kiedy zmieniacie biegi?
Thoruba - Fri Dec 30, 2005 9:42 pm
" />Witam, mam prosbe i pytanie,otóż chcialbym Wasze wykresy i dane takie jak: -marka i model samochodu -jakie kola i opony na osi napedowej macie? -przełozenia biegow i glowne -masa samochodu z kierowca -Cx -wysokosc samochodu i rozstaw kol przediej osi, albo pole powierzchni czolowej,jesli znacie -poszczegolne czasy i Vmax
A pytanie dotyczy tego co w tytule czyli kiedy,no i dlaczego tak a nie inaczej? Aha, zalezalo by mi na przednionapedowcach nieco bardziej,OK?
Wielkie Dzięki =)
Thoruba - Sat Dec 31, 2005 6:25 pm
" />A no bo sprawa jest taka ze chcialbym dobrac poszczegolne wielkosci w moim arkuszu obiczajacym wlasnosci ruchowe, przyspieszenia na poszczegolnych biegach oraz czasy z uwzglednieniem granicznej sily napedowej i tym samym granicznego przyspieszenia. Przydalo by sie to chociazby w strojeniu "procedury startu" ale takze orientacyjny czas 1/4 mili a dla poczatkujacych w zrozumieniu znaczenia przelozenia glownego czy poszczegolnych biegow oraz jaki wplyw maja piekne 17" felgi itp itd. no i przy jakiej predkosci zmieniac przelozenia, bo slyszalem o roznych szkolach.
Thoruba - Tue Jan 17, 2006 11:17 am
" />OK, formularz dziala, tyle ze wyniki sa bardzo optymistyczne, ale to dlatego ze jest to ruch w idealnych warunkach, czyli glownie start na granicy przyczepnosci. Niewiem jakim zainteresowaniem cieszy sie ten temat wiec niewiem czy jest sens przytaczania jakichkolwiek wynikow, wykresow itp. Jedno "moje" spostrzezenie tylko przytocze. Niestety nie zawsze predkosc przy Mo,max pokrywa sie z optymalna predkoscia poczatku nastepnego przelozenia, czasami warto krecic silnik do oporu. Jednym slowem predkosc(silnika lub samochodu) powinna byc okreslona przecieciem sie lini przyspieszenia na poszczegolnych biegach. Sprostuje jeszcze ze autor publikacji na ktorej sie opieralem, mial w tym wzgledzie racje, dlatego wczesniej uzylem cudzyslowa.
ps.najbardziej zalezalo mi na okresleniu orientacyjnych wartosci wsp.oporu toczenia i wsp.przyczepnosci dla "ezotycznych" opon. no ale trudno sie mowi.
OZ - Tue Jan 17, 2006 11:50 am
" />fajnie jest wszystko policzyć tyle że na torze nie ma warunków idealnych
zasada jest taka że pierwszy bieg musi być jak najdłuższy, najlepszy zreszt± jest mocny automat z odpowiedni± procedur± startu, do tego jeszcze kilkadziesi±t szczegółów plus bezawaryjno¶ć i sukces murowany
Thoruba - Fri Jan 20, 2006 10:17 am
" />No wlasnie, procedura startu. Takie obliczenia moga skrocic czas jej ustawiania. Powiedz OZ po ilu zazwyczaj probach uznajesz ze procedura jest OK ? Gdybym mial Twoje dane o ktore prosilem to...no zreszta sam wiesz. Nie to ze sie nudze, ale chcialbym porownac np. twoja procedure z ta ktora bym zaproponowal na podstawie obliczen. Dla wiarygodnosci najpierw podal bym swoja propozycje. Moglibysmy to wszystko zweryfikowac.
ps. narazie spotkalem sie z jedna procedura, ktora polegala na okresleniu przedzialu czasowego i w jego funkcji docelowe obroty silnika. niepamietam w jakim to bylo sterowniku, ale ciekawi mnie jak to wyglada w Waszych, OZ jak to jest u Ciebie?
OZ - Fri Jan 20, 2006 5:45 pm
" />moim zdaniem nie da sie tego policzyć dokładnie ponieważ wszystko rozbija się o różnice w przyczepno¶ci nawierzchni a do tego jest ustawiana procedura startu, tak więc pozostaje dochodzenie do ideału drog± prób i błędów,
choć może być też tak że wyliczenia mog± stanowić dobr± bazę,
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|