ďťż
Mount Power
 
Picture

Pokrewne:

Cytat:

Nagrody pieniężne sezonu 2009





szajba - Mon Dec 01, 2008 9:21 pm
" />Nagrody pieniężne w klasach motocyklowych w sezonie 2009 powinny wyglądać jak w innych sportach : im lepsza i wyższa klasa tym większe i wyższe nagrody - będzie to bardziej mobilizowało do budowy profesjonalnych sprzętów do drag racingu , dzięki czemu będziemy się zbliżać do europy . Do tej pory nagrody były przyznawane za ilość nie za jakość. Wiadomo ,że w najmocniejszych klasach nigdy nie będzie tylu zawodników co w klasach słabszych.Ci co profesjonalnie przygotowują się do zawodów inwestują duże sumy pieniędzy w przygotowanie sprzętu i to właśnie ich przejazdy są najbardziej widowiskowe , wykręcają najlepsze czasy a są najmniej doceniani. Zawodnicy z niskich klas na seryjnych motocyklach bez jakichkolwiek inwestycji w motocykl wracają z nagrodami pieniężnymi.Według mnie i nie tylko jest to niesprawiedliwe i niemotywujące do budowania profesjonalnych maszyn do drag racingu.Mają propozycją jest by w poszczególnych klasach:
-Moto Extreme były nagradzane pierwsze 4 miejsca,
-Moto Maxi - pierwsze 3 miejsca,
-Moto Plus -pierwsze 2 miejsca,
-Moto - 1 miejsce.
Dzięki temu rozwiązaniu motocykliści byliby nagrodzeni pod względem przygotowania do zawodów.

Pozdrawiam
Szajba




OZ - Mon Dec 01, 2008 11:00 pm
" />tu zawsze są co najmniej dwa punkty widzenia, póki co nagradzamy za rywalizację między jak największą ilością zawodników w każdej klasie, skonstruowanie sztywnych nagród bez względu na ilość zawodników w klasie nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem choć będziemy tu elastyczni bo mamy możliwość dawania dodatkowych nagród za szczególne osiągnięcia i raczej tego będziemy się trzymać w 2009
będziemy się dopasowywać do tego co dzieje się bezpośrednio na zawodach



Judge_Dread - Tue Dec 02, 2008 8:08 am
" />mimo ze znam dobrze realia, sklaniam sie do tego co napisall szajba, najbardziej widowiskowe klasy dla ktorych zjezdzaja sie kibice powinny byc najmocniej motywowane by walka i rywalizacja w nich rosla w sile.

Seryjne moto mozna sobie obejrzec na ulicy a Konrada i szajbe juz nie tak latwo...



krystianITR - Tue Dec 02, 2008 5:26 pm
" />Tak samo klasy Street wracały z kasa ,a w klasie drag zajmujac 2 miejsce juz nic nie było ,bo była mała liczba zawodnikow i tylko za pierwsze miejsce była nagroda,a dziwne dla mnie było ,ze Xawery i Kuki klasa FWD DRAG nic nie dostali,a za 2 i 3 miejsce w street były nagrody,wiec odnosi sie ten problem do tego co napisał Szajba i ma racje...




konrad sobczyk - Tue Dec 02, 2008 7:31 pm
" />Się zgadzam z Kolegami, dodam tylko, że juniorskiej piłki czy boksu w wydaniu powiedzmy kolokwialnie "piórkowym" oprócz rodziny i znajomych zaintersowanego specjalnie nikt oglądać nie chce. Rzeczywiście byłoby miło i wydaje się, że sprawiedliwie by gratyfikacje określał algorytm im wyższa klasa tym wyższa płaca. Do ustalenia byłoby przez Was Panowie jak rozwiązać kwestię ilości zawodników w klasie oraz liczbę nagradzanych miejsc, to prawda, i tak jest w większości przypadków imprez rozgrywanych w różnych zakątkach Świata, że im klasa wyższa tym startujących mniej. W naszych polskich warunkach póki co w klasie Moto Extreme według obowiązujących na dzień dzisiejszy ustaleń kasy jeszcze długo nie wypłacicie. I tyle.
Pozdrawiam i konstruktywnych pomysłów życzę

Konrad Sobczyk
ET 9.17 (Czechy, Hoskowice 30 sierpnia 2008, klasa Super StreetBike)



Jacek Mroczek - Thu Dec 04, 2008 10:38 pm
" />W pełni zgadzam się z moimi przedmówcami i wręcz apeluję o dogłębną analizę (dot. OZZ) czemu mają służyć w/w zawody? CZY? - 1) zbijaniu "fortuny" na jak największej liczbie uczestników..., czy? - 2) wynagradzaniu tych, którzy zaczynają się tym zajmować profesjonalnie?! Właściwe jest zachęcanie jak największej rzeszy motocyklistów do startów, celem zmniejszenia zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach publicznych -dadzą upust swoim fantazjom (kilka słów od mojej Żony), mimo wszystko przyjadą sprawdzać swoje umiejętności nawet wtedy, gdy nie bedą wynagradzani finansowo.
Taki będzie tego smutny finał, że Ci, którzy oddają temu całe swoje serce ( co poniekąd wiąże się z bardzo dużym nakładem finansowym) a zarazem stanowią esencję w/w zawodów przestaną startować w Polsce. Ciekawe, czy dopisze tak liczna publiczność? (... w kuluarach krążą rady typu: cyt. "co będziesz przerabiał, inwestował jak i tak nic z tego nie będziesz miał w najmocniejszej klasie").

Pozdrawiam - PRZYSZŁY MISTRZ



Marlon - Fri Dec 05, 2008 9:21 am
" />Zauważ, że nagrody pieniężne na zawodach tej rangi nie tylko w Polsce, ale i w Europie, wystarczają na pokrycie kosztów dojazdu (i ewentualnie kilku piw dla mechaników), także na pewno nie zwróci się budowa dragstera, czy ty samochodu czy motocykla.
Nagrody są raczej "na zachętę" dla początkujących - takie mieliśmy założenie, może niesłuszne.
Zawodnicy raczej nie odchodzą z powodów finansowych - tzn. z powodu zbyt małych nagród, każdy sobie zdaje sprawę że nie będzie z tego kokosów. Choćby SSS stanęło na głowie, to za budżet, jaki przeznaczamy na całą imprezę, nie zbuduje się "maszynki do wygrywania" w najwyższych klasach.
Oczywiście Wasze sugestie bierzemy pod uwagę, problem teraz w określeniu sprawiedliwego sposobu podziału pieniędzy innego niż dotychczas przyjęliśmy.



szajba - Thu Feb 05, 2009 3:51 pm
" />No to mamy nagrody od ilości a nie od jakości i po co było cos pisac ja i tak zostało bez zmian

" NAGRODY PIENIĘŻNE

Na zawodach organizowanych przez SSS obowiązują następujące nagrody pieniężne w każdej z klas motocyklowych Moto oraz samochodowych Drag i Street (w sumie 16 klas startowych):

a) 500 PLN za pierwsze miejsce jeżeli w klasie wystartuje minimum 6 zawodników
b) 600 PLN za pierwsze miejsce, 300 PLN za drugie miejsce, 200 PLN za trzecie miejsce jeżeli w klasie wystartuje minimum 12 zawodników
c) 1.000 PLN za pierwsze miejsce, 300 PLN za drugie miejsce, 200 PLN za trzecie miejsce jeżeli w klasie wystartuje minimum 24 zawodników
d) 1.000 USD - dodatkowa nagroda specjalna za przejazd motocykla lub samochodu w czasie poniżej 9 sekund ET. "



OZ - Thu Feb 05, 2009 4:41 pm
" />
">tu zawsze są co najmniej dwa punkty widzenia, póki co nagradzamy za rywalizację między jak największą ilością zawodników w każdej klasie, skonstruowanie sztywnych nagród bez względu na ilość zawodników w klasie nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem choć będziemy tu elastyczni bo mamy możliwość dawania dodatkowych nagród za szczególne osiągnięcia i raczej tego będziemy się trzymać w 2009
będziemy się dopasowywać do tego co dzieje się bezpośrednio na zawodach


w odpowiedzi zacytuję sam siebie



szajba - Sun Feb 08, 2009 10:54 pm
" />co do rywalizacji to niesteyt my z konradem wyprzedziliśmy wszystkich i teraz co mamy sie cofnąc w rozwoju . Robicie tak ze niestety ale coraz mniej zawodników chce coś robic z motocyklami i rezygnuje. Straciliście czołowych zawodników takich jak Roland Krzemiński , Maciek Białobłocki oraz Hubert Paduch którzy zajmowali sie tym profesjonalnie i strali sie byc najlepsi , gonili Europe, mieli profesjonalne motocykle. Teraz zostało nas dwóch i myslę ze i nie na długo. Koszta w najmocniejszych klasach są kosmiczne np paliwo C-16 kosztuje prawie 30zł za litr a idzie go około 10 litrów na zawody, dragowska opona ,koszta transportu motocykla oraz ryzyko wybuchu silnika ( a to jednak sie zdarza )....A jak by były nagrody w najmocniejszych klasach to coraz więcej ludzi by przygotowywalo coraz lepsze dragstery - tym sposobem powoli dorównywali byśmy zawodnikom z Europy-a te seryjne motocykle i tak by startowały. Widze jednak że wam chodzi o co innego . Piszecie że bedziecie nagradzali według zasług a może uznacie ze zasługujemy albo nie i nie wiadomo jaki koszt bedzie miała ta zasługa czy starczy na bilet czy na lody



OZ - Mon Feb 09, 2009 8:50 am
" />pewnie, że nagrody powinny być jak największe ale jak na polskie warunki małe nie są, nikt poza SSS ich nie wypłaca
nagrody na zawodach nigdy nie zwrócą zawodnikom ich wkładu w dany projekt, to nierealne bo koszty są zbyt wysokie,
taki zwrot jest możliwy tylko jeżeli jest dodatkowy sponsor, który daje kasę na dany projekt, żeby znaleźć sponsora to trzeba być rozpoznawalnym i startować na zawodach, zadaniem SSS jest m.in. to by zawodnicy byli znani, wtedy łatwiej o pieniądze
nigdy nie będzie tak, że nagrody pieniężne zapewnią wszystkim zawodnikom finansowanie ich projektów natomiast sukcesy w zawodach mają spowodować, że niektórzy (oby większość) zostaną docenieni przez sponsorów

ps. mnóstwo świetnych zawodników przewija się przez zawody, przeważnie przestają jeździć bo koszty są zbyt wysokie a - często pomimo wielu ich starań - nikt nie chce dołożyć kilkunastu/kilkudziesięciu tysięcy co roku



szajba - Mon Feb 09, 2009 10:09 am
" />Nie chodziło mi o sfinansowanie projektu tylko o to ze zawodnicy z seryjnymi motocyklami maja pokryta koszta zawodów i jeszcze im zostanie jak zdobendą trzy pierwsze miejsca i nie przygotowuja sie do zawodów a my jako profesjonalnie przygotowani nawet nie mamy tego. Bo jak sam wiesz to nigdy niema tylu zawodników w najmocniejszych klasach



OZ - Mon Feb 09, 2009 12:23 pm
" />ale jest przecież king of moto, tam zawsze jest 8 zawodników a nagrody możemy podnieść do najwyższego poziomu dla motocyklistów, nie ma z tym problemu



MM-Racing - Sat Feb 28, 2009 11:27 am
" />
">Tak samo klasy Street wracały z kasa ,a w klasie drag zajmujac 2 miejsce juz nic nie było ,bo była mała liczba zawodnikow i tylko za pierwsze miejsce była nagroda,a dziwne dla mnie było ,ze Xawery i Kuki klasa FWD DRAG nic nie dostali,a za 2 i 3 miejsce w street były nagrody,wiec odnosi sie ten problem do tego co napisał Szajba i ma racje...

albo zle zrozumialem albo kolega walnal glupote. W klasach street, takich jak RWD, AWD, czolowi zawodnicy czesto ponosza nie mniejsze koszta niz ich koledzy z dragowych klas, a klasy te na zawodach tez ciesza sie zainteresowaniem publicznosci. Publicznosc chetnie oglada Porsche turbo, GT3/2, Z06, czy lotusa itp.
Licencje mam, zaloze slicka i w klasie dragowej spokojnie walcze o czolowe miejsca, bo dragster sie "zesral" w finale. A w streecie na zwyklej oponie nie mam szans z Z06, ZR1 itp.
Tak jak OZ powiedziel sa rozne punkty widzenia i wszystkim sie nie dogodzi.
pozdrawiam
Marcin



OZ - Sat Feb 28, 2009 12:17 pm
" />pomijając, że nigdzie, również w dragu nie potrzeba żadnych licencji - zgadzam się z takim podejściem do tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przeloty.htw.pl