ďťż
Mount Power
 
Picture

Pokrewne:

Cytat:

napęd 4x4 - plusy/minusy





HEMI - Mon May 22, 2006 8:56 pm
" />Witam! Być może temat był już przerabiany, ale poproszę o odpowiedź chociaż w skrócie. Napęd 4x4 - korzyści niewątpliwie z pewnego, szybkiego startu, generalnie lepszej kontroli trakcji. Minusy - większe opory toczenia, straty mocy (?) przez przeniesienie napędu na drugą oś (?). Potrafi ktoś to zgrabnie podsumować? Czy zakładając dobrą kontrolę trakcji na samym tyle jest lepiej? Może ktoś robił pomiary czasów tylko z tylnym napędem i dla porównania z dołączonym przodem? Jak to ogólnie wypada?




REN - Tue May 23, 2006 8:32 am
" />naped 4x4 to faktycznie wieksze straty mocy na przeniesieniu

a optymalnie to chyba Masters ma, start na czterech lapach a potem odpina tyl i leci na samym przednim napedzie



PeGaS - Tue May 23, 2006 7:09 pm
" />Przy naprawdę dobrej trakcji RWD daje lepsze rezultaty. Przeniesienie napędu na obie osie powoduje straty - zawsze. Zwróć uwagę, że w polskich warunkach (bardzo słabej jakości tory) brylują jednak auta 4x4. Na świecie (który poznał już dragstrip ) tendencja jest inna.
Pisząc na podstawie swoich doświadczeń - Reduktor Twoim przyjacielem jest
Choć generalnie auto, którym sam się poruszam w żadnym wypadku nie jest przeznaczone na asfalt, to oczywiście nie zabrakło też testów na drogach publicznych Jest naprawdę odczuwalna różnica w przyspieszeniu (a o to Tobie chodzi przedewszystkim) na RWD.
***
Nie da się ukryć, że Ameryki nie odkryliśmy



DeviL - Tue May 23, 2006 7:17 pm
" />http://www.puntopower.com/video/chile/j ... udi_01.avi
http://www.puntopower.com/video/chile/j ... udi_02.avi

punto gt vs audi s2 4x4 , nie zawsze awd jest szybszy




Intakwrx - Wed Jul 26, 2006 5:09 pm
" />Na polskich drogach tylko 4x4

Natomiast jakby na wyścigach miało taką samą przewage to by juz w F1 dawno jeździli z AWD



kA!N - Fri Sep 15, 2006 5:40 pm
" />Napęd AWD ma jedną zasadniczą przewage nad RWD , jak masz dużo mocy i wdepniesz pedał gazu w podłoge to nie robisz odrazu bączka. W jeździe po suchej nawieszchni na codzienień najlepiej mieć FWD natomiast jak jest morkro bądz jest piach AWD jest nieporównywalnie lepszy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przeloty.htw.pl