po co w ogole tuning? scigajmy sie "seria"...
siwy - Sun Sep 05, 2004 12:58 am
" />jaki sens ma "tuning" auta i przygotowanie go na cwiartke jezeli sa az takie ograniczenia w budowie aut? tak, wiem ze jezeli cos nie pasi to wypad do outlaw, ale jestem CIEKAW dlaczego jest przepis taki a nie inny i bardzo bym prosil o pelny profesjonalizm w podejsciu do tematu.
9.2 Nadwozie i wyposażenie samochodu: 4) Jednoczęściowa przednia lub tylna część karoserii (maska lub bagażnik połączone z błotnikami i zderzakiem) nie jest dozwolona, chyba że została zamontowana seryjnie przez producenta. przeciez nigdy nie osiagniemy maksymalnie niskich oporów powietrza, dzieki takim przepisom. wsadze sobie maske z laminatu i to nawet jedno warstwowa, identyczne blotniki, przymocuje dobrze na ośmiorniczke, albo na kropelke i bedzie super... a jakbym wykonal połączone, to poprawil bym areodynamike i MUSIALBYM wykonac to w ten sposob, zeby zrobic bezpieczenstwo (musiala by sie demontowac taka pokrywa, zeby dostac sie do silnika itd...)
5) Przednia szyba oraz szyby od strony kierowcy i pasażera muszą być szklane (wyjątek stanowią seryjnie zamontowane szyby z innego niż szkło materiału). 6) Szyby w przednich drzwiach muszą się otwierać i zamykać jak w seryjnym samochodzie. a dlaczego (chodzi tylko o przednie boczne)
7) Wymagana jest seryjna karoseria z pełną podłogą i seryjnymi drzwiami przednimi z uwzględnieniem punktu 8. Wycinanie fragmentów lub dokonywanie wierceń w płycie podłogowej, przegrodzie komory silnika i innych częściach karoserii w celu zmniejszenia wagi jest zabronione. Dopuszczalna jest modyfikacja płyty podłogowej, ale jedynie w związku ze zmianą typu napędu. a co w zwiazku z odelżeniem - wymiana blachy na lżejsze stopy metali?
9) Seryjne światła przednie, tylne, stopu oraz kierunkowskazy muszą funkcjonować. Jest dopuszczalne wyjęcie świateł przednich w celu polepszenia przepływu powietrza. no przeciez to bzdura... po co mi swiatla jak je wyciagne?
. 12) Dopuszcza się zamianę seryjnej tapicerki na drzwiach przednich na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi i muszą spełniać warunki bezpieczeństwa. maja byc zblizone do oryginalnych czy niekoniecznie?
13) Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa. w sumie to po co ona tam ma byc?
17) Zabronione jest używanie urządzeń umożliwiających pomiar czasu przejazdu w wyścigu podczas trwania zawodów. a tego przepisu to naprawde nie rozumiem? chodzi o jakies zakłócenia? czy oco?
prosze nie traktowac posta jako zaczepki, staralem sie, choc nei wszedzie zwrocic uwage na niektóre przepisy oraz pokazac inny punkt widzenia na w/w przepisy. do konca tego nie rozumiem, bo wychodiz ze nalezy sie scigac praktycznie seria ( wiem ze mozna duuzo, ale nie mozna kompleksowo, stad moje pytanka - why not?).
Marlon - Mon Sep 06, 2004 2:34 pm
" />Punkt 17) rozumieja tylko nieliczni, ale nieważne - ja też nie rozumiem.
Pozostałe - oczywiście, możesz sobie wymienić inne elementy, lądujesz wtedy w outlaw i tam się ścigasz. Przepisy były budowane podobno w oparciu o przepisy z innych cywilizowanych krajów - czasami są rzeczywiście bardziej restrykcyjne. mają na celu głównie zachowanie bezpieczeństwa - stąd wymagana deska rozdzielcza, żebyś sobie nie pokaleczył odnóży, tapicerka na drzwiach - żeby nie uszkodzić łapek, szyby - bo połamany poliwęglan może być niebezpieczny, seryjna podłoga - by nie osłabić konstrukcji przez radosne chlastanie dziur. Gdyby było dopuszczone odchudzanie podłogi, trzeba by określić np. o ile % ją odchudzono. Kto to zmierzy?
Wiele przepisów jest i tak traktowanych dość luźno - nie spotkałem się jeszcze ze sprawdzaniem, czy światła działają.
S4jm0n - Mon Sep 06, 2004 2:56 pm
" /> ">5) Przednia szyba oraz szyby od strony kierowcy i pasażera muszą być szklane (wyjątek stanowią seryjnie zamontowane szyby z innego niż szkło materiału). 6) Szyby w przednich drzwiach muszą się otwierać i zamykać jak w seryjnym samochodzie.
Chciałem zapytać jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo kierowcy ? Przecież nawet gdyby została zbita to szkła prędzej zagrażają kierowcy niż np. szyba z włókna węglowego, która jest lżejsza.
">12) Dopuszcza się zamianę seryjnej tapicerki na drzwiach przednich na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi i muszą spełniać warunki bezpieczeństwa. maja byc zblizone do oryginalnych czy niekoniecznie?
No chyba raczej nie. Nic nie jest na ten temat napisany, mają tylko spełniać warunki bezpieczeństwa i tyle. W sumie to nawet nie muszą posiadać uchwytów ani niczego i mogą być płaskie... tak mi się wydaje.
">13) Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa. w sumie to po co ona tam ma byc?
Też w sumie nie wiem :/
">17) Zabronione jest używanie urządzeń umożliwiających pomiar czasu przejazdu w wyścigu podczas trwania zawodów. a tego przepisu to naprawde nie rozumiem? chodzi o jakies zakłócenia? czy oco?
No chyba tak, innego wyjścia nie widzę. Chociaż gdyby np. w samochodzie był wmontowany taki zegar, że odpala się przy starcie samochodu niezależnie od komórek zamontowanych na zewnątrz, których używa się do pomiaru czasu to nie wiem jak mógłby on zakłócić pomiar :/ Tak samo jakby nie można było używać narzędzi do pomiaru prędkości, która też jest przecież mierzona przez fotokomórki... LOL, może nie długo każą zlikwidować prędkościomierze Przecież taki stoper działałby niezależnie od komórek umieszczonych na zewnątrz.
PS: Tak wogóle to witam wszystkich forumowiczów Tuningiem interesuję się od 2 lat jednak jak narazie w 90% w teori, w praktyce to jeszcze nie mam auta....ani prawka (za miesiąc dopiero )
Marlon - Mon Sep 06, 2004 3:14 pm
" /> "> Przecież nawet gdyby została zbita to szkła prędzej zagrażają kierowcy niż np. szyba z włókna węglowego, która jest lżejsza.
A widziałeś kiedyś, w jaki sposób tłucze się samochodowa szyba? Naprawdę trudno się nią skaleczyć. Połamany poliwęglan może mieć ostre krawędzie. Przezroczysty karbon - sorry, nie widziałem nigdy, ale nie znam się na tworzywach sztucznych. To w ogóle istnieje? Zawsze widywałem tylko czarny.
"> 17) Zabronione jest używanie urządzeń umożliwiających pomiar czasu przejazdu w wyścigu podczas trwania zawodów. a tego przepisu to naprawde nie rozumiem? chodzi o jakies zakłócenia? czy oco?
No chyba tak, innego wyjścia nie widzę.
Otóż nie. Oficjalnie chodzi o to, żeby startujący nie miał podstaw do negacji oficjalnego czasu, wyskakując z tekstem: "a mój G-Tech to pokazał xx.xx a wasz TAG pokazał yy.yy i ja się nie zgadzam" Zresztą - był już milion razy poruszany ten temat na forum.streetracing.pl - szukajcie a znajdziecie.
S4jm0n - Mon Sep 06, 2004 3:31 pm
" /> ">A widziałeś kiedyś, w jaki sposób tłucze się samochodowa szyba? Naprawdę trudno się nią skaleczyć. Połamany poliwęglan może mieć ostre krawędzie. Przezroczysty karbon - sorry, nie widziałem nigdy, ale nie znam się na tworzywach sztucznych. To w ogóle istnieje? Zawsze widywałem tylko czarny.
No widziałem. Zwykle pozostaje w całości albo na drobny mak się tłucze a poliwęglan.... masz rację. A co do karbonu to ja też zawsze widywałem czarny Przepraszam, pomyliło mi się najzwyczajniej, chodziło mi oczywiście o poliwęglan, taki jak np. jest m.in. w S2 Alberta
">Otóż nie. Oficjalnie chodzi o to, żeby startujący nie miał podstaw do negacji oficjalnego czasu, wyskakując z tekstem: "a mój G-Tech to pokazał xx.xx a wasz TAG pokazał yy.yy i ja się nie zgadzam" Zresztą - był już milion razy poruszany ten temat na forum.streetracing.pl - szukajcie a znajdziecie.
No niby masz rację ale gdybym ja np. używał czegoś takiego w swoim samochodzie to tylko dla własnej orientacji a wynik zmierzony przez profesjonalną aparaturę byłby dla mnie bardziej wiarygodny choć rzeczywiście zawsze trafią się tacy co będą się z tym niezgadzać. W sumie to mamy przecież i prędkościomierzy więc można się przyczepić także i do prędkości końcowej jakby ktoś był mocno uparty.
Marlon - Mon Sep 06, 2004 3:39 pm
" />Z tymi urządzeniami pomiarowymi - moim zdaniem właściwszy byłby przepis typu "pomiar czas przejazdu jest zapewniony przez organizatora, pomiary czasu przez inne urządzenia nie są w żadnym wypadku brane pod uwagę". Może kiedyś SSS do tego dojrzeje, ale póki co na zawodach nikt nie miał nieprzyjemności z powodu tego akurat przepisu (jeśli dobrze pamiętam)
darksmile - Mon Sep 06, 2004 6:33 pm
" />Szanowni forumowicze Ponieważ nasze zawody to Mistrzostwa Polski a nie Turniej o Puchar Prezydenta to pewne zasady musza znaleźc się w regulaminie i w żadnym punkcie nie może być on sprzeczny z międzynarodowym kodeksem sportowym ( dostępny na http://www.pzm.pl) Nasz regulamin i tak jest, w porównaniu z innymi sportami, bardzo liberalny. Jeżeli SSS postawiło by na maksymalne bezpieczeństwo to śmigalibyśmy w homologowanych kaskach, homologowanych ciuchach i w homologowanych kubłach z homologowanymi pasami ukryci za homologowaną klatką. I wtedy na imprezie było by 75 % mniej zawodników.
A te przepisy które przytaczasz sa akurat takimi, które wymagają zmiany lub poprawienia na samym końcu. Ja mam kilka innych typów na już.
S4jm0n - Mon Sep 06, 2004 6:40 pm
" /> ">Jeżeli SSS postawiło by na maksymalne bezpieczeństwo to śmigalibyśmy w homologowanych kaskach, homologowanych ciuchach i w homologowanych kubłach z homologowanymi pasami ukryci za homologowaną klatką. I wtedy na imprezie było by 75 % mniej zawodników.
No masz rację, cieszmy się z tego co mamy i że ten regulamin nie jest jeszcze gorszy Bo przecież mógłby...
darksmile - Mon Sep 06, 2004 6:54 pm
" />Nie gorszy a bardziej, że tak powiem wymagający. Marudom polecam
http://www.fia.com/sport/Regulations/dragregs.html
Startowały by 3 auta...w porywach
siwy - Mon Sep 06, 2004 6:57 pm
" />Chlopaki Dzieki za odpowiedz po paru dniach, ale nie do końca się zrozumieliśmy.
jeżeli chodzi o podłogę: wspawujesz stop metali charakteryzujący się mniejszą wagą a większą wytrzymałością. nie mówiłem nic o robieniu dziur.
jeżeli chodzi o deskę rozdzielczą. chodziło mi o wyciągnięcie jej całkiem, a jak ją wyciągniesz, porozkręcasz blachy i wystające ostre kanty spiłujesz to ich nie będziesz miał... prawda to?
co do przedniej szyby: ok, rozumiem, ale boczne... czemu nie? Marlon, a widziałeś kiedyś stłuczoną szybę przednią tak pożądnie? też ma ostre krawędzie... ps. po to Ci kask, po to Ci pasy...
i pominęliście najważniejszy, punkt 4...
i mowa mi o tym właśnie, DLACZEGO, auta zrobione w ten sposób o którym ja mówię, muszą lądować w OUTLAW? i jeszcze jedno pytanko, czemu autko musi byc zarejestrowane? a moze by tak sam przeglad techniczny i OC ?
zobaczcie na to autko: http://www.altechperformance.com/webgallery/projectcrx/
gdzie tu ostre krawędzie? jaki ładny, areodynamiczny przód, brak świateł przednich, brak deski rozdzielczej z przodu...
darksmile... mi chodziło konkretniej o przepisy dot. budowy aut.
rozumiem że najważniejsze są względy bezpieczeństwa, ale np. można małym nakładem zbudować auto które może wygrywac w najniższych klasach, a w outlaw z "potworami" nie miało by szans, stad moje pytania. chciałbym się dowiedzieć jakie są konkretniejsze powody, a nie powoływać się na inne regulaminy. Pozdrawiam
darksmile - Mon Sep 06, 2004 7:01 pm
" />Bo regulamin jest dostosowany do polskich mozliwości i realiów.
I kończę dyskusje bo jesteś z tego ch... forum, którego użytkownicy zarzucaja publicznie branie łapówek.
S4jm0n - Mon Sep 06, 2004 7:03 pm
" /> ">Nie gorszy a bardziej, że tak powiem wymagający. Marudom polecam
http://www.fia.com/sport/Regulations/dragregs.html
Startowały by 3 auta...w porywach
WOW, mi sie nawet wydaje, że chyba żadne auto by się nie załapało na dzień dzisiejszy. Wymagania są naprawdę duże i szczegółowo spisane a do tego badania regularnie przeprowadzane na wielu częściach i samochodu i ubioru :/
darksmile - Mon Sep 06, 2004 7:05 pm
" />Jak to we wszystkich sportach samochodowych.
siwy - Mon Sep 06, 2004 7:12 pm
" /> ">Bo regulamin jest dostosowany do polskich mozliwości i realiów.
no, ale to przeciez by ułatwiło, lepsze czasy etc. to że ktoś ma możliwości wydania 10k USD na auto a jeden 1k, nie oznacza że musi byc gorszy w pewien sposób. liczę na wyjaśnienie, a nie ucięcie wątka
">I kończę dyskusje bo jesteś z tego ch... forum, którego użytkownicy zarzucaja publicznie branie łapówek. chodzi Ci o zlot w Janowie? po za tym, jeżeli została opłacona ekipa TVN'u na zlocie, to mogli chociaż zrobić pożądny materiał a nie 11sekund z 3 dni. prawdA? Chyba tamta sprawa została już dawno wyjaśniona. i chyba nie ma sensu do tego wracac. i zajmijmy się kwestią rozumienia regulaminu.
chce się tylko dowiedzieć czemu tak, a nie inaczej, co stoi na przeszkodzie bardziej zaawansowanych możliwości przy zachowaniu względów bezpieczeństwa?
Pozdrawiam
S4jm0n - Mon Sep 06, 2004 7:26 pm
" />Moim zdaniem część przeróbek powinna być dozwolona ale tylko te, które są jeszcze tolerowane przy rejestracji samochodu i dany samochód może być zarejestrowany. W pozostałych klasach prócz OUTLAW chodzi w sumie o to, żeby właśnie startowały samochody zarejestrowane, które poruszają się normalnie po drogach i można je spotkać na ulicy. Taki CRX jak na zdjęciach raczej nie mógłby być zarejestrowany i stąd chyba cześć tych wymogów. Nie znam się na prawie ale jeśli wg. niego można by zarejestrować samochód z przeróbkami takimi jak właśnie modyfikacje nadwozia to powinny być też dozwolone podczas wyścigów. Jeśli nie, to wszystko jest tak jak powinno być.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|