i na poczatku sprzedawcy częstują na wielkich srebrnych tacach kawiorem kawałek dalej sushi i czerwone wino - żartowałem
Sklep powinien być czysty i ryby zadbane i widoczne bo już spotkałem się że rybki w zielonej barwie pływały i nie można było wyczuć co to za gatunek.Sprzedawcy powinni doradzać a nie wciskać.I częściej sprawdzać czy nie powiększyła się liczba zgonów w akwariach.



Atreyu - 10.08.2009 09:12
" />hahaha xD kawior [ikra] i sushi [rybie mięso] w sklepie z zoologicznym z rybami xD
to jak hamburgery w schronisku dla psów w tajlandi
btw. podobno mięso sumika rekiniego jest bardzo smaczne

najlepszy sklep to taki w którym widać pozytywne zmiany ,a w jednym ze sklepów takie zaobserwowałem ,choćby zniknięcie kubeczków
no ale o tym w temacie sklepowym



Pley - 10.08.2009 11:30
" />
">btw. podobno mięso sumika rekiniego jest bardzo smaczne



zalezy ;D sum rekini to panga , mi akurat nie smakuje ;D



otosek - 10.08.2009 14:11
" />Całkiem niedawno zakładałem akwarium i trochę się nachodziłem po różnych sklepach akwarystycznych. Takich dużych w marketach i takich małych tzw. "osiedlowych". Zawsze się mnie pytano : " W czym mogę pomóc" Jak chciałem się tylko rozejrzeć to grzecznie mówiłem dziękuję i że tylko przyszedłem popatrzeć i nikt się nie obrażał.
Najbardziej razi mnie brak wiedzy. Przed założeniem akwarium trochę poczytałem żeby nie być kompletnym laikiem a czasami w sklepie miałem wrażenie że wiem więcej niż pani sprzedawczyni. Może jak ktoś pracuje w zoologicznym to nie ma w domu akwarium bo ma dość patrzenia przez cały dzień na ryby ale chociaż niech cały czas się uczy na temat swojej pracy.
Osobiście traktuje sklepy zoologiczne jak miejsce gdzie można pooglądać rożne ryby. Bardzo nie lubię gdy na akwarium jest inna nazwa niż to co pływa w środku. Najgorzej gdy pływa kilka gatunków i zupełnie nie wiadomo której ryby dotyczy np. cena. Może można by przy cenie dać małe zdjęcie aby wiadomo było co to za gatunek. Trochę głupio przy każdym kolejnym akwarium pytać sprzedawcy co to za ryba.
Osobna sprawa to rośliny. Tutaj wiedza sprzedawców nawet znających się na rybach jest zupełnie nikła. Tylko w jednym sklepie spotkałem się z takimi plastikowymi etykietkami włożonymi w doniczkę z łacińską nazwą rośliny ( ale akurat ten sklep był najdroższy może dlatego ). W pozostałych sklepach jeden misz-masz w akwariach z roślinami a jak zobaczyłem chociaż jednego ślimaka od razu wychodziłem. W końcu kupiłem kilka roślin na przysłowiowe oko i nawet nie bardzo wiem jak się nazywają
Zakładając akwarium szukałem jakiś oryginalnych kamieni i korzeni. Trudno mi powiedzieć dlaczego tych rzeczy jest tak mało natomiast całe półki zastawione są tandetnymi glinianymi figurkami. Jak w końcu trafiłem na mający atrakcyjny wygląd korzeń który kupiłem to niestety do dzisiaj się moczy w wiadrze i nadal barwi wodę mimo że sprzedawca zapewniał że jest odpowiednio spreparowany i nadaje się do akwarium od zaraz. Czyli znowu zasada aby sprzedać a klient niech się martwi.
Na temat chemii i pokarmów głosu nie zabieram bo moja wiedza jest zbyt mała.



Rybia Mama1995 - 10.08.2009 15:46
" />Zgadzam sie z kolegami i kolezankami. a gdy wchodze do zoologika to mnie krew zalewa jak widze te biedne bojowniki w tych plastikowych kubeczkach, az sie zal robi i mysli jak traktuja inne ryby i zwierzeta.

A ostatnio jak bylam po karme dla welonka to sprzedawczyni biegala po sklepie i łapała chomiki...

Irytuje mnie to ze w moim miescie w zadnym sklepie nie mozna dostac testow...



Waleń - 10.08.2009 22:26
" />cóż ja się staram jak mogę fakt faktem że nieraz w dzień dla mnie nie roboczy często dzwoni do mnie szefowa bo nie wie co powiedzieć klientowi, normalnie wszystkie ryby są opisane (nazwa, cena, nad zdjęciami pracuję) co do roślin to trudna sprawa ale generalnie umiem powiedzieć co mam w zbiorniku z roślinami, z opisami jest trudniej bo z każdej giełdy mam co innego i nie nadążam z robieniem nowych kart opisów do nich, btw podrzuć mi na pm zdjęcia tych swoich roślin to ci je zidentyfikuję



Diamond - 13.08.2009 09:32
" />Ja dostaje na łeb, gdy wchodze do zoologa, mowie że mam akwarium 60l. A ta mi wciska kilka welonów...



majaluki - 17.08.2009 16:23
" />np. nie ma rad żadnych często jak się o coś człowiek pyta, z reguły osoby pracujące w takim sklepie, nie powinny się tam znaleźć, czyli robią w życiu coś co nie jest dla nich. Roślin !!!, mało gatunków ryb, z reguły standardy, ale w sumie nie mam pojęcia jaki jest obecnie popyt na rybki i ilu jest akwarystów w Polsce. Testów też nie ma za wiele, a jak są to często kosmiczne ceny trochę, patrzę potem na allegro i widać różnicę.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przeloty.htw.pl