Jak dobrze wystartować??
xplod - Wed Jan 23, 2008 12:44 am
" />Witam jestem tu nowy. Krzysiek, 18 lat, student mechaniki i sprzedawca w sklepie.
Mam pytanie odnośnie dobrego ruszenia z miejsca. Jak najlepiej to zrobić? No i nie palić zbytnio sprzęgła? Moje konkretne przykłady to focus 1.8 zetec oraz civic coupe 1.6 ls
Mój znajomy mówi ze najlepiej wcisnąć sprzegło, wrzucic 1-kę, przytrzymać gaz na ok. 3000-4000 rpm i w momencie kiedy zapali sie zielone, nagle i gwałtownie puścić sprzęgło. No Start efektowny ale czy skuteczny??
I co źle zrobił kierowca w filmiku w czasie 2:10 ??
http://pl.youtube.com/watch?v=w0o7fzte3Hw
OZ - Wed Jan 23, 2008 11:11 am
" />każde auto FWD będzie miało najbardziej efektywny start z innych obrotów, to zależy głównie od nawierzchni, rodzaju opon i przebiegu momentu obrotowego, musisz przetestować sam właściwe obroty i pojechać ze startu na granicy uślizgu z jak najmniejszą utratą przyczepności, przed każdymi zawodami są darmowe testy, poza tym sam start to możesz nawet przed domem przetestować ... dopóki Cię sąsiedzi nie zjedzą na filmie to wygląda na dojście do odcinki przy zbyt małej przyczepności opon
TOMEKKK - Mon Jan 28, 2008 9:26 am
" /> ">przed każdymi zawodami są darmowe testy, Przykro mi to stwierdzić, ale w tym sezonie różnie z tym było. Mam nadzieje, że w nadchodzącym się to zmieni...
OZ - Mon Jan 28, 2008 9:46 am
" />nawet gdyby gdzieś nie było treningów to zamienimy je na dłuższe kwalifikacje, teraz w kwalifikacjach jest dowolna liczba przejazdów, ogranicza je jedynie czas, ale w 3-4 godziny to chyba można już sprawdzić wszystko co się chce i na luzie wykręcić jeden najlepszy czas do finałów
darksmile - Tue Mar 04, 2008 12:18 pm
" /> ">Witam jestem tu nowy. Krzysiek, 18 lat, student mechaniki i sprzedawca w sklepie.
Mam pytanie odnośnie dobrego ruszenia z miejsca. Jak najlepiej to zrobić? No i nie palić zbytnio sprzęgła? Moje konkretne przykłady to focus 1.8 zetec oraz civic coupe 1.6 ls
Mój znajomy mówi ze najlepiej wcisnąć sprzegło, wrzucic 1-kę, przytrzymać gaz na ok. 3000-4000 rpm i w momencie kiedy zapali sie zielone, nagle i gwałtownie puścić sprzęgło. No Start efektowny ale czy skuteczny??
I co źle zrobił kierowca w filmiku w czasie 2:10 ??
http://pl.youtube.com/watch?v=w0o7fzte3Hw
strzelaj ze sprzegła.nie spalisz go
OZ - Tue Mar 04, 2008 3:29 pm
" />chyba tylko w AWD to dobra metoda, najlepiej niech wypowiedzą się startujący w klasach FWD, moim zdaniem strzał ze sprzęgła w FWD nic nie da,
Budzik - Tue Mar 04, 2008 7:59 pm
" /> "> I co źle zrobił kierowca w filmiku w czasie 2:10 ??
http://pl.youtube.com/watch?v=w0o7fzte3Hw
Jak dla mnie to za dlugo przeciagnal pierwszy bieg, zanim sie zorientowal ze juz trzeba 2 wbic tominelo troche czasu. Poza tym ruszyl na pelnym poslizgu...
Arcadio - Tue Mar 04, 2008 11:26 pm
" />jechał jedynkę na odcince i nie wiedział kiedy zmienić na 2... w FWD o dużej mocy nie można dusić jedynki do oporu, o wiele skuteczniej jest pulsować gazem
darksmile - Wed Mar 05, 2008 11:20 am
" /> ">chyba tylko w AWD to dobra metoda, najlepiej niech wypowiedzą się startujący w klasach FWD, moim zdaniem strzał ze sprzęgła w FWD nic nie da,
ja na spieku ze sporo ponad 400 nm w fwd strzelałem, potem jedynka buksująca jedynka ciut dłużej niz zwykle i dopiero dwojka
najlepsza rada-próbuj
Arek. Popuszczanie sprzęgła bez ryzyka jego spalenia można praktykowac jak masz 50 km i 100 nm
OZ - Wed Mar 05, 2008 12:13 pm
" />to już chyba zależy od rodzaju sprzęgła i opon.
darksmile - Wed Mar 05, 2008 1:08 pm
" />u mnie paliło sie wszsytko. I spiek i opony
DOGI - Mon Mar 31, 2008 11:01 pm
" />a co sądzicie o metodzie wychodzenia z ręcznego -fakt sprzęgło na tym troche cierpi ale jak do tej pory sprawdzałem i wychodzi to u mnie najskuteczniej- trzymamy zaciągnięty ręczny, popuszczamy lekko sprzęgło, tak aby lekko zaczynało ciągnąć a tył auta nieco siadał- tak jak przy ruszaniu pod wzniesienie- obroty wrzucamy niecałe 2,5-3 tys- w momencie startu jednocześnie lekko dociskamy gaz , odpuszczamy sprzęgło i ręczny- staramy sie złapać coś trakcji operując gazem i dalej decha- sprawdzone w Civicu i jak narazie niezawodne
Budzik - Mon Apr 07, 2008 6:43 pm
" />To z jakich obrotow sie startuje, zalezy od samochodu. A glownie chodzi o moc, jak i opony.
Co do startowania z recznego jak piszesz, to sprzeglo troche dostaje po dupie w tym momencie
Bobek03 - Thu Sep 11, 2008 6:49 am
" />Cześć. Zamierzam wystartować na najbliższych zawodach w Modlinie. To będzie mój pierwszy start. Mam samochód przednio napędowy z mocą ok 130KM. Możecie coś podpowiedzieć? Np: czy kręcić auto na jedynce do samej góry czy lepiej tak do 5tys i dopiero 2 bieg? I na jakich kołach najlepiej startować? Obecnie mam 205/50R16. Widziałem że często zakłada się na tył jakieś mniejsze koła.
OZ - Thu Sep 11, 2008 7:17 am
" />co do startu to musisz poćwiczyć w eliminacjach na imprezie, to najlepsza metoda myślę, że na pierwszy raz to przyjedź na normalnych oponach a na następnych zawodach zrobisz jakieś zmiany i będziesz miał porównanie
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|