ďťż
Mount Power
 
Picture

Pokrewne:

Cytat:

3 czy 4 biegowa?





Jamrozy - Fri Nov 10, 2006 6:53 pm
" />Witam, jestem pierwszy raz na tego typu forum. Dotychczas stronilem od for internetowych ale teraz jestem zmuszony. Dlaczego? Wyjasniam!
Mysle ze z tym pytaniem dobrze trafilem na dobre forum... Jesli nie ktore jeszcze mozecie mi polecic?
Do rzeczy,

Widze, ze wyscigi na 1350 stop sie rozwijaja (1/4 mili ) i zaczynam budowac auto. Wlasciwie to plynie juz wieksza czesc auta z usa. Nie mam jdnak skrzyni biegow. Auto jest z napedem na 1 os, masa ok 1100kg. Moc i moment OKOLO 600 KM/Nm silnik doladowany!

Czytalem duzo w internecie o skrzyniach do dragu. W usa uzywaja 3 biegowych - dluga 1ka, dluga 2ka i dosc dluga 3ka i konczy sie na 3ce. Na nasze polskie warunki to chyba dobra opcja.
A moze 4 biegowa? 1 i 2 dlugie biegi a 3 i 4 krotkie i koncze na 4ce?
Co lepsze? Przy ktorej skrzyni "trap speed" bedzie wyzszy? Jakie sa myslicie plusy i minusy 3 lub 4 biegowej skrzyni? To bedzie automat oczywiscie!!!
pozadrawiam i licze ze wyczerpujaco odpowiecie na moje pytania.




GS - Fri Nov 10, 2006 7:28 pm
" />jednak na złe forum trafiłeś

http://www.streetracing.pl



Grzenio - Fri Nov 10, 2006 7:53 pm
" />Pytanie mógłbyś zadać w innym dziale.
Ogólnie automat do dragu to 3 biegowy lub przy mocnych autach 2 biegowy. Kończy się na przełożeniu 1:1 w obydwu przypadkach. Trap speed zależy od opon,przełożenia i red line.



Jamrozy - Fri Nov 10, 2006 10:39 pm
" />to znaczy ze jak bede mial te same kola i to samo przelozenie a jedna skrzynia pozwoli mi na 3ce konczyc a druga na 4ce to trap speed bedzie taki sam? EEee cos bujasz




Jamrozy - Fri Nov 10, 2006 10:43 pm
" />
">Pytanie mógłbyś zadać w innym dziale.
Ogólnie automat do dragu to 3 biegowy lub przy mocnych autach 2 biegowy. Kończy się na przełożeniu 1:1 w obydwu przypadkach. Trap speed zależy od opon,przełożenia i red line.


a jakie polecasz gear ratios dla 3biegowego? Dlaczego 3 lub 2 a nie 1?



Grzenio - Fri Nov 10, 2006 11:33 pm
" />
">to znaczy ze jak bede mial te same kola i to samo przelozenie a jedna skrzynia pozwoli mi na 3ce konczyc a druga na 4ce to trap speed bedzie taki sam? EEee cos bujasz

Ja nie pisałem nic o skrzyni cztero biegowej, pytałeś o auto do 1/4mili, a nie dupowóz do niedzielnych przejażdzek,w normalnym aucie do dragu nikt 4 nie zapina. Czyli nawet jak byś miał 4 bieg to i tak to na trap speed nie wpłynie bo kończysz na 3.

Jeśli chodzi o liczbę biegów to wszystko zależy od momentu obrotowego silnika i zakresu jego obrotów. Jak by był taki co wydoli od 0-do250km/h to ci wystarczy jeden bieg. W innych przypadkach potrzebujesz więcej przełożeń.
Amerykanie stosują od lat sprawdzone rozwiązania i jeżeli mówisz o mocy ok.600HP to sugerowałbym 3 biegowy automat. A przełożenie dyfra dobiera się do: mocy, odcinki, średnicy kół i masy auta.

http://www.richmondgear.com/112901.html
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przeloty.htw.pl