Turbo czy kompresor ?!
Pumba - Fri Jan 26, 2007 9:03 am
" />Czym sie rózni turbo on kompresora ? Co daje wieksze przyrosty mocy i momentu ? I w co opłaca sie zainwestowaćpieniadze ?:)
Pumba - Fri Jan 26, 2007 10:05 am
" />I jeszcze jedno ;] Jak tzeba przystosować auto do turbo lub kompresora ?
saleen - Fri Jan 26, 2007 2:35 pm
" /> ">Czym sie rózni turbo on kompresora ? Co daje wieksze przyrosty mocy i momentu ? I w co opłaca sie zainwestowaćpieniadze ?:)
Turbina napędzane jest przez gazy wylotowe z silnika.... Kompresor napędzany jest pasem od wału korbowego...
Nie da sie jednoznacznie stwierdzić co przynosi więcej mocy. Kompresor ma tą zaletę że ciągnie od dołu i charakterystyka zostaje podobna jak w n/a. Turbina natomiast musi sie rozpędzić i czesto jest tak że np. do 3500rpm jest muł a później nagły kop... w kompresorze jest to bardziej równo, nie ma tego skoku.
">I jeszcze jedno ;] Jak tzeba przystosować auto do turbo lub kompresora (pomijam kuty "dół" przy wyzszych doładowaniach ;])? Widzę, żeś laik... Masz jakieś pojęcie o budowie silnika?! Dla Twojej informacji najpierw zakuwa się 'górę' (tłoki, korbowody), 'dół' jedynie przy naprawdę ekstremalnych mocach, a koszty sa wtedy potężne. To nie jest tak, że zakładasz turbo i wio. Nie mam siły tłumaczyć, może ktoś inny się znajdzie? Z grubsza to zależy czy auto było seryjnie z turbo, czy n/a. Może powiesz o uturbianiu czego marzysz ?
Moozgu - Fri Jan 26, 2007 2:46 pm
" />Najkrócej mówiąc turbo różni się od kompresora czynnikiem napędzającym, turbo napędzane jest spalinami opuszczającymi cylinder, natomiast kompresor jest napędzany z paska klinowego. Poczytaj sobie o budowie jednego i drugiego. http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... tremalnego Nie traktuje tego linku jako prawdę absolutną za którą będziesz dał się pociąć na innych forach. Chcesz wiedzieć więcej, google twoim przyjacielem, tylko pamiętaj że nie wszystko co znajdziesz jest prawdą.
Co do dwóch pozostałych pytań, wszystko zależy od przypadku.
Mała prośba do Ciebie, nie pisz dwóch postów po sobie, po prostu edytuj, nie zapomnij tez o potędze funkcji szukaj.
Pumba - Fri Jan 26, 2007 6:34 pm
" />A nie jestem jeszcze perfekt w tych tematach bo włsnie zbieram wiedze ;] I po to tego posta napisałem a zeczywiscie był bład maiłem na mysli tłoki i korbowód
JerryEVO - Sat Feb 03, 2007 11:33 am
" /> ">A nie jestem jeszcze perfekt w tych tematach bo włsnie zbieram wiedze ;] I po to tego posta napisałem a zeczywiscie był bład maiłem na mysli tłoki i korbowód
Z punktu widzenia sprawności Turbo jest lepsze - czyli powinno dać lepsze przyrosty (oczywiście zakładając, że jest dobrze dobrane, etc.)
Kompresor natomiast daje przyrost równomierny - więc nie masz czegoś takiego jak "dziura turbinowa".
Jeśli da się zastosować turbo to lepiej iść w tą stronę.
ronin - Wed Feb 07, 2007 9:45 pm
" />Najpierw to trzeba mieć do czego to turbo założyć
darksmile - Thu Feb 08, 2007 10:18 pm
" />Sławek
turbo motorynka była by ciekawym tematem
Pumba. Nie planuj głowic tylko odprężaj i zakładaj turbo. Może wtedy osiągniesz magiczne 100kmh
madmax - Thu Feb 15, 2007 9:54 am
" />turbo to jest dla wpier...... ryzu : Mam Ford Mustang Mach 1 71r silnik: 351 cleveland (5.8l) skrzynia: 4 biegi i zmieniach hurst gaznik : Holley Autko ma koła i opony Mickey thompson wymiary 345 70 r14 ponad 300 koni zamierzam załozyc supercharger Weiand i moze jak kasy wystarczy to nos kit do supercharger. koni mech. ????? pewnie koło 500+ bez n2o
madmax - Thu Feb 15, 2007 9:56 am
" />ha koszt samego superchargera to $2200 jest to i tak jeden z najtanszych
supra - Sun May 25, 2008 10:04 am
" />nie koniecznie trzeba zakuwać silnik chyba, że spodziewamy się dużego przyrostu mocy ale jeśli nie chcemy potężnych mocy łatwiej bedzie włożyć już uturbiony silnik wraz z osprzetem i pomyśleć o jego modyfikacjach
jarek1111 - Sat Feb 06, 2010 6:02 pm
" />najlepiej wielkie turbo i kompresor do pobudzania turbiny poszukaj sobie mój projekt a wszystko ci sie wyjaśni
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|