ďťż
Mount Power
 
Picture

Pokrewne:

Cytat:

ASTRA 1 2.0 GSi 150PS pare pytań





maxrider - Wed Oct 03, 2007 3:01 pm
" />Mam kilka pytań odnośnie tego autka ponieważ noszę się od kilku miesięcy z jego kupnem. autko miało by być przystosowane do zabawy głównie rajdów po okolicznych wioskach ewentualnie startów w jakimś KJS bądź super sprincie.
Pytania:
1. awaryjność jednostki?
2. jaka jest możliwość modyfikacji tanim kosztem silnika na potencjał 170-200PS i czy jest możliwość takie modyfikacje wykonać samemu mają warsztat znajomego i troche umiejętności?
3. dostępność/cena części do tego motoru?
4. jakie zawieszenie zastosować?
5. proszę o ewentualną pomoc merytoryczną co do prowadzenia modyfikacji
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam maxrider




Marlon - Wed Oct 03, 2007 7:47 pm
" />1. Awaryjność w normie - raczej nie psuje się jakoś często. Warto od razu szukać silnika z głowicą Coscast (cosworth). Inne głowice, czyli KS200, KS400 i szczególnie KS700 podobno pękają - ale ja mam KS700 i traktuję to raczej jako legendę.
Głowicę rozpoznajesz patrząc na nią od prawej strony. Pod DIS-em jest wytłoczony symbol (KS200/400/700) albo go nie ma (coscast)

2. osiągnięcie 200 koni wymaga: zmiany kolektora dolotowego (najlepszy jest lexmaul, nowy kosztuje 700 euro, ale są różne alternatywy) kolektor wydechowy (też lexmaul lub wykonanie we włąsnym zakresie, ok 500 euro nowy), obróbka głowicy (na pewno doprężenie), wałki rozrządu (~500 za napawane, ~1500 nowe), regulowane koła rozrządu (500), jakaś świnka do wysterowania tego.
W sumie ja się staram udowodnić że 200 koni zrobię za 2000pln z tym, że wszyscy mówią że się nie uda a ja tak naprawdę to już straciłem rachubę
3. Części eksploatacyjne są tanie, części "tuningowe" też można znaleźć w cenach rozsądnych - ale raczej na Wyspach niż w Niemczech.
4. na zawieszeniach nie znam się, ale gwinty o regulowanej wysokości są już poniżej 2000 nowe
5. szukaj na forach - ja mogę polecić KTK http://www.ktk.pl - niby to forum kadetta, ale są tam fani opli każdej maści.



grifter - Thu Oct 04, 2007 3:22 pm
" />To ja sie wypowiem

ks400,ks700,cossi gdzie ks400 najgorsza cossi najlepsza

coscasta poznasz po rancie pod rozdzielaczem

dis wystepuje w motronicu 2.8

c20xe - silnik kolizyjny, awaryjnosc jak Marlon napisal w normie, 170PS zrobisz niewielkim nakladem finansowym, ale w Twoim wypadku to nie moc sie bedzie liczyc tylko NM imo.

Czesci do tego silnika jest pelno, niekoniecznie w polsce ale...

Zawieszenie bb6

I tak jak Marlon napisal, ssacy, wydechowy i masz okolo 170PS
Z walkow sporo uzyskasz, jako ze to silnik bez doladowania to glownie moc masz z podnoszenia odcinki, ale wtedy robi sie niebezpiecznie i trzeba myslec o lepszych panewkach, korbach, srubach etc.



maxrider - Thu Oct 04, 2007 6:36 pm
" />o dzięki już wiem coś więcej.
szczerze o dolocie i wydechu już dawno myślałem. a powiedzcie może jeszcze czy głowice Cosworta można śmiało przełożyć do jednostki np z ks700 czy ks400??




grifter - Fri Oct 05, 2007 9:07 am
" />tak mozesz smialo przekladac



maxrider - Fri Oct 05, 2007 5:19 pm
" />a jeszcze jedno pytanko czy ta głowica cosworth to jest najmocniejsza wersja czyli 150PS czy wszystkie 150PS miały różne głowice??



grifter - Mon Oct 08, 2007 9:01 am
" />w astrach 150KM byly montowane glowice rozne, a coscast poprostu jest z najmocniejszego stopu i nie peka w przeciwienstwie do innych glowic typu KS



Marlon - Mon Oct 08, 2007 6:30 pm
" />coscast jest też lepszy do dalszych modyfikacji, jest lepiej wykonany w środku, dzięki czemu powietrze lepiej przepływa sobie przez silnik.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przeloty.htw.pl