ALT - regulamin
kivik - Sat Jul 09, 2005 11:24 am
" />Jako ze tworzymy do konca tabele z wynikami potrzebuje nastepujace info: prosze mi przypomniec kto na slickach jezdzil, czesc samochodow pamietam ale nie chce zeby mi cos umknelo. Prosze podac tez klase i nazwe samochodu
Oczywiscie prosze o uczciwosc . Od poczatku daje wszystkim kredyt zaufania bo to maja byc zawody "przyjacielskie" i uczciwe i chcialbym zeby tak do konca zostalo.
Oto wstepne wyniki, bede uzupelnial w miare naplywania info od was, Aha, wiele nazwisk jest przekreconych bo tak wpisali je do systemu, prosze o korekte jezeli ktos znajdzie blad.
Na klasy podziele jak juz wszyscy podadza info o ktore prosilem wyzej Milej lektury 1. PIÓRO Andrzej....................2:06,275 S-3500+ (slick) Audi RS6 2. NAPOROWSKI Zbigniew........2:12,296 S-3500 WRX 3. WASILEWSKI Michał.............2:11,609 S-3500 Nissan S14 4. WYSZOMIRSKI Jakub...........1:58,299 S-2000 Civic R 5. MAZUR Michał......................2:08,835 S-3500 Mondeo St220 6. FEDOROWICZ Grzegorz........2:04,884 S-1600 civic VTi 7. PIETEK Marcin......................2:08,681 S-2000 (slick) AX 1.4 8. KOZIŃSKI Maciej..................2:09,470 S-2000 (slick) AX 1.4 9. Zbigniew Wodziński...............2:11,595 S-3500 Vectra 2.5 10. ŁUKASIEWICZ Witold...........2:26,501 S-3500+ Mesio 500 11. GIERASIMOWICZ Wojciech...2:21,050 S-3500, Acura Integra 12. WNUKOWSKI Tomasz...........2:12,513 S-2000, Opel Corsa 2.0L 13. JARCZEWSKI Jakub..............2:05,110 S-3500+ (slick) Audi 1.8T 14. KINIEWICZ Andrzej..............2:06,154 S-3500 STi 2.0L 15. KINIEWICZ Łukasz................2:02,671 S-3500 STi 2.0L 16. BRUSZEWSKI Wiktor.............2:04,241 S-1600 (slick?) Pug 106 17. KOMOROWSKI Karol.............2:07,185 S-1600 (slick?) Pug 106 18. GRZESIŃSKI Rafał................2:01,946 S-2000 Clio 2.0L 19. PRZYBYSZEWSKI Marcin........2:02,376 S-2000 Integra R 20. KAMIEŃSKI Daniel..................2:13,219 S-1600 seicento 21. LENDZIOW Marcin..................2:21,870 22. IZDEBSKI Mariusz 23. WĄS Jacek............................2:02,731 S-2000 Renault 5 2.0 (non turbo) 24. BARTCZAK Krzysztof............2:16,739 S-1600 Pug 106 1.4L 25. BALCERZAK Zbigniew...........2:10,944 S-1600 CRX 26. GRZEBYK Rafał....................................S-1600 Swift 1.3 GTi 27. WASZKOWSKI Grzegorz........2:06,279 S-3500 (slicki) Astra 2.0L 28. MAZUREK Wojciech...............2:17,108 S-2000 (slicki) Civic Vti 1.6L 29. CZERNY Roman 30. KIJANKA Michał.................... 2:09,057 S-1600 Corsa 1.6L 31. STASZEWSKI Grzegorz...........2:01,035 S-3500 WRX Sti US Spec ? 32. 33. WDOWCZYK Jan 34. GRABOWSKI Paweł................2:06,799 S-2000 Pug 206 35. GRZYBOWSKI Rafał................2:05,470 S-3500 M3 36. OZIĘBŁO Arkadiusz................1:59,526 S-3500+ WRX Sti US Spec 48. PŁOTNICKI Max.....................2:04,571 S-1600 Civic VTi 55. STRASZEWICZ Maciek...........1:59,899 S-3500+ (slick) subaru GT
Zasady przejazdów w formule „TIME ATTACK” Akademia Bezpiecznej Jazdy zwanej dalej TA ABJ
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE 1.1 Niniejszy dokument określa zasady uczestnictwa w próbach w formule TA ABJ 1.2 Nadzór nad przebiegiem w/w prób sprawuje osoba wskazana przez uczestników, która zastrzega sobie prawo interpretacji niniejszych zasad, jest jedyną władzą do rozpatrywania i rozstrzygania wszelkich rozbieżności i wątpliwości, które mogą powstać podczas stosowania niniejszych zasad. 1.3 Osoba ta decyduje o dopuszczeniu lub wykluczeniu zawodnika bądź samochodu z TA ABJ. 1.4 Podczas TA ABJ nie obowiązują przepisy ustawy „Prawo o ruchu drogowym” 1.5 Obowiązkiem każdego kierowcy jest udowodnienie, że jego samochód odpowiada warunkom technicznym i bezpieczeństwa podczas trwania TA ABJ
2. ZGŁOSZENIA I UCZSTNICY 2.1 Do udziału w próbach TA ABJ będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią i podpiszą odpowiedznie dokumenty i dokonają wpłaty wpisowego oraz: - posiadają prawo jazdy odpowiedniej kategorii - odbyli kurs przygotowawczy do bezpiecznej jazdy po torze,
3. PODZIAŁ NA KLASY 3.1 Obowiązuje następujący podział na klasy A) klasa S-1600 – pojemność silnika do 1600cm3 B) klasa S-2000 – pojemność silnika do 2000cm3 C) klasa S-3500 – pojemność silnika do 3500cm3 D) klasa S-3500+ - pojemność silnika powyżej 3500cm3 3.2 W przypadku doładowania nominalna pojemność silnika zostanie pomnożona przez współczynnik 1,7 dla silników benzynowych i przez 1,5 dla silników diesla, a samochód zostanie zaliczony do klasy odpowiadającej fikcyjnej pojemności wynikającej z zastosowania współczynnika 3.3 W przypadku gdy samochód posiada opony typ slick nie dopuszczone do ruchu drogowego, zostanie on przeniesiony do klasy wyżej. Nie dotyczy to samochodów przednionapędowych zaliczających się do klasy S-3500
4. WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA 4.1 Samochód, którego konstrukcja pozwala sądzić, że mogłaby zagrażać bezpieczeństwu, może być niedopuszczony do prób szybkich przejazdów 4.2 Silnik musi pochodzić z samochodu danej marki i musi być zamontowany w tym samym miejscu, co w seryjnym samochodzie 4.3 Silniki muszą być zasilane tylko paliwem dostarczanym z głównego zbiornika do układu zasilania 4.4 Układ hamulcowy musi być układem dwuobwodowym uruchamianym tym samym pedałem i działający na wszystkie koła samochodu. Zezwala się na użycie części przeznaczonych do sportu samochodowego produkowanych przez uznanych producentów, których zastosowanie zapewni zwiększenie skuteczności i wydajności układu hamulcowego. Hamulec postojowy może być usunięty. 4.5 Koło zapasowe może być przewożone w samochodzie jedynie w miejscu przewidzianym konstrukcyjnie i musi być odpowiednio zamocowane 4.6 Samochody muszą posiadać osłonięte elementy wirujące. Nie mogą posiadać ostrych krawędzi na elementach nadwozia oraz muszą być wyposażone w zderzaki, które mogą być zamontowane przy pomocy „szybkich” zapieć. Zabrania się stosowania wzmocnień zderzaków. Wewnętrzne wzmocnienia zderzaków mogą być usunięte 4.7 Żadna część samochodu nie może stykać się z podłożem, gdy powietrze z obydwu opon po jednej stronie samochodu jest spuszczone 4.8 Wycieraczka może być dowolna, ale jedna musi funkcjonować i musi oczyszczać przednią szybę znajdującą się bezpośrednio przed kierowcą 4.9 Szyba przednia musi być wykonana ze szkła warstwowego „klejone” i być zatwierdzona do użytku zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Niemniej szyba przednia może być wykonana z poliwęglanów lub innego materiału zatwierdzonego przez FIA. Pozostałe szyby mogą być zastąpione poliwęglanowymi. Dozwolone jest użycie szyb przyciemnianych i/lub folii przeciwodpryskowej dla szyb bocznych i tylniej pod warunkiem, że osoba znajdująca się w odległości 5,0m od samochodu będzie widzieć kierowcę i wnętrze samochodu. 4.10 Pneumatyczne podnośniki są dozwolone, ale bez butli ze sprężonym powietrzem w samochodzie 4.11 Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego. 4.12 Przednie drzwi mogą zostać zastąpione przez drzwi wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru tylko w przypadku gdy samochód wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa ze wzmocnieniami bocznymi (wzdłuż drzwi) po stronie kierowcy i pasażera. Drzwi muszą mieć kształt zbliżony do seryjnego. 4.13 Wewnętrzne materiały dźwiękochłonne mogą być usunięte. Wzmocnienia boczne w drzwiach mogą zostać usunięte tylko w przypadku gdy samochód wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa ze wzmocnieniami bocznymi (wzdłuż drzwi) po stronie kierowcy i pasażera. Dozwolona jest wymiana seryjnej tapicerki przednich drzwi na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub aluminium. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi. Dozwolone jest usunięcie mechanizmów otwierających okna oraz zastąpienie zawiasów drzwi na zawiasy pozwalające na łatwe zdejmowanie drzwi. 4.14 Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub aluminium. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera 4.15 Samochód musi być wyposażony w lusterka zewnętrzne po obu stronach oraz lusterko wewnętrzne skierowane na tylną szybę. 4.16 Każdy akumulator musi być solidnie zamocowany w miejscu mocowania fabrycznego, a jeżeli został przeniesiony z oryginalnego miejsca to musi spełniać następujące warunki łącznie: zamocowany solidnie oraz umieszczony za płaszczyzną przednich foteli. 4.17 Światła stopu oraz kierunkowskazy muszą funkcjonować 4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa. 4.19 Pasy bezpieczeństwa muszą być używane w konfiguracji i zgodnie z instrukcją producenta lub przepisami FIA. Pasy muszą być wymienione na nowe po każdym poważniejszym wypadku, a także w razie jakiegokolwiek uszkodzenia, przetarcia lub osłabienia. Muszą być wymienione również gdy metalowe części uległy wygięciu, deformacji lub korozji 4.20 Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnice 4.21 W samochodzie nie mogą się znajdować luźne przedmioty zagrażające bezpieczeństwu 4.22 Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu lub boku pojazdu. Jeżeli koniec układu wydechowego znajduje się z boku to jego koniec musi być w odległości nie większej niż 50cm od tylniej osi pojazdu. Wyprowadzenie spalin z zaworów upustowych nie stanowi końca układu wydechowego. Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20cm od obrysu samochodu i spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i innych osób 4.23 Dozwolone są modyfikacje silników, skrzyń biegów, układów dolotowych i wydechowych, sterowania silnikiem i zawieszenia. Modyfikacje muszą być wykonane w taki sposób aby zapewniały bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników imprezy
5. PRZEBIEG PRÓB 5.1 Celem szybkich przejazdów w formule TA ABJ jest przejechanie wyznaczonego okrążenia toru 5.2 W ciągu jednej eliminacji time attack odbędzie się kilka sesji po 30-60min podczas których zawodnik będzie wykonywał szybki przejazd po torze. Ilość sesji, czas trwania każdej z nich oraz ilość okrążeń które może wykonać kierowca podczas jednej sesji, będzie ustalane w dniu imprezy w zależności od ilości osób. Będzie się liczył najkrótszy czas osiągnięty podczas całego dnia TA ABJ 5.3 Każde okrążenie rozpoczyna start lotny 5.4 Dany kierowca może startować tym samym samochodem tylko w jednej klasie. 5.5 W jednej klasie dopuszcza się możliwość startu kilku kierowców jednym samochodem 5.6 Dany kierowca może startować w różnych klasach pod warunkiem, że za każdym razem korzysta z innego samochodu 5.7 Kierowca podczas przejazdu po torze musi mieć zapięty kask na głowie oraz zapięte pasy bezpieczeństwa. To samo tyczy się pasażera. 5.8 Zabronione jest przewożenie pasażerów na tylnich siedzeniach
6 PUNKTACJA 6.1 Kierowcy którzy zajęli w klasie miejsca I-IV, otrzymują następującą ilość punktów: I miejsce – 5 pkt II miejsce – 3 pkt III miejsce – 2 pkt IV miejsce – 1 pkt
Azrael - Tue Jul 12, 2005 12:14 pm
" />STRASZEWICZ Maciek...........1:59,899 S-3500+ (slick) WRX
Nie WRX tylko GT
kivik - Tue Jul 12, 2005 1:23 pm
" />zmienione
volki - Tue Jul 12, 2005 5:51 pm
" />Zbigniew Naporowski (Volki) Subaru Impreza WRX s-3500
sajfer - Wed Jul 13, 2005 7:38 am
" />Marcin przybyszewski - honda integra, seria bez slickow. s-2000 type r oczywiscie
sajfer - Wed Jul 13, 2005 12:03 pm
" />jeszcze Kamieński daniel - fiat seicento klasa s-1600. chlopaki z puga 106 czyli bruszewski i komorowski z tego co wiem jechali na markgumie, wiec na drogowej oponie, jestem na 90% pewien
kivik - Wed Jul 13, 2005 12:52 pm
" />Dlatego na razie im wpisalem S-1600. Chyba oni zmieniali opony w trakcie dnia. Nie wiem co mieli wczesniej i pozniej. NA razie uznamy ze byly drogowe opony.
W ogole to nastepnym razem musze dolkadniej przyjrzec sie oponom. Patrzac pobieznie wydawalo mi sie ze co najmniej 6-8 fur mialo slicki a teraz to 2 osoby sie przyznaly Niektore rzeczy sa niesamowite dla mnie....
badam - Thu Jul 14, 2005 5:00 am
" />to w takim razie podczas drugiej eliminacji jak bede mial na aucie zalozone 4 takie same margumy jak były w tym niebieskim pugu bede nadal w klasie 1.6??zeby zasady były takie same na wszystkie ALTy
a co do wynikow nr 24 to pug 106 1.4 S-1.600
a sej chyba tez mial slick??i a jest w S-1600 chyba ze mial margumy opony drogowe
kivik - Thu Jul 14, 2005 9:37 am
" /> ">to w takim razie podczas drugiej eliminacji jak bede mial na aucie zalozone 4 takie same margumy jak były w tym niebieskim pugu bede nadal w klasie 1.6??zeby zasady były takie same na wszystkie ALTy
a co do wynikow nr 24 to pug 106 1.4 S-1.600
a sej chyba tez mial slick??i a jest w S-1600 chyba ze mial margumy opony drogowe
Tak jak mowilem nagle wszyscy mieli slicki drogowe. No coz POLSKA. Ja rozumiem ze niby Markgumy sa dopuszczone do ruchu ale wiadomo ze nie da sie na nich jezdzic po ulicy m.in. ze wzgledu na huk.
Tym razem dokladnie sprawdze kto na czym jezdzi bo widac to jedyna droga. Skoro Markgumy maja homologacje drogowa, a zawodnicy nie chca ich uwazac jako slicki to trudno. W tym roku nie bedziemy zmieniac przepisow. Jedno co sprawdze to to czy te niby nie-slicki maja jakikolowiek bieznik. Jak nie beda go mialy wystarczajaco duzo to beda traktowane jako slicki. Po ulicach nie mozna bez bieznika jezdzic.
sajfer - Thu Jul 14, 2005 2:41 pm
" />sej byl na markgumach. wszystkie markgumy maja homologacje drogowa i maja wystarczajaco duzo bieznika. wiadomo ze da sie na nich jezdzic na ulicy, majac seicento jezdzilem na markgumie przez pare miesiecy. uwazanie ich za sliki jest zwykla pomylka, one nie maja absolutnie nic wspolnego ze sportowa opona.
jako ciekawostke powiem, ze w mistrzostwach polski w seicentach, mimo iz mozna jezdzic na markgumach, wszyscy jezdza na DEBICY VIVO poniewaz jest szybciej. jako jeszcze jedna ciekawostke powiem ze na tej debicy vivo, 70 konnym sejem robie czas 2:08,5.
z innych ciekawostek, to ten czarny sej, na profesjonalnych slikach (matadorach) na zawodach tydzien pozniej zrobil czas 2:10 i to jadac dosc spokojnie.
takie opony jak mial pug 106 chlopakow to z tego co pamietam maja identyczny bieznik jak michelin pilot sport.
opony z homologacja drogowa to opony z homologacja drogowa, nie tylko markgum produkuje usportowione opony na droge, w ofercie sa takce yokohamy, pirelli itd. te tez wykreslicie z regulaminu?
sajfer - Thu Jul 14, 2005 2:43 pm
" />"N-RALLY 155/65R13
Opona posiadająca 17% nacięć bieżnika przeznaczona na suche nawierzchnie utwardzone. W przypadku nacięcia opony można stosować ją jako oponę na nawierzchnię mokrą. Opona posiada homologację drogową"
cytat ze strony http://www.markgum-sport.pl
sajfer - Thu Jul 14, 2005 2:44 pm
" />"SPORT 185/55R15
Opona przeznaczona na mokre nawierzchnie asfaltowe. W przypadku oszorstkowania opony (zmniejszenia wysokości bieżnika) dobrze spisuje się na suchych nawierzchniach. Idealna opona do użytku codziennego gdy kierowca chce posiadać oponę o wysokich parametrach np. hamowanie"
chlopaki z puga mieli takie z tego co pamietam
OZ - Thu Jul 14, 2005 3:43 pm
" />skoro zawodnik twierdzi, że nie jechał na slickach to znaczy, że nie jechał, chyba nikt tu nie walczy o złote runo, trochę więcej zaufania szefie idea ALT jest bardzo prosta: amatorzy chcą poprawiać swoje umiejętności, dzięki temu jest dużo fanu i prawie zero stresu oszukać można co najwyżej siebie samego
tu mi się przypomniało mundre zdanie, niestety nie wiem kto był jego autorem: "na kłamstwie daleko zajdziesz ale nie ma już powrotu"
kivik - Thu Jul 14, 2005 9:29 pm
" /> ">"SPORT 185/55R15
Opona przeznaczona na mokre nawierzchnie asfaltowe. W przypadku oszorstkowania opony (zmniejszenia wysokości bieżnika) dobrze spisuje się na suchych nawierzchniach. Idealna opona do użytku codziennego gdy kierowca chce posiadać oponę o wysokich parametrach np. hamowanie"
chlopaki z puga mieli takie z tego co pamietam
Dlatego tym razem uznajemy to co mowia zawodnicy. Nastepnym razem sprawdze co kto ma, zeby nie bylo watpliwosci. Mysle, ze juz nie ma co wiecej wracac do tego tematu
bodo - Fri Jul 15, 2005 12:55 am
" />Dla jasnosci: niebieski pug na 100% jechal na Margumie n-RALLY i nic nie sciemniamy ...przynajmniej w tym temacie
Dla zainteresowanych dodam ze Marków nie mozna porownywac do prawdziwego slicka, ale w porownaniu do zużytych zwyklych opon na jakich wiekszosc jechala to jest niebo a ziemia. Polecam bo cena niska, a jest namiastka sportowej gumy.Idealne na ALT-nie szkoda katowac a czasy i trakcje poprawicie
sajfer(mop?) gratulacje za WSMP!!! to lubie!!!!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|