ALT-wstepne info
kivik - Mon Apr 04, 2005 8:18 pm
" />Jako ze juz czas najwyzszy oto ogolny zarys jaki prawdopodobnie bedzie w tym roku.
Sprobujemy zrobic 3-4 spotkania na torze. Ten rok bedzie traktowany jako zapoznanie sie z jezdzeniem na torze, testowaniem furek, modami jakei sa potrzebne zeby sie nie pozabijac wzajemnie. Nie przeszkadza to oczywiscie w zrobieniu pucharu SSS ALT w klasach. Prawdopodobnie pierwsze spotkanie odbedzie sie przed 3 lipca. Wg mnie nie powinno sie jeszcze liczyc do klasyfikacji ogolnej, bedzie to raczej trening i testy. Zdobywanie punktow zacznie sie na drugim spotkaniu 3 lipca na torze Poznan. W tym roku zawody beda mialy formule time attack czyli indywidualna jazde na czas. Za wczesnie jest, za niebezpiecznie i brak klatek, brak licencji nie pozwala na zorganizowanie prawdziwego scigania. Wiec w ciagu dnia bedzie kilka sesji np 3-4 po 30-60min gdzie bedzie sie jezdzilo indywidualnie na czas. Mozna bedzie zrobic tylko jedno kolko lub wiele - na tyle na ile fura i chec pozwola. Do klasyfikacji bedzie sie liczyc najlepszy czas dnia. Dokladniej bedzie to opisane pozniej ale ogolnie taka jest idea.
Mozliwe ze na koniec dnia (to jeszcze bedzie do przedyskutowania z wladzami toru) zrobimy probe dla chetnych przypominajaca prawdziwy wyscig. Ustawienie by bylo na podstawie czasow w time attack. Na pewno ze wzgledow bezpieczenstwa w tym beda mogly uczestniczyc tylko fury z klatkami. To jest jeszcze otwarte ale mam nadzieje ze sie uda to zorganizowac.
Generalnie nie bedzie zadnych ograniczen w modyfkacjach fur. Beda zapisy dotyczace bezpieczenstwa. Czesc zapisow przejmie sie z wyscigow torowych, ale na pewno nie takie zeby utrudnic wystartowanie "codzienna" fura. Na razie nie wiadomo ile bedzie chetnych wiec mysle ze stworzenie 4 klas to absolutne maximum. Beda one bardzie proba na przyszlosc, bo i tak kazdy bedzie mogl sobie porownac swoj najlepszy czas z innymi. Moja propozycja jest zeby czesciowo przejac klasy i zasady z wyscigow torowych wiec: KLASY: 1)do 1600 2)1600-2000 3)2000-3500 4)powyzej 3500 jak masz turbo to mnoznik 1.6 lub 1.7 - ostateczna wartosc zostanie okreslona jak sie pomysli co z czym by sie scigalo jak masz slicki to mnoznik 1.3 - to jest w/g mnie wazne bo slicki jak pokazal Poznan w zeszlym roku sa znaczace szczegolnie ze to liga amatorska i nie wszystkich na wszystko stac.
Myslalem zeby wprowadzic jakis podzial na naped ale by powstalo za duzo klas, a majac na uwadze niewiadoma frekwencje bez sensu jest zeby byly po 2 fury w klasie. JEzeli te klasy sie nie sprawdza w ogole to zostana zmienione na przyszly rok. Wazne jest to zeby ALT wystartowalo, ludzie nauczyli sie jezdzic bezpiecznie z innymi na torze i nie bylo wypadkow za duzo bo wtedy bedzie malo chetnych bo beda sie bali o swoje fury lub bedzie zakaz jezdzenia bez licencji torowych.
Zapraszam wszystkich do dyskusji, prosze tylko o nie rzucanie propozycji w ciagu 1 sek tylko o przemyslenie najpierw tego co sie zaproponuje w swietle tego co napisalem.
Marlon - Mon Apr 04, 2005 8:40 pm
" />Trzeba jakoś sensownie rozwiązać kwestię, ile aut jednocześnie jest na torze. Bez sensu żeby jeździło tylko jedno, bo i mało to widowiskowe, i przede wszystkim marnowanie czasu. Z drugiej strony nie można puszczać w odstępach mniejszych niż 30 sekund, i konieczni absolutnie są co 200 metrów (może gęściej?) ludzie z chorągiewkami.
kivik - Mon Apr 04, 2005 10:08 pm
" />Oczywiscie furki jezdza w odstepach okolo 20 sek. Jak ktos kogos dogoni to najwyzej zwolni albo go wyprzedzi na prostej.
WASyL - Mon Apr 04, 2005 10:46 pm
" />a jak ceny za start będa sie kształtować w końcu
moze starty w parach jak na 400m żeby coś sie działo a i tak we dwóch to raczje chłopaki sie nie pozabijają
pzdr
darksmile - Tue Apr 05, 2005 1:04 pm
" />diesel ma taki sam mnożnik jak benzyna?
kivik - Tue Apr 05, 2005 4:48 pm
" /> ">diesel ma taki sam mnożnik jak benzyna?
raczej nie
!markos - Wed Apr 06, 2005 3:43 pm
" />dobry podzial na klasy, juz sie balem, ze beda mnie klepac jakies dwulitrowki
dosc wazne - jak to bedzie wygladalo cenowo. nie odstraszy potencjalnych chetnych z "nizszej polki"..?
@ marlon te 200m to na moje oko troche za gesto...
Marlon - Wed Apr 06, 2005 5:00 pm
" />IMO 200m to nie za gęsto. Lepiej na zimne dmuchać, To akurat najmniejszy koszt i najmniejszy problem. Chętni do obstawiania trasy się znajdą na pewno (np. ja mogę) a chorągiewki to też nie majątek. Kierownik w amoku wyścigu może nie zauważyć że za 2 zakręty stoi coś w poprzek drogi, ale człowieka z flagą ostrzegającego go zawczasu zauważy.
Titleist - Wed Apr 06, 2005 8:55 pm
" /> ">jak masz slicki to mnoznik 1.3 - to jest w/g mnie wazne bo slicki jak pokazal Poznan w zeszlym roku sa znaczace szczegolnie ze to liga amatorska i nie wszystkich na wszystko stac.
wszystko super ale to mi się nie podoba... może jeszcze mnożnik za lepsze hamulce, inny mnożnik za zawias
nie przesadzajmy z tym
JerryEVO - Wed Apr 06, 2005 10:12 pm
" />Moim zdaniem podział na klasy jest ok dla N/A Niestety dla turbo już nie. Jeśli się użyje przelicznika 1.6 lub 1.7 to robi się zamieszanie z klasami.
I tak: 1.6T ściga się z 2.0T - efekt jest chyba z góry przesądzony.. 2.0T nie ściga się z 2.5T - czyli Subaru Impreza w specyfikacji EURO nie ściga się z Imprezą w specyfikacji US
Moim zdaniem zamiast współczynnika powinna być zasada, że turbo automatycznie powoduje przeskok do klasy bezpośrednio wyższej.
Podobnie współczynnik 1.3 dla slicków też nie spełnia swojej roli, bo 1.4 przejdzie do klasy wyżej, ale 2.0 już nie. Więc albo będzie zakaz stosowania slicków (jeśli ktoś chce być w klasyfikacji) albo trzeba to rozwiązać inaczej - na razie nie mam pomysłu jak.
kivik - Thu Apr 07, 2005 8:28 am
" /> ">I tak: 1.6T ściga się z 2.0T - efekt jest chyba z góry przesądzony.. 2.0T nie ściga się z 2.5T - czyli Subaru Impreza w specyfikacji EURO nie ściga się z Imprezą w specyfikacji US.
Nie sciga sie bo ma duzo wiekszy silnik. Wiekszosc Subarakow w PL ma 2.0T a nie 2.5T. Na tej zasadzie to mozna gadac dlaczego Integra R nie sciga sie z NSX.
">Moim zdaniem zamiast współczynnika powinna być zasada, że turbo automatycznie powoduje przeskok do klasy bezpośrednio wyższej.. Ale dlaczego? Wazna jest pojemnosc tez a nie same turbo. Dlaczego niby 2.0T (w sumie niewielki silnik) ma sie scigac z Suprami, GT2, GT3 i mocno wydlubanymi furami amerykanskimi - to jest dopiero bez sensu.
Wlasnie ta klasa tez bedzie fajna bo znajda sie w niej EVO, Subaru, M3, 350Z, S2000 i Audi, mocne BMW
">Podobnie współczynnik 1.3 dla slicków też nie spełnia swojej roli, bo 1.4 przejdzie do klasy wyżej, ale 2.0 już nie. Więc albo będzie zakaz stosowania slicków (jeśli ktoś chce być w klasyfikacji) albo trzeba to rozwiązać inaczej - na razie nie mam pomysłu jak.
Jak widze sa bardzo rozne odczucia co do slickow. Czekam az sie wypowie wiecej osob. Istnieje mozliwosc zakazu startowania na slickach, bo to liga amatorska a slick sa duzo niebezpieczniejsze od drogowych opon
JerryEVO - Thu Apr 07, 2005 9:04 am
" /> ">Ale dlaczego? Wazna jest pojemnosc tez a nie same turbo. Dlaczego niby 2.0T (w sumie niewielki silnik) ma sie scigac z Suprami, GT2, GT3 i mocno wydlubanymi furami amerykanskimi - to jest dopiero bez sensu.
Wlasnie ta klasa tez bedzie fajna bo znajda sie w niej EVO, Subaru, M3, 350Z, S2000 i Audi, mocne BMW
No super będzie ta klasa! Zapomniałeś dodać, że będą w niej super bryczki z silnikami 1.4T, 1.5T, 1.6T - to dopiero ma sens!
OZ - Thu Apr 07, 2005 9:41 am
" />jerry, zamierzasz sie ścigać czy tak tylko przenosisz swoją dyskusję z sr na sss? Jeżeli zamierzasz to pisz w tym wątku propozycje rozwiązań, jeżeli nie to czytaj.
darksmile - Thu Apr 07, 2005 12:05 pm
" />uważam, że powinien zostac mnoznik 1,7-tylko jeden- tak jak w rajdach. Będzie najprościej
spoon - Thu Apr 07, 2005 1:18 pm
" />Wydaje mi sie ze slicki moge poczekac na kolejny sezon.
Pytanie odnosnie terminu: Max, napisales ze "pierwsze spotkanie odbedzie sie przed 3 lipca" i "drugim spotkaniu 3 lipca "... To pomylka czy beda 2 imprezy tego samego dnia?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|