Panie Prezes ....
TomRS - Wed Feb 08, 2006 6:31 pm
" />... w gazetce komputerowej o Panu napisali zresztą o innych równiez . W Speed Corner nr 11 jest krótki tekst o październikowym ALT Krótki cytat (nie zebym był złosliwy ) "usłyszeliśmy najpierw ryk Subaru "pana prezesa", następnie pisk opon i po chwili stłumiony huk. Niestety rekordowe okrążenie Panu Arkowi nie wyszło i na wyjściu z ostatniego zakrętu po efektownym bączku Subaru spotkało się z bandą Na szczęście były tam opony, które zamortyzowały uderzenie. OZ'owi nic się nie stało, wyszedł z auta (nawet nie wyglądał na zdenerwowanego) i z rezygnacją rozejrzał się dookoła " Jak widać prasa kłamie, bo z tego co pamiętam to nie było bączka Ja za to mam najbrzydsze zdjęcie w całym artykule BTW - kiedy nastepny ALT ? Bo mam większego powera i wszystkich was pozamiatam
Pozdrówki
OZ - Wed Feb 08, 2006 11:33 pm
" />co to, nie można już sobie przyładować w bandę na torze, po to są tory żeby się uczyć, robienie alt na śniegu raczej nie ma sensu no chyba żeby na małej pętli, czekamy na wiosnę,
bączka nie było , za szybko i źle złożyłem się w zakręt, zresztą wielokrotnie była tam trawa orana po długiej prostej i zakręcik czyhał na mnie, niestety się doczekał, zdaję sobie sprawę że wiele osób traktuje auta jak niedotykalne, ukochane zabawki, ten etap też już przerabiałem lata temu, jedyną istotną kwestią jest zdrowie i bezpieczeństwo kierowcy bo auto to kawałek lepiej lub gorzej zrobionego gumo-metalu i nic poza tym.
TomRS - Thu Feb 09, 2006 12:33 pm
" />Nie no - spoko, mój post był w formie żartu jesli kogoś interesuje to wklejam cały tekst :
W naszym kraju fanów szybkiej jazdy jest coraz więcej. Imprezy różnego rodzaju namnażają się w szybkim tempie. Ogromną popularność zyskują mistrzostwa polski w sprincie na 1/4 mili organizowane przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego. Na szczęście prezes stowarzyszenia jest nie tylko fanem jazdy po prostej. Między innemu dzięki zamiłowaniu do jazdy torowej w Polsce zaczęła swoją działalność Amatorska Liga Torowa, która niewątpliwie będzie wielką okazją dla zapaleńców by pojeździć po najszybszym w Polsce torze wyścigowym!
Tym razem nie trzeba było wcześnie wstawać (jak to nie raz i nie dwa bywało) by dotrzeć na tor na czas, ponieważ "pojeżdżawka" zaczynała się dopiero po zakończeniu giełdy samochodowej. Dlatego bez stresu, spokojnie dotarliśmy razem z Crusherem na Tor Poznań około godziny 14. Planowo pierwsze starty miały się odbyć właśnie w tym czasie. Gdy dochodziliśmy do toru z niecierpliwością nasłuchiwaliśmy wycia silników i pisków opon... cisza. Na szczęście jeszcze nie zaczęli Znanym większości kibiców skrótem weszliśmy na teren toru i udaliśmy się w stronę prostej startowej. Już na wiadukcie umiejscowionym przed ostatnim zakrętem toru dobiegł nas dźwięk sporowego wydechu - zza zakrętu wyłoniła się czerwona Calibra, przemknęła pod nami z rykiem i dość spokojnie pokonała ostatni szybki zakręt, po chwili znikając nam z oczu. No to się zaczęło
Podczas Amatorskiej Ligii Torowej na torze panuje zupełnie inny klimat niż w czasie chociażby Wyścigowych Mistrzostw Polski czy wyścigów na 1/4 mili. Na torze właściwie nie wiadać ludzi. Gdzieniegdzie tylko krzątają się członkowie ekipy sprzątającej śmieci po giełdzie Kibiców także ani widu, ani słychu. Słychać tylko stłumione wycie wydechów i piski opon na zakrętach. Dopiero w "pit lane" atmosfera się ożywia. Mili panowie w budce przy linii startowej notują skrupulatnie czasy każdego z uczestników, a para mechaników dyskutuje z kierowcami aut, które zjeżdżają do boksów co kilka okrążeń. Spokojnie i odprężająco - idealna atmosfera na trening, zapoznanie się z torem i szlifowanie umiejętności.
Niestety ze względu na porę roku i pogodę było stosunkowo zimno, a do tego wiało. Poza tym prawie w ogóle nie było słońca, dlatego zdjęcia są, jakie są - czyli rozmazane i w szarej tonacji. W końcu zajęliśmy miejsca na odludnionej głównej trybunie tuż przy linii startu, jest z tamtąd idealny widok na pit lane, prostą startową i dwa zakręty (które widać po obróceniu głowy o 180 stopni ). Właściwie ciągle ktoś jeździł, nie było większych przerw... poza jedną, ale o tym później. Ponieważ czasy przedstawiane są dopiero później na forum SSS z ciekawości mierzyłem niektórym zawodnikom samemu kolejne okrążenia. Dla przypomnienia - tor w Poznaniu ma około 4 kilometry długości, jest dość szybkim ale i wymagającym torem. Przykładowe czasy na tym torze to na przykład 2:05 uzyskiwane średnio przez auta startujące w Grupie A w WSMP (głównie Seicento i Cinquecento o mocy około 80 KM) i 1:40, które nie jest większym problemem dla Skyline S7R (za sterami tego potwora najczęściej Maciej Stańco) z RAM Racing. Tak więc, wracając do ALT - zmierzyłem czas Arkowi Oziębło w Subaru Imprezie - schodził poniżej 2:00, kręcił nawet 1:57, co jest dobrym czasem jak na to auto. Zaraz po Subaru (jeśli nie na równi) utrzymywał się biały Civic, który wyglądał na przygotowanego profesjonalnie (bardzo małe wychyły nadwozia na zakrętach, mocne hamulce, klatka). Również czasy zbliżone do 2:00 uzyskiwał drugi Civic, tym razem czarny i do tego dwie genreacje wcześniejszy Również auto z klatką, zawieszeniem i hamulcami na tor. Bardzo zdziwił mnie, znany wszystkim z wyścigów na 1/4 mili, Opel Combo (kiedyś malowany był na niebiesko z logo MSI / nVidia, a obecnie jest czarny). Ten mały turbodoładowany dostawczak kręcił czasy rzędu 2:08! Szok. Dostawczak mknący po torze wygląda naprawdę kosmicznie.
Jak to bywa na torze wyścigowym - nikt auta nie oszczędza, oczywiście zgodnie z rozsądniem. No, ale w końcu nie po to człowiek płaci za wjazd na tor, aby uprawiać jazdę rekreacyjną. No i niestety czasami można się przeliczyć, szczególnie jeśli jest to jedna z pierwsych jazd. Na "pierwszym lewym" kilka razy widziałem tumany kurzu po tym jak ktoś zwiedzał żwirek na zewnętrznej, na szczęście bez strat w sprzęcie Widać było, że niektórzy dopiero się uczą, bo właśnie tam było dużo spóźnionych hamowań itd. Reszta toru z tego, co widziałem wszystkim wychodziła w miarę gładko. W miarę... ponieważ jest jeszcze jeden trudny i bardzo szybki zakręt - ostatni na torze, a przed nim dość długa prosta. Nie ma róży bez kolców, podczas sielankowej atmosfery i podziwiania czasów Opla Combo usłyszeliśmy najpierw ryk Subaru "pana prezesa", następnie pisk opon i po chwili stłumiony huk. Niestety rekordowe okrążenie Panu Arkowi nie wyszło i na wyjściu z ostatniego zakrętu po efektownym bączku Subaru spotkało się z bandą Na szczęście były tam opony, które zamortyzowały uderzenie. OZ'owi nic się nie stało, wyszedł z auta (nawet nie wyglądał na zdenerwowanego) i z rezygnacją rozejrzał się dookoła Szybka akcja strażaków (na wszelki wypadek) i karetki (także na wszelki wypadek), laweta i po chwili wznowienie imprezy. Potem w pit lane Oziębło mówił, że w tym okrążeniu wszystko było idealnie, niestety nie wyszedł ten nieszczęsny ostani zakręt. Dobrze, że kierowcy nic się nie stało. Pozostali uczestnicy przeżyli w całości imprezę i nie musieli wracać do domu z lawetą. Oczywiście było kilka "bączków" itd. ale tego nie da się uniknąć podczas treningu.
Ogólnie impreza była moim zdaniem bardzo udana, niestety nie miałem okazji nawet przejechać się na fotelu pasażera Może za rok się uda (liczę na ciebie CarCrusher! ) Mam nadzieję, że popularność ALT zwiększy się, dzięki temu wstęp na tor będzie tańszy i rywalizacja ciekawsza!
Koniec cytatu
OBEBO - Thu Feb 09, 2006 3:04 pm
" />No CZEŚĆ
Fajny artykuł Pytanie: Gdzie można dostać tą gazetę Wracam właśnie z Empiku gdzie nie było takiej pozycji. W lokalnych kioskach tez nie zastałem...
Pozdrawiam, Michał
P.S. A tak mniej skromnie spytam czy na jakiejś fotce znalazł się czarny MB Od 4 lutego 2006 - dwudziestolatek już
Moozgu - Thu Feb 09, 2006 4:36 pm
" /> ">Skyline S7R (za sterami tego potwora najczęściej Maciej Stańco)
Nie ma to jak profesjonalizm, więc jeśli ktoś pisze coś takiego, to dlaczegoby nie napisać, że był bączek, którego podobnie jak udeżenie w bande autor nie widział, a jedynie słyszał.
TomRS - Thu Feb 09, 2006 7:02 pm
" /> ">No CZEŚĆ
Fajny artykuł Pytanie: Gdzie można dostać tą gazetę Wracam właśnie z Empiku gdzie nie było takiej pozycji. W lokalnych kioskach tez nie zastałem...
Pozdrawiam, Michał
P.S. A tak mniej skromnie spytam czy na jakiejś fotce znalazł się czarny MB Od 4 lutego 2006 - dwudziestolatek już
W sumie to nie wiem gdzie sprzedaja ta gazetkę - mi przyniósł kolega płytke z gazety i tam był ten artykuł. Twojego Mesia nie ma niestety na fotach - jest Alfa, Civic granatowy, Subaru i Fabka. To są generalnie te same foty do których był link w topicu o ALT.
Pozdrówki
darksmile - Thu Feb 09, 2006 8:05 pm
" /> ">Skyline S7R
uwielbiam gazety (ta chyba wirtualna, istnieje jako dodatek do CD Acion ZTCW) w których pisza debile, których kontakt z samochodami ogranicza się do Collina lub WRC na kompie lub PS2
Nie istnieje Skyline S7R. To szybkie auto, którym Stańco bije rekordy to Saleen
TomRS - Sat Feb 11, 2006 10:34 am
" /> ">Skyline S7R
uwielbiam gazety (ta chyba wirtualna, istnieje jako dodatek do CD Acion ZTCW) w których pisza debile, których kontakt z samochodami ogranicza się do Collina lub WRC na kompie lub PS2
Nie istnieje Skyline S7R. To szybkie auto, którym Stańco bije rekordy to Saleen
Chyba trochę za mocne słowa - gość się nie wykazał wiedzą, ale żeby go zaraz debilem nazywać to chyba lekka przesada...
Pozdrówki
SAL - Tue Feb 14, 2006 8:54 am
" />Witam! Nie wiedziałem, że ktoś stąd dogrzebie się do tego artykułu To ja go "popełniłem". Speed Corner to nie gazeta, tylko kącik w formie elektronicznej o motoryzacji, motorsporcie oraz grach komputerowych, który ukazuje się co miesiąc w internecie (http://www.speedcorner.pl) oraz na płycie DVD i CD w czasopismie CD-Action. Nie jest to w żadnym wypadku profesjonalny "zin", dlatego ciężko ustrzec się błędów, które popełnia każdy człowiek Wszystko robimy sami, często w wielkim pośpiechu i dlatego zdarzają się takie wpadki jak ta ze Skyline S7R Jest to ewidentne przejęzyczenie z mojej strony, niestety w przypadku wysłania numeru na ostanią chwilę do redakcji CD-Action nie można już nic z takim błędem zrobić. Nasz magazyn jest ogólnodostępny i darmowy, dlatego artykuły piszemy na luzie i jak widać, czasem nie wychodzi im to na dobre Oczywiście krytykę traktujemy konstruktywnie i postaramy się na przyszłość (przynajmniej ja) wystrzegać takich koszmarnych kwiatków
">uwielbiam gazety (ta chyba wirtualna, istnieje jako dodatek do CD Acion ZTCW) w których pisza debile, których kontakt z samochodami ogranicza się do Collina lub WRC na kompie lub PS2 (...)
A wydawania takich opinii, na podstawie jednej wpadki, pozostawię bez komentarza Zapewniam Cię, że faza grania w Colina przeszła mi kilka lat temu, a mój kontakt z samochodami bynajmniej nie ogranicza się do wykradania auta rodziców i palenia laczka pod blokiem Pisząc "debile" obrażasz nie tylko mnie, ale także moich kolegów z redakcji i naszych czytelników...
Pozdrawiam i zapraszam wszystkich chętnych do lektury naszego magazynu, Sal (sal@speedcorner.pl)
Melon - Tue Feb 14, 2006 12:39 pm
" />Jako rednacz tego magazynu dodam jeszcze parę słów od siebie. Zacznę od wypowiedzi darksmile'a bo najbardziej mnie dotknęła. Piszesz o ludziach których wogóle nie znasz, że są debilami. Jak się domyślam nigdy naszego magazynu nie czytałeś. Nie jestem nawet do końca pewien czy zapoznałeś się z całością artykułu umieszczonego przez TomRS. Zresztą czytajac cały tekst można wywnioskowac, że jej autor ma pojecie o wyścigach i dośc często bywa na WSMP (a konkretniej na wszystkich odbywających się w Poznaniu). Tor Poznań też nie jest mu obcy (parę dni temu w ramach treningu przed KJS-ami miał nawet okazje się po nim przejechac).
Nasz magazyn rzeczywiście wystartował od CDA i zajmowaliśmy się głównie grami ale z czasem coraz bardziej przechodziliśmy w tematyke motoryzacji i motosportu. Aktualnie info o grach stanowią poniżej 1/3 każdego numeru. Może nie jesteśmy jakimiś wielkimi specjalistami ale przynajmniej staramy sie cały czas uczyć i pisać o tym co już wiemy. Z moich informacji wynika, że jeśteśmy jedynym takim darmowym magazynem w internecie. Nic na tym nie zarabiamy a nawet dokładamy do tego interesu aby utrzymać domenę, serwer itd. Zwróce uwagę również że dzisiaj większość serwisów motoryzacyjnych dla młodzieży pisze głównie o tuningu typu "im większy spojler tym lepiej" i unika ambitnej tematyki. My staramy się wnieść coś nowego pisząc o tym co jest mniej modne. Dziwi mnie, że osoby które współpracują z SSS i teoretycznie mają taki sam cel czyli szerzyć wśród ludzi pojęcie wyścigów na 1/4mili i im podobnych tak bardzo nas krytukują. Tymbardziej, że mimo szczerych chęci nigdzie w Internecie nie znalazłem żadnej relacji z ALT-u! Naprawdę dziękuje bardzo za docenianie tego co robimy. Myślałem, że na tym forum mam do czynienia z innymi ludźmi którzy mają podbny cel jak my i potrafią docenić czyjś wkład w szerzenie sportów motorywch.
Obebo: W tej całej sytuacji Twój post najbardziej mi się podobał Dosłownie powalił mnie na kolana! "Wracam właśnie z Empiku gdzie nie było takiej pozycji. W lokalnych kioskach tez nie zastałem..." Może za parę lat... Miło by było Póki co to zapraszam w http://www.SpeedCorner.pl Po prawej stronie znajduje się link do pobrania bądź przeglądania online najnowszego numeru. Nowy numer ukazuje się zawsze w okolicach 1 dnia miesiąca.
Na koniec jeszcze linki do tego co wkleił TomRS: Relacja: http://www.speedcorner.home.pl/speedcor ... &pageid=56 Foty: http://www.speedcorner.home.pl/speedcor ... 16102005/1
Pozdrawiam i przepraszam za długość tego postu ale musiałem powiedzieć co myśle.
gre - Tue Feb 14, 2006 8:24 pm
" /> ">żeczywiście RED.NACZ. NIE POWINIEN TAKICH BYKUFF ROBIĆ
SAL - Tue Feb 14, 2006 10:09 pm
" /> ">żeczywiście RED.NACZ. NIE POWINIEN TAKICH BYKUFF ROBIĆ
Fakt, nie powinien, ale chyba ma jakieś "papiery", a od byków ortograficznych jest korekta Niestety "Skyline S7R" już korekta nie poprawi
REN - Tue Feb 14, 2006 11:37 pm
" />to ja chcialem odrazu nadmienic, ze robilem czasy 2.05 a nie 2.08
OZ - Tue Feb 14, 2006 11:55 pm
" />właściwie to nie wiem o co się spieracie
artykuł fajny a ALT to nie 1/4, dla każdego coś miłego
SAL - Wed Feb 15, 2006 8:18 am
" /> ">to ja chcialem odrazu nadmienic, ze robilem czasy 2.05 a nie 2.08
Mierzyłem stoperem w komórce, zimno było... to mogą być drobne odchylenia
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|