ďťż
Mount Power
 
Picture

Pokrewne:

Cytat:

mniejsze wykorbienie - mniejsza pojemnosc - wieksze obroty?





JiM - Sat Jun 04, 2005 5:24 pm
" />czesc
skoro juz trafilem na tak powazne forum to chcialbym sie dowiedziec co sadzicie o takiej kombinacji...

silnik BMW M20B25 czyli popularne 2.5, tlok 84mm, wykorbienie 75mm

troszke zakombinowalem i teraz mam tlok 84mm a wykorbienie 66mm
pojemnosc spadla do 2,2L (z hakiem)

ja chce krecic silnik bardzo wysoko, w okolice 9000-10000RPM wiec zalezy mi na jak najmniejszym wykorbieniu (walek rozrzadu 308 stopni)

czy ktos moze cos doradzic? nie wiem co o tym sadzic, to sa moje wlasne przemyslenia i doswiadczenia

wybuchnac raczej nie wybuchnie ale czy oplacalne jest zejscie w dol z pojemnoscia dla 1cm na wale?

PS> ktos moze polecic jakies kute (lekkie) tloki do wolnossacego benzyniaka? chodzi mi o to gdzie to kupic/zamowic




gh0ly - Sat Jun 04, 2005 5:43 pm
" />qpic zamowic mozesz w KSRmotorsport
http://www.ksrmotorsport.pl



GeOrGe - Mon Jun 20, 2005 3:52 pm
" />A stopień sprężąnia się nie zmienił? Zastosowałeś jakieś inne korbowody?



OZ - Mon Jun 20, 2005 6:46 pm
" />chcesz wykonać "standardową" rzeźbę i kręcić wyżej, sposób jest ok choć chyba lepsze efekty dałoby zostawienie seryjnego wykorbienia, skucie dołu i zrobienie porządnego rozrządu tak by wytrzymywał podwyższone obroty wału (sprężynki itd), nie tracisz wtedy pojemności (przekładającej sie na moment obrotowy) a kręcisz wyżej,

przynajmniej ja niedługo będę musiał to zrobić i raczej wolę przerobić głowicę i kręcić np do 11500 niż rzeźbić z wałem i całą resztą. Ale plan masz ambitny tylko to co pionierskie nie jest nigdy proste ... niestety, szczerze życzę powodzenia

PS. Upst, to co napisałem jest ćwiczone pod turbo a z Twojego postu nie wynika, że je zakładasz więc pewnie nie zakładasz.

Wybór tłoków jest spory, do JE pistons mam największy senstyment.




Bullitt - Mon Jun 20, 2005 8:04 pm
" />Jak wspomniał OZ producentów jes sporo. JE, CP, Wiseco...

Natomiast co do pomysłu- ja bym zakuł korbowody... Nie wiem ile wytrzymuje seria ale zakute napewno lepiej to zniosą i baaardzo prawdopodobne że kując korby mógłbys zostac przy seryjnej pojemnosci... Zresztą wcale nie powiedziane ze seryjne krótsze lepiej zniosa wyższe obroty od seryjnych dłuższych.... Pamiętaj, ze generalnie barierą wysokich obrotów jest rozrząd i korby własnie. Nad rozrządem trzeba ostro popracowac, zeby zawory wracały na czas spod tłoków... A korby trzeba mieć kute np. Pautery.

To by rozwiązywało Twój problem o tyle o ile masz pomysł na panewki do tych obrotów....

Aaaa i podpory wału lubią odjezdżać od obrotów.. więc może i tam dało by się coś wzmocnić....

Pamiętaj kompleksowe myślenie kluczem do sukcesu...



JiM - Wed Jun 22, 2005 6:25 pm
" />o rozrzadzie pomyslalem wczesniej i kupilem walek 308 stopni (seria 264') o uchyle zaworu +5,6mm
do tego komplet twardszych sprezyn (podwojnych), kutych dzwigienek zaworowych i jakis podkladek (?! nie wiem jak to sie nazywa)
glowica jest w miare obrobiona - oryginalna poszla w las, zalozylem AMC
obrobione kanaly dolotowe i wydechowe, wprawione wieksze zawory, wygladzone co sie da itd.

ogolnie wyznaje zasade PRECZ Z TURBO wiec prosze nie poruszac tego zagadnienia

dysponuje kompletem kutych korbowodow i kutym walem od wersji M21 tego silnika, czyli od TurboDiesla - jak to zaloze bede mial 2,7
jednak zastanawiam sie czysto teoretycznie jak wplynie zmniejszenie wykorbienia na wkrecanie sie i prace na wysokich
mysle ze napewno spadnie mi moment, ale co z moca?



Marlon - Wed Jun 22, 2005 9:08 pm
" />
">mysle ze napewno spadnie mi moment, ale co z moca?

to już zależy jak wysoko będziesz kręcić, czy wyższe obroty zrekompensują niski moment... pewnie moc pójdzie w góre jak przeniesie się ją o 2000rpm w górę wykresu, ale to raczej nierealne. Wtedy nawet jeśli rozrząd sobie poradzi, to dostają panewki...
jak mówią muchy, zawsze k***a coś



JiM - Thu Jun 23, 2005 2:46 pm
" />ech
czyli co proponujecie?
obroty do 8000, pojemnosc na max i kuty dol?



Thoruba - Sun Aug 21, 2005 10:55 am
" />Hej Jim, na poczatku to chyba pisales o skoku 75 a nie wykorbieniu, co nie? Podaj maila to Ci wysle wykres z przyspieszeniami tloka w takim ukladzie a jak pomnozysz przez mase tloka kompletnego to bedziesz mial sile, a jak podzielisz przez przekroj to dostaniesz naprezenia, bo chyba naprezenia podaja w katalogach korbowych.Czy mi sie zdaje? =) Tylko podaj dlugosc korbowodu. bo najbardziej to wlasnie on ma wplyw na rozklad tych przyspieszen. Tzn dlugosc korbowodu wplywa na plynnosc przebiegu tej funkcji a nie na wielkosc przyspieszenia. A jezeli interesuja Ci max.wartosci to :
przy 8000obr/min
D=84 S=75 b=33368,66 [m/s2]
D=84 S=66 b=28619,97 [m/s2]

przy 9000
D=84 S=75 b=33368,66[m/s2]
D=84 S=66 b=28619,97[m/s2]

przy 10000
D=84 S=75 b=52138,54[m/s2]
D=84 S=66 b=44718,71[m/s2]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przeloty.htw.pl