Nowe możliwości rozgrzewki w sezonie 2006
PMN - Sun Apr 16, 2006 9:56 am
" />Przed startem będzie rozlewana woda. Będzie można w nią wjechać i rozgrzać opony bez ich ścierania przez burnout w miejscu, bezpośrednio przed startem. Następnie wjazd na linię startu i stamtąd burnout. Cofamy po własnych śladach i... startujemy! ciesząc się z dobrej przyczepności.
Na każdej eliminacji byłoby to dobre rozwiązanie, a już szczególnie w BP.
A co myślicie o starej formule rogrzewki? (jeżdżenie w kółko) Jest sens to robić? Zabiera sporo czasu i generalnie nie wiem czy gdziekolwiek poza Polską jest praktykowane...
OZ - Sun Apr 16, 2006 1:06 pm
" />nowa forma startów jeszcze nie jest przesądzona ale jest rozważana, wtedy nie będzie "starej" rozgrzewki, ponieważ zawody będą wtedy trwały dłużej dlatego być może ograniczymy liczbę starujących i nie będzie możliwości spóźniania się po numer startowy nawet dla tych którzy zarejestrują się przez net, o 10.00 zamkniemy parking zawodniczy,
krystianITR - Sun Apr 16, 2006 2:40 pm
" />PMN zakup sobie ROLKI do rozgrzewania opon
PMN - Sun Apr 16, 2006 3:33 pm
" />A widziałeś kiedyś dragstera na rolkach?
Generalnie zostawianie rozgrzanej wcześniej (w wodzie lub na rolkach) gumy przez burnout na starcie, poprawia przyczepność.
Oczywiście, że to nie jest przesądzone dlatego napisałem "możliwości"
btw. dla mnie osobiście to bez różnicy, bo i tak nie zamierzam startować.
syncro - Sun Apr 16, 2006 6:49 pm
" />bardzo dobry pomysl jazda w kolko byla malo efektywna i czasami niebezpieczna kiedy bedzie wiadomo ?
darksmile - Sun Apr 16, 2006 7:08 pm
" />Jestem za kasowaniem jazdy w kółko.
Jestem również za profesjonalnym podejściem do kwesti startów. Wołamy klasę 3 razy i zamykamy wjazd na start. Kto się zagapi-nie startuje. To MP a nie wyścig koło trzepaka więc jak ktoś zamiast pilnować startu wpier.... kiełbaskę to już jego problem.
syncro - Sun Apr 16, 2006 7:17 pm
" />Oz wezcie usmieszka na sedziego a skoncza sie przelewki jazda w kolko tez ma 1 maly plus, ale o tym wiedza tylko niektorzy
Grzenio - Sun Apr 16, 2006 8:15 pm
" />Nareszcie!!!
Dawno trzeba było tak zrobić mamy na tyle kiepską nawieżchnię że każdy pomysł poprawienia trakcji na starcie powinien być wykożystany.
Wcześniejsza forma rozgrzewki może być zlikwidowana, bo tam jak niektórych fantazja ułańska poniosła robiło się niebezpiecznie.
Jak ktoś ma ochotę pojeździć na rolkach to są od tego inne miejsca niż bemowo.
syncro - Sun Apr 16, 2006 8:34 pm
" />ale wybierajac czy jezdzic w kolko czy na rolkach to chyba oczywiste ze rolki lepsze, wiec bym grzenio nie przesadzal natomiast nijak nie da sie tego porownac do mozliwosci burnalta z lini startu nareszcie wkraczamy do europy
PMN - Sun Apr 16, 2006 9:05 pm
" /> Bardzo mnie cieszy taki odzew
Co "mniejsze" klasy na ten pomysl?
Czyli optimum to byłoby coś takiego:
Auta z danej klasy stoją w kolejce, wjeżdżają parami na wodę.Burnout.Przejeżdają kilka metrów na start.Burnout.W tym czasie kolejna para wjeżdża na wodę.Start pierwszej pary, druga podjeżdża na burnout ze startu itd.
Byłby porządek. Ci co nie chcą, mogą prosto z kolejki wjechać na start i zaczekać na "dymiącego" partnera. Tylko trzeba by jednoznacznie zrezygnować z jeżdżenia w kółko...
Marlon - Sun Apr 16, 2006 9:09 pm
" />Od kiedy mam z tym bezpośrednio do czynienia, jestem za zamknięciem rozgrzewki w dotychczasowej formie. Czasem mam ochotę dac w mordę zawodnikowi który zap*ala w kółko po rozgrzewce na ręcznym (po co? nawet on nie wie), nie słucha nikogo i niczego. Będzie z tego kiedyś nieszczęście. Zresztą, jak widac najlepszym nie jest taka rozgrzewka potrzebna.
Najlepszym IMHO rozwiązaniem jest 100 metrów prostej a później burnout na starcie. Nawet bardziej widowiskowo będzie. Profi waterbox jest raczej nierealny, ale ktoś z obslugi zawodów (nie mechanik zawodnika, bo oni zwykle też są w amoku) może pilnowac żeby asfalt 15 metrów przed startem był mokry.
syncro - Sun Apr 16, 2006 9:18 pm
" />Marlon i jescze jedna sprawa. Moze jasno powiecie jakie bryki/teamy moga miec mechanikow przy starcie (za barkierkami) a jakie nie bo widac golym okiem ze kazdego obowiazuja inne zasady.
Grzenio - Sun Apr 16, 2006 9:54 pm
" />Trzeba to tak zorganizować co by się kałuża na lini startu nie zrobiła.
Marlon - Mon Apr 17, 2006 12:02 am
" /> ">Marlon i jescze jedna sprawa. Moze jasno powiecie jakie bryki/teamy moga miec mechanikow przy starcie (za barkierkami) a jakie nie bo widac golym okiem ze kazdego obowiazuja inne zasady.
Szkoda, że nie zgłosiłeś pomysłu jak był pisany regulamin, bo to ważne Na linii startu w tym sezonie nie może byc NIKOGO! Do rozgrzewki każdy może podjechac z mechanikiem, ważne żeby on opuścił to miejsce niezwłocznie po przejeździe swojego zawodnika. W praktyce pewnie wyjdzie to tak, że będą się tłumaczy "ale w następnej klasie też jedzie nasze auto"
syncro - Mon Apr 17, 2006 8:46 am
" />Teoretycznie ok.Ale praktycznie niewykonalne.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|