Zmiana zasad na 1/4 mili ?
mirko123 - Tue Dec 11, 2007 2:51 pm
" />hej wszystkim,
Już kilkakrotnie bywałem na wyścigach na 1/4 mili i coraz częściej jak widzę zawody te coraz bardziej zaczynają nudzić ! Dobrze bawi sie jedynie pewna grupa ludzi.
Nie ma praktycznie konkretnej rywalizacji, a samochody z wyglądu przypominają karykatury na sterydach niż jakieś fajne fury (z paroma wyjątkami raz na czas) co najwyżej na laski można popatrzyć.
Od pewnego czasu zawody wygrywają te same osoby i praktycznie staje się to sport pewnej grupy biznesmanów którzy się nudzą i ścigają między sobą.
Coraz więcej ludzi z którymi rozmawiam twierdzi , że przerzuca się na drift i inne sporty samochodowe, bo tam rywalizacja prawdziwsza i liczą się umiejętności kierowcy, a nie jedynie zasobność portfela (czyli ile kto włoży kasy w wóz)
Tak, dokładnie. Zasobność portfela.
Przy istniejącym podziale klasowym i zasadach, nie ma praktycznie żadnej rywalizacji na poziomie. Już przed zawodami wiadomo kto stanie na najwyższych stopniach podium. Prawie zawsze są to osoby które włożyły najwięcej kasy w swoje pojazdy. No chyba że któryś ma awarie to wygrywa inny.
Coraz częściej pojazdy tych co wygrywają nie mają nic wspólnego z samochodami. To silniki + sprężarka + nitro na czymś co przypomina koła w które włożono z pół miliona PLN.
Sprężarki wielkości lodówki, opony jak od dragstera, niektórzy nawet zdejmują blachy samochodu żeby te eksperymenty techniki sie zmieściły, zero świateł, szyb, wnętrza pojazdu.
Do robi się szopka na kółkach, a nie poważne wyścigi. Kto włoży więcej kasy i kupi największe turbo w ofercie, czy pojedzie na samym silniku i kołach wygrywa.
Super przykładem choć może dość naiwnym jak powinny wyglądać wyścigi samochodów na 1/4 mili może być \"scena z F&F - Race Wars\". Wyścigi tuningowanych samochodów.
Tory dla dragsterów i dragopodobnych są gdzie indziej.
Moja propozycja. Rozdzielić wyścigi na 1/4 mili na 2 części.
- wyścigi samochodów !!! - wyścigi dragsterów i dragopodobnych
Do tych pierwszych kwalifikowały by sie jedynie pojazdy z pełnym przeglądem technicznym i dopuszczeniem do ruchu ulicznego !!! (czyli, opony drogowe dopuszczone do ruchu ulicznego, full światła, elektryka, elementy wnętrza, pełne pokrycie karoserią, może jakiś sprzęt grający itd., kompletne układy jak wydechowy- a nie np. ze ktoś wytnie wydech itp.) Do tego pojazd ma przyjechać na własnych kołach a nie na lawetach czy holu. I jeszcze jedna ważna sprawa, regulacja w używaniu paliwa. Obecnie jeden ma zwykłą etylinę , a drugi który ma więcej kasy i dojścia ściga się na paliwie lotniczym po 120 oktanów.
To mają być wyścigi samochodów, które mogą być normalnie używane na drodze i w pełni funkcjonalne, aby np. można do takiego samochodu zabrać jakąś fajną lasę i z nią pojechać za miasto. A nie jakaś karykatura samochodu.
Liczyć powinny się przede wszystkim umiejętności kierowcy, umiejętności zmiany biegów, pracy sprzęgłem i gazem, umiejętności zestrojenie układów samochodu, umiejętności odciążenia pojazdu w normalny sposób jak wymiana elementów na lżejsze , a nie ich wywalenie.
Wszelkie inne przypadki radosnej twórczości, opony \"traktorowe\", pojazdy lawetowane, brak podstawowych elementów wyposażenia, szczególnie te z odciążaniem samochodu poprzez rozbiórką go na części, pozostawieniem silnika fotela i kół, wywalić z kategorii samochodowych a wrzucić do kategorii "Dragster".
W wtedy będzie Samochodowy Mistrz Polski na 1/4 mili i Mistrz Polski Dragsterów na 1/4 mili.
Tak jak jest na świecie. Samochód w postaci silnika na kółkach napędzanego paliwem lotniczym czy etanolem to dragster a nie samochód.
I będzie ok. Będą emocje. Bo teraz to zawsze wiadomo kto będzie najszybszy.
No bo jak samochód ma wygrać z dragsterem który ma 1000 czy 2000KM ??!!
Pozdrawiam
Tadeusz
gn11.wasyl - Tue Dec 11, 2007 3:09 pm
" />proponuję poczytać regulamin bo pieprzysz jak potłuczony nieznając tematu
pzdr
pees. przepraszam za wulgaryzm ale takich głupot dawno nie czytałem
keez - Tue Dec 11, 2007 4:00 pm
" />Przyłączam się do odpowiedzi kolegi. Jesteśmy otwarci na krytykę, ale KONSTRUKTYWNĄ. Z całym szacunkiem, napisałeś posta na trzy strony, ale z treści wynika że wcale a wcale nie wiesz co jest grane w tym temacie - od ponad roku już istnieje podział na klasy STREET i DRAG, więcej nie będę tłumaczył, zachęcam do poczytania Regulaminu WRMP.
Bart_H - Tue Dec 11, 2007 5:08 pm
" />Tadziu, a skąd ty żeś się urwał ?
jaśko - Tue Dec 11, 2007 6:05 pm
" />Nie długo święta, to może z choinki!!!
P.S. Chyba nie Tadzio Ryd.... z Torunia?
bezduszny - Tue Dec 11, 2007 6:09 pm
" /> ">.... Moja propozycja. Rozdzielić wyścigi na 1/4 mili na 2 części.
- wyścigi samochodów !!! - wyścigi dragsterów i dragopodobnych .... Tadeusz
Coś się zmieniło przez noc o czym nie wiem ?
Wczoraj jeszcze były klasy street i drag....
keez - Tue Dec 11, 2007 6:35 pm
" />Może to taka "prowokacja" była, coś jak w komentarzach onetowych Nie ważne, zamykamy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|