03.07.2005 Tor Poznań ALT Akademia Bezpiecznej Jazdy
kivik - Sat Apr 30, 2005 9:57 am
" />Lista chętnych (bedzie uzupełniana w miarę napływu zgłoszeń):
1.kivik S-1600 ale raczej pojade w S-2000 WT 2.oz S-3500+ 3.titleist S-3500 WT 4.wow S-2000 5.andrzej 401 S-3500+ 6.g-seven S-1600 WT 7.prosiaq S-3500+ 8.!markos S-1600 9.bullitt S-3500 lub S-3500+ WT 10.Kuba S-2000 WT 11.shodan+shodan senior S-3500 12.ben S-3500 13.wojtekG S-3500 14.Tomo S-3500 15.ZBYCH_1 S-3500 16.Asgaard S-3500 17.Volki S-3500 18.bobik S-3500 19.saifer S-2000 lub S-3500 20.Azhrael S-3500+ 21.woper S-2000 22.Kiler S-2000 23.Waszka S-2000 24.Michał K S-1600 25.Szebel S-1600 26.Artx S-1600 27.Simon S-3500 28.Witek MB S-3500+ 29.DrRedDevil S-3500 30.GS S-3500 31.Fred S-1600 32.kfak WT 33.GTi RACING S-1600 lub S-2000 WT 34.bodo S-1600 35.karlos S-1600 36.K.... WT 37.Roman Accord S-3500 38.dan26 S-1600 39.badam S-1600
3 lipca 2005 - start ALT ABJ (Akademia Bezpiecznej Jazdy) - Tor Poznań sierpień 2005 (dokładna data pojawi się po 3 lipca) - Tor Poznań koniec września - zakończenie ALT ABJ - Tor Poznań
Zasady przejazdów w formule „TIME ATTACK” Akademia Bezpiecznej Jazdy zwanej dalej TA ABJ
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Niniejszy dokument określa zasady uczestnictwa w próbach w formule TA ABJ 1.2 Nadzór nad przebiegiem w/w prób sprawuje osoba wskazana przez uczestników, która zastrzega sobie prawo interpretacji niniejszych zasad, jest jedyną władzą do rozpatrywania i rozstrzygania wszelkich rozbieżności i wątpliwości, które mogą powstać podczas stosowania niniejszych zasad. 1.3 Osoba ta decyduje o dopuszczeniu lub wykluczeniu zawodnika bądź samochodu z TA ABJ. 1.4 Podczas TA ABJ nie obowiązują przepisy ustawy „Prawo o ruchu drogowym” 1.5 Obowiązkiem każdego kierowcy jest udowodnienie, że jego samochód odpowiada warunkom technicznym i bezpieczeństwa podczas trwania TA ABJ
2. ZGŁOSZENIA I UCZSTNICY
2.1 Do udziału w próbach TA ABJ będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią i podpiszą odpowiedznie dokumenty i dokonają wpłaty wpisowego oraz: - posiadają prawo jazdy odpowiedniej kategorii - odbyli kurs przygotowawczy do bezpiecznej jazdy po torze,
3. PODZIAŁ NA KLASY
3.1 Obowiązuje następujący podział na klasy A) klasa S-1600 – pojemność silnika do 1600cm3 B) klasa S-2000 – pojemność silnika do 2000cm3 C) klasa S-3500 – pojemność silnika do 3500cm3 D) klasa S-3500+ - pojemność silnika powyżej 3500cm3
3.2 W przypadku doładowania nominalna pojemność silnika zostanie pomnożona przez współczynnik 1,7 dla silników benzynowych i przez 1,5 dla silników diesla, a samochód zostanie zaliczony do klasy odpowiadającej fikcyjnej pojemności wynikającej z zastosowania współczynnika 3.3 W przypadku gdy samochód posiada opony typ slick nie dopuszczone do ruchu drogowego, zostanie on przeniesiony do klasy wyżej. Nie dotyczy to samochodów przednionapędowych zaliczających się do klasy S-3500
4. WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA
4.1 Samochód, którego konstrukcja pozwala sądzić, że mogłaby zagrażać bezpieczeństwu, może być niedopuszczony do prób szybkich przejazdów 4.2 Silnik musi pochodzić z samochodu danej marki i musi być zamontowany w tym samym miejscu, co w seryjnym samochodzie 4.3 Silniki muszą być zasilane tylko paliwem dostarczanym z głównego zbiornika do układu zasilania 4.4 Układ hamulcowy musi być układem dwuobwodowym uruchamianym tym samym pedałem i działający na wszystkie koła samochodu. Zezwala się na użycie części przeznaczonych do sportu samochodowego produkowanych przez uznanych producentów, których zastosowanie zapewni zwiększenie skuteczności i wydajności układu hamulcowego. Hamulec postojowy może być usunięty. 4.5 Koło zapasowe może być przewożone w samochodzie jedynie w miejscu przewidzianym konstrukcyjnie i musi być odpowiednio zamocowane 4.6 Samochody muszą posiadać osłonięte elementy wirujące. Nie mogą posiadać ostrych krawędzi na elementach nadwozia oraz muszą być wyposażone w zderzaki, które mogą być zamontowane przy pomocy „szybkich” zapieć. Zabrania się stosowania wzmocnień zderzaków. Wewnętrzne wzmocnienia zderzaków mogą być usunięte 4.7 Żadna część samochodu nie może stykać się z podłożem, gdy powietrze z obydwu opon po jednej stronie samochodu jest spuszczone 4.8 Wycieraczka może być dowolna, ale jedna musi funkcjonować i musi oczyszczać przednią szybę znajdującą się bezpośrednio przed kierowcą 4.9 Szyba przednia musi być wykonana ze szkła warstwowego „klejone” i być zatwierdzona do użytku zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Niemniej szyba przednia może być wykonana z poliwęglanów lub innego materiału zatwierdzonego przez FIA. Pozostałe szyby mogą być zastąpione poliwęglanowymi. Dozwolone jest użycie szyb przyciemnianych i/lub folii przeciwodpryskowej dla szyb bocznych i tylniej pod warunkiem, że osoba znajdująca się w odległości 5,0m od samochodu będzie widzieć kierowcę i wnętrze samochodu. 4.10 Pneumatyczne podnośniki są dozwolone, ale bez butli ze sprężonym powietrzem w samochodzie 4.11 Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego. 4.12 Przednie drzwi mogą zostać zastąpione przez drzwi wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru tylko w przypadku gdy samochód wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa ze wzmocnieniami bocznymi (wzdłuż drzwi) po stronie kierowcy i pasażera. Drzwi muszą mieć kształt zbliżony do seryjnego. 4.13 Wewnętrzne materiały dźwiękochłonne mogą być usunięte. Wzmocnienia boczne w drzwiach mogą zostać usunięte tylko w przypadku gdy samochód wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa ze wzmocnieniami bocznymi (wzdłuż drzwi) po stronie kierowcy i pasażera. Dozwolona jest wymiana seryjnej tapicerki przednich drzwi na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub aluminium. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi. Dozwolone jest usunięcie mechanizmów otwierających okna oraz zastąpienie zawiasów drzwi na zawiasy pozwalające na łatwe zdejmowanie drzwi. 4.14 Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub aluminium. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera 4.15 Samochód musi być wyposażony w lusterka zewnętrzne po obu stronach oraz lusterko wewnętrzne skierowane na tylną szybę. 4.16 Każdy akumulator musi być solidnie zamocowany w miejscu mocowania fabrycznego, a jeżeli został przeniesiony z oryginalnego miejsca to musi spełniać następujące warunki łącznie: zamocowany solidnie oraz umieszczony za płaszczyzną przednich foteli. 4.17 Światła stopu oraz kierunkowskazy muszą funkcjonować 4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa. 4.19 Pasy bezpieczeństwa muszą być używane w konfiguracji i zgodnie z instrukcją producenta lub przepisami FIA. Pasy muszą być wymienione na nowe po każdym poważniejszym wypadku, a także w razie jakiegokolwiek uszkodzenia, przetarcia lub osłabienia. Muszą być wymienione również gdy metalowe części uległy wygięciu, deformacji lub korozji 4.20 Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnice 4.21 W samochodzie nie mogą się znajdować luźne przedmioty zagrażające bezpieczeństwu 4.22 Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu lub boku pojazdu. Jeżeli koniec układu wydechowego znajduje się z boku to jego koniec musi być w odległości nie większej niż 50cm od tylniej osi pojazdu. Wyprowadzenie spalin z zaworów upustowych nie stanowi końca układu wydechowego. Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20cm od obrysu samochodu i spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i innych osób 4.23 Dozwolone są modyfikacje silników, skrzyń biegów, układów dolotowych i wydechowych, sterowania silnikiem i zawieszenia. Modyfikacje muszą być wykonane w taki sposób aby zapewniały bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników imprezy
5. PRZEBIEG PRÓB
5.1 Celem szybkich przejazdów w formule TA ABJ jest przejechanie wyznaczonego okrążenia toru 5.2 W ciągu jednej eliminacji time attack odbędzie się kilka sesji po 30-60min podczas których zawodnik będzie wykonywał szybki przejazd po torze. Ilość sesji, czas trwania każdej z nich oraz ilość okrążeń które może wykonać kierowca podczas jednej sesji, będzie ustalane w dniu imprezy w zależności od ilości osób. Będzie się liczył najkrótszy czas osiągnięty podczas całego dnia TA ABJ 5.3 Każde okrążenie rozpoczyna start lotny 5.4 Dany kierowca może startować tym samym samochodem tylko w jednej klasie. 5.5 W jednej klasie dopuszcza się możliwość startu kilku kierowców jednym samochodem 5.6 Dany kierowca może startować w różnych klasach pod warunkiem, że za każdym razem korzysta z innego samochodu 5.7 Kierowca podczas przejazdu po torze musi mieć zapięty kask na głowie oraz zapięte pasy bezpieczeństwa. To samo tyczy się pasażera. 5.8 Zabronione jest przewożenie pasażerów na tylnich siedzeniach
6 PUNKTACJA
6.1 Kierowcy którzy zajęli w klasie miejsca I-IV, otrzymują następującą ilość punktów: I miejsce – 5 pkt II miejsce – 3 pkt III miejsce – 2 pkt IV mijejsce – 1 pkt
Bullitt - Sat Apr 30, 2005 4:22 pm
" />NICE! Bardzo fajnie..... Bardzo fajnie....
REN - Sat Apr 30, 2005 7:14 pm
" /> ">4.15 Samochód musi być wyposażony w lusterka zewnętrzne po obu stronach oraz lusterko wewnętrzne skierowane na tylną szybę.
mam lusterka zew. ale nie mam lusterka wewnetrznego!! czy to oznacza ze nie bede dopuszczony do statru?
DrRedDevil - Thu May 05, 2005 3:00 pm
" />Jak na początek, to regulamin jest OK. Teraz wystarczy tylko przetestować go w praktyce. Czy już wiadomo kiedy będzie I eliminacja, czy lipcowa data jest aktualna...?
Lui - Thu May 05, 2005 3:31 pm
" />Pomieszanie regulaminów FIA wyścigów plaskich i regulaminy SSS do sprintów, fajnie...
Mozna to jakoś bardziej sprezcyzować:
">4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa.
Jaki fotel moze byc uznay za niebezpieczny??
!markos - Thu May 05, 2005 3:39 pm
" /> ">4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa. Jaki fotel moze byc uznay za niebezpieczny?? hmm.. no wlasnie.. mam 2 fotele speed z wlokna szklanego wzmacnianego wloknem weglowym. fotele zamocowane sa na mocowaniach z 4mm blachy alu i mam 4pkt szelki sabelta z utracona homologacja. czy taka konfiguracja moze byc uznana za bezpieczna, a ja zalapie sie do startow?
regulamin bardzo przejrzysty, pozostaje czekac na info o terminie i kosztach
Lui - Thu May 05, 2005 4:26 pm
" />U mnie to samo:
Same mocowania zaden problem, odpowiednia blacha śruby i sie zrobi, nawet zgodne ze zał J FIA, chodzi mi o sam fotel.
Pasy mają homologację drogową.
OZ - Thu May 05, 2005 5:20 pm
" />takie fotele mogą być
kivik - Thu May 05, 2005 10:48 pm
" /> ">Mozna to jakoś bardziej sprezcyzować:
4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa.
Jaki fotel moze byc uznay za niebezpieczny??
Np popękany jest niebezpieczny. Troche zdrowego rozsadku podczas interpretowania punktow i bedzie OK. Chcemy zachecic do startowania a nie stawiac wymagania ktorym sprosta 5 furek tylko.
darksmile - Fri May 06, 2005 12:48 am
" />jest ok
keyser - Sun May 08, 2005 6:26 pm
" />regulamin jest OK
a czy wiadomo już kiedy/co/jak...... inaczej: kiedy będzie można się pościgać?
Stiffmeister - Wed May 11, 2005 7:46 pm
" /> ">regulamin jest OK
a czy wiadomo już kiedy/co/jak...... inaczej: kiedy będzie można się pościgać?
hmmm...
">3 lipca 2005 - start ALT - Tor Poznań następne daty wkrótce
dembol - Fri May 13, 2005 7:27 am
" />Witam wszystkich serdecznie, Mam pytanie: jaki bedzie koszt startow?
OZ - Fri May 13, 2005 8:37 am
" />koszt będzie znany w drugiej połowie czerwca i zależy głównie od ilości chętnych:
tor ok. 2000 koszt karetki ok. 1500 ludzie do obsługi ok. 1500
koszt na osobę łatwo policzyć jak będzie znana liczba startujących, chętnych na 100% proszę o zapisywanie sie na priv do mnie, jest wymagana zaliczka 100pln wtedy - mam nadzieję - nie będzie rezygnacji w ostatniej chwili z powodu urwanej ręki, łysiny na głowie, chorej cioci, kwadratowych kół, śniegu na torze i innych tego typu p......,
np: 10 osób = 500 PLN 20 osób = 250 PLN
Lui - Fri May 13, 2005 4:24 pm
" />A jest jakiś max limit startujących?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|