Jaki jest ulubiony klient?
Mateusz Feliksiak - Nie Sty 10, 2010 6:04 pm
Będąc Dystrybutorem produktów FM GROUP już na starcie masz ułatwione zadanie ze względu na rodzaj oferowanego asortymentu. Produkty perfumeryjne to tak zwane towary szybko rotujące, co oznacza, że w szybkim tempie podlegają stałej wymianie na nowe â ze względu na zużycie lub chęć wypróbowania nowego zapachu. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zadowolony z obsługi klient, który poznał już doskonałą jakość produktów FM, będzie chciał nabyć wybrany produkt po raz kolejny, zamówić kosmetyki dla swoich najbliższych oraz jest skłonny polecić produkty swoim znajomym. To dla każdego Dystrybutora ogromna szansa na zbudowanie trwałej relacji z grupą odbiorców, którzy z czasem staną się jego stałymi klientami. Stali klienci mają najczęściej swoje ulubione produkty, dokonują systematycznych zakupów, a ich długoterminowy związek z Dystrybutorem opiera się przede wszystkim na zaufaniu.
JAK ZDOBYĆ STAŁEGO KLIENTA?
KROK PO KROKU
Zawsze staraj się jak najlepiej dobrać produkt pod kątem oczekiwań i potrzeb konkretnego klienta. Pomóż klientowi wybrać ulubiony kosmetyk. Koniecznie pokazuj próbki produktów. Oferta FM GROUP jest bardzo bogata, dlatego dobór idealnego produktu może chwilę potrwać. By ten czas był dla was przyjemną zabawą, używaj narzędzi przygotowanych przez FM GROUP (na przykład Koła Zapachowego FM). Pamiętaj, że każdy klient jest inny i traktuj go indywidualnie. Ta strategia owocuje długą i satysfakcjonującą współpracą Dystrybutora z klientem.
Służ klientowi radą â cały czas poszerzaj swoją wiedzę na temat produktów i zawsze udzielaj wszystkich potrzebnych informacji o produkcie i jego działaniu. Daj szansę swoim klientom, by cenili Twoją wiedzę i ufali Ci. Pamiętaj, że Twoim zadaniem jest nie tylko sprzedanie towaru, lecz także pomoc klientowi. Czasem klient chce tylko porozmawiać â nie zbywaj go, pozwól mu się wypowiedzieć. Być może podczas rozmowy nauczysz się czegoś lub zdobędziesz istotne informacje na temat klienta, które ułatwią Ci późniejszą pracę. Dlatego zawsze warto poświęcić swój czas każdemu klientowi.
Nie staraj się sprzedać na siłę â nawet, gdy klient dla świętego spokoju kupi od Ciebie produkt, który mu nie odpowiada (na przykład źle dobrane perfumy) na pewno nie zechce tego zrobić po raz drugi. Nie warto być nachalnym. Lepiej poprzestać na miłej pogawędce i pozostawić po sobie miłe wrażenie. Być może klient poleci Cię swojej rodzinie i znajomym lub zostanie członkiem Twojej struktury?
Za każdym razem pytaj, czy klient jest zadowolony z zakupionego produktu. Pamiętaj, że zaoferowałeś mu wysokiej jakości produkty perfumeryjne FM GROUP. Może się jednak zdarzyć, że z jakiś powodów produkt przestał klientowi odpowiadać. Sprawdź czemu â być może dobrane nuty zapachowe już się znudziły i trzeba pomyśleć o zmianie zapachu?
Pielęgnuj wszystkie kontakty â Staraj się zapamiętać imię i nazwisko swojego rozmówcy. Każdy lubi, gdy zwracamy się do niego używając jego imienia (na przykład âźpani Aniuâ), podczas gdy forma bezosobowa wytwarza niepotrzebny dystans. Ponadto buduj pozytywną więź ze swoimi klientami â do tych, którzy regularnie składają u Ciebie zamówienia dzwoń nie tylko z ofertą biznesową. Wysyłaj okolicznościowe kartki pocztowe (FM GROUP przygotowuje je dla swoich Dystrybutorów) lub maile. Do dużego zamówienia dodawaj miły upominek (duży wybór interesujących gadżetów znajdziesz na stronie internetowej FM GROUP) Pamiętaj, że każda wydana złotówka może w przyszłości zaprocentować...
Proś o referencje â zadowolony klient z radością poleci Cię swoim najbliższym. Nie wahaj się prosić go o referencje. W ten sposób możesz łatwo poszerzyć grono swoich stałych klientów. Każdy zdobyty kontakt pielęgnuj â zapisz go w notatniku wraz z nazwiskiem osoby, która Cię poleciła. Staraj się zdobyć jak najwięcej informacji o potrzebach Twoich nowych klientów â gdy odczują, że âźczytasz w ich myślachâ będą zadowoleni z Twojej obsługi i chętnie zarekomendują Cię swoim znajomym. W ten sposób grono Twoich klientów będzie się systematycznie powiększać.
Zawsze bądź uśmiechnięty! To prawdziwa przyjemność spotkać się z osobą pozytywnie nastawioną do życia, która każde spotkanie traktuje jak niezwykłą przygodę. Uśmiech jest zaraźliwy i... pomaga sprzedawać. Wypróbuj to â przed każdym spotkaniem staraj się myśleć pozytywnie! Pozwól, by Twoi klienci Cię lubili!
Nie zapomnij zostawić swojej wizytówki â zrób wszystko, by ułatwić klientowi kontakt z Tobą. Wychodząc zostaw swoją wizytówkę z imieniem, nazwiskiem, numerem telefonu i logo FM GROUP. Dzięki temu Klient z łatwością Cię skojarzy. Pilnuj, by w Katalogu Produktów FM GROUP, który chcesz zostawić u klienta, pole âźTwój Dystrybutorâ było zawsze starannie i czytelnie wypełnione â zadbaj, by pojawiło się tam Twoje imię (i jeśli chcesz także nazwisko lub nazwa Twojej firmy) oraz numer kontaktowy. Zrób wszystko, by klient mógł Cię bez trudu odnaleźć.
TYLKO ZADOWOLONY Z JAKOŚCI PRODUKTU I OBSŁUGI KLIENT MOŻE ZOSTAĆ TWOIM STAŁYM KLIENTEM.
BARDZIEJ OPŁACALNE JEST INWESTOWANIE W RELACJĘ Z JUŻ POZYSKANYM KLIENTEM NIŻ CIĄGŁE ZDOBYWANIE NOWYCH ODBIORCÓW!
źródło: http://perfumy.fm/index.php?dzid=58
Daniel Dobrzyński - Sob Sty 16, 2010 10:29 am
Świetny post!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|