Jaka grzałka do 112 litrowego zbiornika ?
pielegniarz - 29.08.2009 21:42
" />jakiej mocy musi być grzałka 100W czy 150W ? jak to jest waszym zdaniem?
ahaed - 29.08.2009 21:49
" />Potrzebujesz grzałkę ? Jaką masz temperaturę w pokoju ? Ile masz stopni normalnie w akwarium ? na 112l daj 100W z termostatem oczywiście . Najlepiej blisko wylotu filtra , wtedy będzie ci rozprowadzać ciepło po całym akwarium . I nastaw troszkę mniej na grzałce niż chciałbyś mieć stopni w zbiorniku . Termostaty lubią "troszkę" przekłamywać . A temperaturę kontroluj na normalnym termometrze .
pielegniarz - 29.08.2009 22:06
" />no właśnie jeszcze najlepiej wrzucić do tego akwarium jakąś gorącą dziewczynę i grzałka niepotrzebna
ahaed - 29.08.2009 22:10
" />Świeczką możesz też podgrzać , jak nie chcesz odpowiedzi to po co pytasz ??? Ja mam dwa akwa i w żadnym nie mam grzałki i jakoś jestem w stanie utrzymać temperaturę w normie . Ale ja się nie znam . Więc zrób jak uważasz , możesz dać nawet 500 W Sorka , że chciałem pomóc , więcej tego błędu nie popełnię
pielegniarz - 29.08.2009 22:14
" />widziałem takie grzałki na allegro bardzo płaskie plastikowe chyba za około 50 zł. Tutaj link przykładowy: http://allegro.pl/item717232936_grzalka ... quael.html
dobre to jest czy szajsik?
ahaed - 29.08.2009 22:16
" />Ja się nie znam . Możesz dać nawet czajnik 1500W
PS : Dobra nie będę taki
Taka ci starczy : http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=723789912 ,nie szalej z kasą , kup sobie za resztę roślinkę
Daniel - 30.08.2009 10:47
" />na pewno nie zaszkodzi 150 W. Wg mnie to nawet lepiej bo możesz mieć wiekszą różnicę między wodą aniżeli pokojem
kamelg - 01.09.2009 08:07
" />Przy większości ofert pisze jaka grzała do jakiego litrażu
pielegniarz - 01.09.2009 16:54
" />papier wszystko przyjmie tam różne rzeczy piszą wole zapytać ludzi którzy mają doświadczenie z tego typu zabawkami
ecikgfc - 01.09.2009 17:02
" />100w z termostatem starczy
ecikgfc - 01.09.2009 17:06
" />100w z termostatem starczy i zobacz komentarze tego trzmiela na allegro kup normalna z termostatem i będzie oki
ahaed - 01.09.2009 17:12
" /> ">na pewno nie zaszkodzi 150 W. Wg mnie to nawet lepiej bo możesz mieć wiekszą różnicę między wodą aniżeli pokojem
Możesz tą myśl rozwinąć ? Bo bardzo mnie to zainteresowało . Nie wiem na co ma mieć wpływ większa różnica temperatur pomiędzy wodą i pokojem . Jestem pewien , że zbyt mocna grzałka może powodować zbyt szybkie nagrzewanie się wody oraz co jest z tym związane , nagłe wzrosty temperatury co raczej wskazane nie jest . Po za tym : akwarium pobiera część ciepła z otoczenia , dodatkowo jest nagrzewane przez oświetlenie . Więc grzałka służy głównie do wyeliminowania skoków temperatury w ciągu doby . No ale to tylko moje zdanie . Chyba , że ty wolisz mocniejsze grzałki i od razu dogrzewać nią pokój
ecikgfc - 02.09.2009 06:44
" /> ">na pewno nie zaszkodzi 150 W. Wg mnie to nawet lepiej bo możesz mieć wiekszą różnicę między wodą aniżeli pokojem
Możesz tą myśl rozwinąć ? Bo bardzo mnie to zainteresowało . Nie wiem na co ma mieć wpływ większa różnica temperatur pomiędzy wodą i pokojem . Jestem pewien , że zbyt mocna grzałka może powodować zbyt szybkie nagrzewanie się wody oraz co jest z tym związane , nagłe wzrosty temperatury co raczej wskazane nie jest . Po za tym : akwarium pobiera część ciepła z otoczenia , dodatkowo jest nagrzewane przez oświetlenie . Więc grzałka służy głównie do wyeliminowania skoków temperatury w ciągu doby . No ale to tylko moje zdanie . Chyba , że ty wolisz mocniejsze grzałki i od razu dogrzewać nią pokój ahaed popieram twoją opinie ja mam w 240 l 200w i kilka razy się załączyła tylko w zimę wiec nie ma sensu kupować 150w pozdrawiam
Atreyu - 02.09.2009 09:35
" /> ">na pewno nie zaszkodzi 150 W. Wg mnie to nawet lepiej bo możesz mieć wiekszą różnicę między wodą aniżeli pokojem
Możesz tą myśl rozwinąć ? Bo bardzo mnie to zainteresowało . Nie wiem na co ma mieć wpływ większa różnica temperatur pomiędzy wodą i pokojem . Jestem pewien , że zbyt mocna grzałka może powodować zbyt szybkie nagrzewanie się wody oraz co jest z tym związane , nagłe wzrosty temperatury co raczej wskazane nie jest . Po za tym : akwarium pobiera część ciepła z otoczenia , dodatkowo jest nagrzewane przez oświetlenie . Więc grzałka służy głównie do wyeliminowania skoków temperatury w ciągu doby . No ale to tylko moje zdanie . Chyba , że ty wolisz mocniejsze grzałki i od razu dogrzewać nią pokój
a ja popieram daniela. od tego jest termostat żeby utrzymać stabilną temperaturę ,czyt brak skoków
na tej zasadzie działa termostat. ustawiamy 28 stopni ,w pokoju mamy 24. temperatura w akwa spada do 27. włącza się grzałka ,temperatura rośnie do 28 stopni. wyłącza się.
o 1,2 stopnie 150w rozgrzeje wodę o 50% szybciej niż 100w ale 1,2 to nie jest skok temperatury ,ani dogrzewanie pokoju a 1-2 stopnie każdy z nas ma co tydzień zmiany przy podmianach [chyba że dogrzewa odstaną wodę ;D]. oczywiście zaznaczam że są granice 150w nie nadawało by się do 15l ,ale 150w w 100 ok. Ja bym się na taką zdecydował.
oczywiście czasem grzałka nawet nie jest potrzebna. ale lepiej mieć niż nie mieć.
ecikgfc - 02.09.2009 10:14
" />niech sam wybierze opinie ja tylko mówię że nie ma sensu do 120l. 150w grzałkę przecież akwa nie będzie stało na tarasie tylko w domu i jak ustawi termostat na 26 stopni to 100 watowa będzie działała raz na jakiś czas i oczywiście w zimę sory 112
ahaed - 02.09.2009 10:32
" />Tak sobie teraz na szybko policzyłem , jeżeli na 112l proponujesz grzałkę 150w , to na moje 350l musiałbym dać około 450-500W ?
ecikgfc - 02.09.2009 17:09
" />prawidłowo na każdy litr wody przewidziane jest 0,5 kw
ahaed - 02.09.2009 17:15
" /> ">prawidłowo na każdy litr wody przewidziane jest 0,5 kw 0.5 W , nie kW , przesadziłeś troszkę , a wcześniej odpisywałem o grzałce 150w do 112l . Dlatego wyszło 450W do 350l
Atreyu - 02.09.2009 17:19
" />a ja czytałem że około 1w/l.
nie ma co się kłócić 100 ,150 pewnie nie zauważył by różnicy nawet. może tylko takiej że 150 krócej by działała.
jest różnica między 38 watami nadmiaru [150wat/112l] a 150 watami za dużo [500wat/350l]
a co do najlepszych/najprofesjonalniejszych rozwiązań. do 350 zamiast 1 mocnej grzałki polecam Ci dwie słabsze po przeciwnych bokach, termostat po środku. a jak kasa nie jest problemem zainwestuj w kable grzejne do podłoża
ahaed - 02.09.2009 17:23
" />W liczyłem procentowo , tak mniej więcej , bez zbytniej dokładności . A co do ogrzewania 350l to kasa nie jest żadnym problemem . Pomimo tego nie mam żadnej grzałki gdzyż temperatura wody jest ciągle na poziomie 26-28 stopni . Więc u mnie osobiście nie widzę potrzeby dokładanie grzałki . Poprzednia była rok czasu i nie włączyła się ani razu
ecikgfc - 03.09.2009 09:34
" /> ">prawidłowo na każdy litr wody przewidziane jest 0,5 kw 0.5 W , nie kW , przesadziłeś troszkę , a wcześniej odpisywałem o grzałce 150w do 112l . Dlatego wyszło 450W do 350l ahaed to daniel pisał ze 150 w ja pisałem o 100 najpierw poczytaj później się wypowiadaj a jeśli nie umiesz poszukać to ci to skopiuje Wybór sprzętu
W handlu dostępne są niemal doskonałe systemy grzewcze, które precyzyjnie monitorują i dostosowują temperaturę wody. Instalacja jest prosta i bezpieczna pod warunkiem zapoznania się z zaleceniami producenta dołączonymi do sprzętu. Co ważne również, nie jest to stosunkowo wielki wydatek. W sprzedaży dostępne są m.in.: grzałki zwykłe, grzałki z termostatem, filtry z wbudowaną grzałką, podżwirowe kable i płytki grzewcze oraz wiele innych rodzajów urządzeń grzewczych. Zawansowani akwaryści najczęściej ogrzewają całe pomieszczenie, w którym znajdują się akwaria. Jest to rozwiązanie ekonomicznie uzasadnione. W razie awarii ogrzewania, większe zbiorniki dłużej utrzymają temperaturę wody. Uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest zakup grzałki z termostatem. Termostat umożliwia dostosowanie najodpowiedniejszej temperatury dla ryb. W wewnątrz grzałki umieszczona jest spirala grzewcza, która w powiązaniu z temperaturą wody jest włączana lub wyłączana przez termostat ustawiony na odpowiednią temperaturę dla danego gatunku ryb . Może to być termostat elektroniczny lub działający na zasadzie bimetalu. Dobór grzałki o odpowiedniej mocy nie powinien nastręczać wielu kłopotów. Ogólnie możemy przyjąć, że na 1 litr wody powinno przypadać 0,5 W. W handlu dostępne są grzałki o standardowej mocy ( 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 50, 75, 100, 125, 150, 200, 250, 300 W). Przykładowo akwarium o wymiarach 60 x 30 x 30 (54 l) wymaga grzałki o mocy około 25-30 W. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zakup grzałki 60 W z termostatem. Możemy wyróżnić termostat umieszczony przy samej grzałce lub termostat zewnętrzny. Jeden termostat zewnętrzny może obsługiwać 2 grzałki naraz. W doborze mocy grzałki trzeba wziąć również pod uwagę temperaturę jaka będzie panowała w pomieszczeniu w którym będzie ono stało. W większych akwariach zazwyczaj stosuję się 2 grzałki z termostatem. Grzałkę z termostatem kupujemy taką, która zapewni temperaturę z zapasem na nieprzewidywalne okoliczności takie jak np.: awaria ogrzewania domu. czy teraz wystarczy
Shem - 03.09.2009 17:28
" />A ja mówię tak, nie ma co się rozwodzić nad grzałką przez 3 strony bo odpowiedz padła już 10razy a jeśli nadal czujecie niedosyt w liczeniu to zapraszam do jakiegoś kółka matematycznego.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|