Propozycja regulaminu WRMP 2006 im. Jana Wdowczyka
OZ - Wed Oct 19, 2005 7:30 pm
" />Popatrzcie czy to Wam odpowiada, jak ktoś coś znajdzie jeszcze co trzeba poprawić to niech pisze, można się nad nim pastwić tydzień, bo terminy nas gonią,
Kalendarz imprez na 2006 jest już prawie gotowy, dam info tak szybko jak to będzie możliwe. Szczegółowy regulamin bracketu będzie osobno, do tematu podziału na street i open wrócimy w następnym sezonie, głosy dotyczące tych propozycji były zbyt podzielone więc w 2006 zostaje jeszcze "po staremu".
§8 Podział na klasy
8.1 Na wyścigach organizowanych jako rundy WRMP i Pucharu SSS obowiązuje następujący podział na samochodowe klasy startowe SSS (SKS SSS):
a) Mini - pojemność silnika do 1550 cm, wolnossące, napęd dowolny, b) Mini Plus - pojemność silnika do 1550 cm z doładowaniem, napęd dowolny, c) Diesel – z doładowaniem lub wolnossące, napęd dowolny, zasilane olejem napędowym d) Profi – FWD, wolnossące, pojemność silnika powyżej 1550 cm, e) Profi Plus - RWD lub AWD, wolnossące , pojemność silnika powyżej 1550 cm, wolnossące rotary engine, f) Turbo – FWD z doładowaniem, g) Turbo Plus - RWD lub AWD i maksymalnie 5 cylindrów z doładowaniem, rotary engine z doładowaniem, h) Maxi - minimum 6 cylindrów z doładowaniem RWD lub AWD, i) Outlaw - nie spełniające warunków technicznych zawartych w Par. 9.1 do 9.5.
8.2 Objaśnienia dodatkowe do podziału na klasy startowe: a) doładowanie to supercharger (kompresor), podtlenek azotu, pojedyncze lub podwójne turbo lub dowolna kombinacja tych elementów, b) FWD, RWD, AWD to rodzaj napędu, (w kolejności: przednia oś, tylna oś, dwie osie), c) rotary engine to silnik Wankla.
8.3 Na wyścigach organizowanych jako rundy WRMP i Pucharu SSS obowiązuje następujący podział na motocyklowe klasy startowe SSS (MKS SSS):
a) Moto – pojemność silnika do 750 cm b) Moto Plus – pojemność silnika do 1100 cm c) Moto Maxi – pojemność silnika powyżej 1100 cm
§9 Warunki techniczne i bezpieczeństwa:
9.1 Przepisy ogólne:
1) Samochody i motocykle muszą posiadać ważny dowód rejestracyjny. Wyjątkiem są pojazdy posiadające Książkę Samochodu Sportowego PZM. Pojazd, którego konstrukcja wskazuje, że może zagrażać bezpieczeństwu zawodów może być wykluczony z zawodów przez DR, DW lub ZSS. 2) Samochody z czasem ET poniżej 10 sekund muszą posiadać stalową klatkę bezpieczeństwa lub stalowy pałąk zamontowany za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz samochodu) i chroniący przed wgnieceniem się dachu. Kierowca takiego samochodu musi być ubrany w kombinezon. Wymagania te muszą być spełnione licząc od zawodów następujących po zawodach, w których samochód osiągnął czas ET mniejszy od 10 sekund. Kombinezon jest wymagany również w przypadku zamontowania zbiornika paliwa lub akumulatora w inny sposób niż seryjny.
9.2 Nadwozie i wyposażenie samochodu:
1) Budowa i działanie seryjnego nadwozia nie może podlegać zmianom z wyjątkiem punktów wymienionych poniżej. 2) Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, drzwi przednie od strony pasażera, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub poliwęglanu. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego oraz grubość minimum 2 mm.. Możliwa jest wymiana drzwi przednich od strony kierowcy pod warunkiem zainstalowania klatki bezpieczeństwa. Elementy te muszą być szczelnie i trwale przytwierdzone do pojazdu przy pomocy zapinek lub skręcone śrubami. Drzwi kierowcy muszą się otwierać i zamykać jak seryjne. 3) Dozwolona jest wymiana przednich i tylnych błotników na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru o wymiarach nie większych niż 20 cm ponad seryjne. 4) Jednoczęściowa przednia lub tylna część karoserii (maska lub bagażnik połączone z błotnikami i zderzakiem) są dozwolone. 5) Przednia szyba musi być szklana (wyjątek stanowi seryjnie zamontowana szyba z innego niż szkło materiału). 6) Szyby inne niż zamontowane seryjnie muszą być trwale i szczelnie przymocowane do samochodu. Minimalna grubość szyb innych niż seryjne to 2 mm.. Zabronione jest używanie taśm do ich mocowania. 7) Wymagana jest seryjna karoseria z pełną podłogą z uwzględnieniem punktu 8. Wycinanie fragmentów lub dokonywanie wierceń w płycie podłogowej, przegrodzie komory silnika i innych częściach karoserii w celu zmniejszenia wagi jest zabronione. Dopuszczalna jest modyfikacja podłużnicy w związku ze zmianą silnika lub osprzętu. W takim przypadku pojazd musi być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa lub pałąk. 8 ) Dopuszczalna jest modyfikacja płyty podłogowej, ale jedynie w związku ze zmianą typu napędu. 9) Światła stop muszą funkcjonować. Dopuszczalne jest wyjęcie świateł przednich w celu polepszenia przepływu powietrza. 10). Przedni fotel kierowcy, tapicerka na drzwiach przednich od strony kierowcy i deska rozdzielcza są wymagane. 11) Dopuszcza się wymianę fotela na lżejszy, ale zapewniający bezpieczeństwo dla kierowcy. 12) Dopuszcza się zamianę seryjnej tapicerki na drzwiach przednich od strony kierowcy na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub poliwęglanu. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi i muszą być bezpieczne dla kierowcy (minimalna grubość 2mm). 13) Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą w niej występować ostre krawędzie. Możliwe jest dodanie elementów nieseryjnych ułatwiających montaż wskaźników, zegarów lub przełączników w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu kierowcy. 14) Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnicę. 15) Samochód musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla kierowcy. 16) Stosowanie klatek bezpieczeństwa jest dozwolone. 17) Dozwolone jest używanie urządzeń umożliwiających pomiar czasu lub telewizyjną rejestrację przejazdu podczas trwania zawodów. Wyniki tych pomiarów lub rejestracji nie mogą stanowić podstawy do zgłaszania protestów. 18 ) W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy. 19) Nieseryjny zbiornik paliwa może się znajdować jedynie w miejscu seryjnego zamontowania, w bagażniku lub tylnich błotnikach (ale nie po stronie silnika) i musi być na trwałe przytwierdzony do podłoża. Zbiornik paliwa musi być wykonany z niepalnego materiału. 20) Butla podtlenku azotu musi być na stałe przytwierdzona do podłoża podczas trwania zawodów. 21) W drzwiach od strony kierowcy wymagane jest działanie seryjnego mechanizmu opuszczającego i podnoszącego szybę. Można usunąć ten mechanizm jeżeli w samochodzie jest zainstalowana klatka bezpieczeństwa lub pałąk. 22) Spadochrony wspomagające hamowanie są dozwolone. 23) Tylne kółka zamontowane w celu poprawy przyczepności są dozwolone ale nie mogą wystawać więcej niż 300 cm poza obrys samochodu.
9.3 Zawieszenie, hamulce i opony samochodu:
1) Muszą być zachowane seryjne punkty mocowania zawieszenia. 2) Nieseryjne amortyzatory, sprężyny oraz rozpórki są dopuszczalne. 3) Przy wszystkich kołach muszą być działające amortyzatory. 4) Wysokość bieżnika opony musi wynosić minimum 2 mm z wyjątkiem pkt.5. 5) Opony bezbieżnikowe (slick) mogą być używane w każdej klasie startowej. 6) Minimalna średnica felgi to 13 cali, wyjątek stanowią auta seryjnie wyposażone w mniejsze rozmiary felg. Opony mogą wystawać poza obrys samochodu nie więcej niż 20 cm z każdej strony. 7) Samochód musi posiadać sprawny układ hamulcowy, kierowniczy i stabilizujący kierunek jazdy. 8 ) Zabronione jest używanie tzw. dojazdówek.
9.4 Silnik i skrzynia biegów samochodu:
1) Wymiany silników (swapy), zmiany sterowania elektroniką i inne podnoszące moc silnika są dozwolone. 2) W przypadku, gdy w samochodzie znajdują się elementy któregokolwiek z doładowań to będą one liczone jako zastosowane nawet wtedy, gdy instalacja jako całość nie funkcjonuje. 3) Mogą być przeprowadzane dowolne modyfikacje skrzyni biegów pod warunkiem zachowania seryjnych kształtów i rozmiarów całej płyty podłogowej (jej pionowych i poziomych elementów). 4) Silnik musi być zamontowany w tym samym miejscu, co w samochodzie seryjnym. 5) Zmiana umiejscowienia akumulatora i jego wielkości jest dozwolona. Akumulator przeniesiony do kabiny nie może się znajdować bliżej niż 50 cm od fotela kierowcy i musi być trwale przytwierdzony do podłoża w tylnej części pojazdu. 6) Do napędzania silnika w (w zależności od jego rodzaju) można używać tylko LPG, oleju napędowego lub benzyny. 7) Zabronione jest używanie nitrometanu w klasach innych niż Outlaw. 8 ) Zabronione jest zmniejszanie seryjnej pojemności silnika, która spowoduje przesunięcie samochodu do klasy niższej.
9.5 Układ wydechowy samochodu:
1) Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu lub boku pojazdu. Jeżeli koniec układu wydechowego znajduje się z boku to jego koniec musi być w odległości nie większej niż 50 cm od tylnej osi pojazdu (wyjątek stanowi sytuacja, gdy układ wydechowy został seryjnie zamontowany w inny sposób). Wyprowadzenie spalin z zaworów upustowych samochodów doładowanych nie stanowi końca układu wydechowego. 2) Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20 cm od obrysu samochodu i spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i innych osób.
9.6 Warunki techniczne w klasie Outlaw
1) Pojazd musi posiadać fotel kierowcy na stałe przytwierdzony do podłoża, pasy bezpieczeństwa oraz gaśnicę. 2) Pojazd musi posiadać minimum trzy koła, sprawny układ kierowniczy, hamulcowy oraz klatkę bezpieczeństwa lub pałąk. Pojazd może być wyposażony w tylne kółka oraz spadochron hamujący. 3) Klatka bezpieczeństwa lub pałąk nie są wymagane, jeżeli taką decyzję podejmie DR lub DZ. 4) O dopuszczeniu pojazdu i kierowcy do startu w klasie Outlaw decyduje DR lub DZ.
9.7 Warunki techniczne i bezpieczeństwa w klasach motocyklowych:
1) Każdy kierowca musi posiadać zapięty kask, kombinezon, rękawice i buty motocyklowe. Zabroniony jest start z pasażerem. 2) Motocykl musi posiadać seryjną ramę, sprawne wszystkie światła, tłumik i hamulce oraz seryjny sposób przeniesienia napędu. 3) Dozwolone są modyfikacje skrzyni biegów, silnika (poza zmniejszającymi pojemność), zawieszenia i inne zmiany motocykla nie zabronione w ppkt.2) jeżeli nie zagrażają bezpieczeństwu zawodnika lub osób trzecich.
§10 Przebieg zawodów.
10.1 Przedmiotem współzawodnictwa sportowego w WRMP jest pokonanie w jak najkrótszym czasie odległości ¼ mili tj. 402,336 m wyznaczonej pomiędzy linią „Startu” i linią „Meta” przez minimum jeden z pary startujących pojazdów. 10.2 Kierowcy biorący udział w wyścigach parkują pojazdy na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu. Organizator może zezwolić na przeprowadzenie dodatkowego, płatnego treningu przed zawodami. 10.3 Na parkingu albo w miejscu do tego wyznaczonym prowadzone są badania kontrolne odbierane zgłoszenia oraz przydzielane numery startowe. 10.4 Kierowca podczas trwania wyścigu musi posiadać na głowie zapięty kask oraz zapięte pasy bezpieczeństwa. 10.5 Wszystkie szyby podczas wyścigu muszą być zasunięte. 10.6 W pojeździe podczas wyścigu nie mogą przebywać pasażerowie. 10.7 Każdy kierowca może prowadzić w rundzie tylko jeden pojazd w danej klasie. 10.8 Każdy pojazd może startować tylko w jednej klasie z wyjątkiem Par.10.27 10.9 Jeżeli kierowca chce startować w innej klasie, niż wynika to z regulaminu podziału na klasy startowe to w chwili składania zgłoszenia do zawodów musi zgłosić z taki wniosek. DR lub DZ w uzasadnionych przypadkach może wyrazić na to zgodę. 10.10 Rozpoczęcie wyścigów, ich kolejność oraz zmiany w organizacji wyścigów określają komunikaty. 10.11 Wyznaczeni zawodnicy (ośmiu najlepszych w danej klasie) są zobowiązani do stawienia się na wydzielonym parkingu zamkniętym w ciągu 5 minut od ogłoszenia wyników eliminacji danej klasy na tablicy ogłoszeń w celu przeprowadzenia dodatkowego badania kontrolnego. 10.12 Sygnał do startu dla obydwu pojazdów dają zmieniające się automatycznie światła. Start zawodników następuje w momencie zapalenia się światła zielonego. 10.13 O wejściu do półfinałów (lub ćwierćfinałów jeżeli organizator zdecyduje o ich przeprowadzeniu) decyduje czas przejazdu ET plus RT z eliminacji. Zwycięzcą w parze ćwierćfinałowej, półfinałowej i finałowej jest zawodnik, który osiągnie krótszy czas przejazdu ET plus RT mierzony do tysiącznej części sekundy (gdzie ET to czas przejazdu między linią startu a mety, a RT to czas reakcji zawodnika na zapalenie się zielonego światła). W przypadku równości czasów decyduje lepsze ET. 10.14 Zasady obowiązujące przy ustawianiu się na linii startu oraz falstartach: a) zawodnicy na starcie są ustawiani automatycznie przez system pomiarowy. Zawodnik podjeżdżający powoli na start ma obowiązek zatrzymania się po zapaleniu się światła sygnalizującego. W takiej pozycji oczekuje na uruchomienie procedury startowej. b) w eliminacjach każdy zawodnik może spowodować tylko jeden falstart przy czym wyścig w takim przypadku nie będzie powtórzony, c) drugi falstart w eliminacjach powoduje wykluczenie z wyścigów, d) w ćwierćfinale, półfinale i finale każdy falstart powoduje wykluczenie zawodnika z wyścigu za wyjątkiem sytuacji gdy w którymkolwiek z tych wyścigów falstartu dokonają obaj zawodnicy. W takim przypadku wyścig będzie powtórzony. Zawodnik ma 2 minuty na stawienie się na linii startu, po tym czasie DW lub DR wyklucza go z zawodów a zwycięzcą (bez konieczności wykonania przejazdu) zostaje zawodnik gotowy do startu. W przypadku awarii dwóch pojazdów z pary (po zakończeniu eliminacji), które uniemożliwiają dojechanie na pole startowe, o punktacji decyduje lepszy czas ET plus RT uzyskany w eliminacjach. Jeżeli pojazd ulegnie awarii po ustawieniu się na polu startowym lub po starcie, zawodnik ma prawo (nie obowiązek) dopchania go samodzielnie do linii mety i dokończenia przejazdu w taki sposób. Zwycięzcą zostanie także zawodnik z pary, który dalej zajedzie(dopcha) pojazd ale żaden nie przekroczy linii mety. e) falstarty będą wywieszone na tablicy ogłoszeń. 10.15 Wyniki uzyskane przez kierowców są mierzone za pomocą specjalnych urządzeń pomiarowych i na bieżąco wyświetlane na tablicy wyników. 10.16 Wyścigi eliminacyjne w poszczególnych klasach odbywają się dwukrotnie parami. Do półfinałów zostaną zakwalifikowani zawodnicy, którzy uzyskali cztery najlepsze czasy z uwzględnieniem pkt.13.4. 10.17 Wyścigi półfinałowe stanowią pary I-IV oraz II-III 10.18 Wyścig finałowy wyłania zwycięzcę w danej klasie. Trzecie miejsce jest ustalane na podstawie czasów osiągniętych w przejazdach półfinałowych. 10.19 Klasę stanowią minimum 4 samochody. 10.20 Jeżeli liczba samochodów w klasie nie przekracza 6 to można nie przeprowadzać wyścigów półfinałowych (ew. ćwierćfinałowych w przypadku opisanym w pkt.13.4), a przechodzi się bezpośrednio do finałowych (ew. półfinałowych i finałowych w przypadku opisanym w pkt.13.4) 10.21 Zawodnik ma obowiązek zgłoszenia się po odbiór nagród i tytułów. 10.22 W trakcie przejazdu dopuszcza się schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) ale jedynie przy użyciu instalacji do tego przeznaczonej i będącej na wyposażeniu samochodu. 10.23 Schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) jest zabronione tylko na polu startowym. 10.24 W trakcie zawodów dopuszcza się możliwość przeprowadzania napraw i modyfikacji nie powodujących zmiany przydzielonej klasy. 10.25 Naprawy i modyfikacje (również pomiędzy przejazdem półfinałowym a finałowym) muszą zostać zakończone do momentu wywołania zawodnika na start. 10.26 Do dokonywania napraw i modyfikacji upoważnieni są zawodnik oraz mechanicy. 10.27 Piętnastu najszybszych kierowców z klas wymienionych w § 8.1 ma prawo do startu w eliminacjach klasy Outlaw. Można dokonać zmiany kierowcy przed rozpoczęciem eliminacji do klasy Outlaw lub przed zawodami dokonać zapisów równocześnie do klasy powszechnej oraz Outlaw.
§11 Kary
11.1 W przypadku naruszania zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach będą nakładane następujące kary regulaminowe przez DZ lub DR: a) upomnienie b) kara finansowa (DZ lub DR do 2000 PLN, ZSS do 3000 PLN) c) kara czasowa (do 2 sekund doliczanych do uzyskanego wyniku) d) niedopuszczenie do startu e) wykluczenie z wyścigu f) usunięcie z terenu imprezy g) wykluczenie z zawodów (wraz z odebraniem punktów i zdobytych nagród). 11.2 Od kar nałożonych przez DZ lub DR kierowca ma prawo odwołać się do ZSS (w ciągu 10 minut od jej nałożenia).
§12 Protesty
12.1 Zawodnik ma prawo do oprotestowania wyniku osiągniętego przez innego zawodnika w tej samej klasie, jeżeli uważa, że został on osiągnięty niezgodnie z regulaminem. 12.2 Protest powinien być skierowany do DZ lub DR i złożony na piśmie wraz z kaucją 400 PLN najpóźniej w ciągu 10 minut od momentu ogłoszenia wyników. Protest można też złożyć w trakcie trwania przejazdów danej klasy lub przed rozpoczęciem zawodów. Rozpatrzenie protestu związanego z podejrzeniem przekroczenia dozwolonej pojemności lub innego powodującego konieczność rozebrania silnika przeprowadza zakład wskazany przez organizatora rundy na koszt protestującego jeżeli protest nie był zasadny lub oprotestowanego, jeżeli protest okazał się słuszny. W badaniu technicznym mają prawo brać udział obydwaj zawodnicy lub osoby przez nich wyznaczone. Zapisy §11 stosuje się odpowiednio. 12.3 Kaucja podlega zwrotowi jeżeli protest był uzasadniony. Gdy złożony protest jest pozbawiony podstaw, do uzyskanego czasu kierowcy protestującego zostanie doliczona kara czasowa do 2 sekund i orzeczony przepadek kaucji. 12.4 O zasadności protestu orzeka DZ, DR lub ZSS i ta decyzja jest ostateczna.
§13 Punktacja i nagrody w poszczególnych rundach.
13.1 Kierowcy, którzy zajęli w klasie miejsca I-VIII otrzymują następującą ilość punktów: I miejsce – 10 punktów, II miejsce – 8 punktów, III miejsce – 6 punktów, IV miejsce – 5 punktów, V miejsce – 4 punkty, VI miejsce – 3 punkty, VII miejsce – 2 punkty, VIII miejsce – 1 punkt. 13.2 Zdobywcy miejsc I-III otrzymują nagrody oraz puchary. 13.3 Punkty za miejsca I-IV są przydzielane na podstawie wyników z wyścigów finałowych natomiast punkty za miejsca V-VIII na podstawie czasów uzyskanych w eliminacjach. 13.4 Podczas zawodów organizator zastrzega sobie możliwość rozegrania ćwierćfinałów według schematu I-VIII, II-VII, III-VI, IV-V, a następnie półfinałów i finałów. W takim przypadku punkty za miejsca V-VIII zostaną przyznane na podstawie czasów z ćwierćfinałów. Jeżeli z przyczyn niezależnych od organizatora lub awarii technicznej sprzętu pomiarowego biegi ćwierćfinałowe, półfinałowe, finałowe lub eliminacyjne we wszystkich klasach nie mogłyby się odbyć to o klasyfikacji końcowej decydują czasy ET + RT osiągnięte w eliminacjach. 13.5 Przeprowadzenie biegów finałowych dla klas motocyklowych zależy od decyzji organizatora
§14 Klasyfikacja końcowa WRMP
14.1 Kierowca jest sklasyfikowany w sezonie w klasie startowej, jeżeli ukończył minimum jedną rundę WRMP w tej klasie. 14.2 Kierowca zdobywa punkty w WRMP jeżeli wykona przynajmniej jeden prawidłowy przejazd i znajdzie się na miejscu od I do VIII w rundzie z uwzględnieniem 10.14.d). W punktacji są brani pod uwagę jedynie kierowcy posiadający odpowiednią licencję PZM. Przez prawidłowy przejazd rozumie się przejazd z określonym czasem ET+RT wywieszony na tablicy wyników i sytuację określoną w 10.14.d). Falstarty oraz wykluczenia nie są zaliczane jako prawidłowe przejazdy. 14.3 W klasyfikacji rocznej dla każdego kierowcy będą uwzględniane punkty z wszystkich rozegranych rund WRMP po odjęciu najgorszego wyniku (najgorszym wynikiem jest również nieobecność na danej rundzie lub wykluczenie). Jeżeli kierowca uzyska licencję w trakcie trwania danego sezonu to do punktacji końcowej zaliczane są punkty z wszystkich rund, w których startował i zajął miejsca punktowane nie mając jeszcze licencji. Data wydania licencji w powyższym przypadku nie może być późniejsza niż data ostatniej rundy WRMP w danym sezonie. 14.4 Zwycięzca klasyfikacji końcowej w klasie startowej zostanie kierowca, który uzyska największą ilość punktów obliczonych zgodnie z pkt.14.3. 14.5 W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decyduje większa ilość lepszych miejsc w rundach. W przypadku dalszej równości tytuł zdobywa kierowca, który zajął lepsze miejsce na ostatniej rundzie WRMP. 14.6 Na zakończenie sezonu zwycięzcom poszczególnych klas zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski w zależności od ilości sklasyfikowanych kierowców w danej klasie startowej: a) przy minimum 6 kierowcach – Mistrz Polski b) przy minimum 8 kierowcach – Mistrz i V-ce Mistrz Polski c) przy minimum 10 kierowcach – Mistrz, I i II V-ce Mistrz Polski 14.7 Klasyfikacja zespołowa WRMP zostanie przeprowadzona jeżeli w sezonie zostaną sklasyfikowane minimum 4 zespoły (MP), 5 zespołów (MP i Wice MP), 6 zespołów (MP, Wice MP i II Wice MP). Zespół stanowi od 2 do 3 kierowców. O zwycięstwie decyduje suma punktów zdobytych przez wszystkich kierowców w poszczególnych klasach wyliczona zgodnie z pkt.14.3 z tym że: a) punkty dla jednego kierowcy z zespołu (w przypadku gdy w zespole jest dwóch zawodników) mogą być sumowane maksymalnie z dwóch klas startowych, b) punkty dla każdego kierowcy z zespołu (w przypadku gdy w zespole jest trzech zawodników) są sumowane tylko z jednej klasy startowej. 14.8 Zgłoszenia zespołów należy dokonać bezpośrednio na zawodach lub wysyłając informacje do SSS (biuro@sss.org.pl). Należy podać: nazwę zespołu, dane zawodników, klasy i numery startowe oraz rodzaj licencji zawodniczej lub zgłosić zamiar jej wyrobienia w trakcie sezonu. Zmiany lub tworzenie nowych składów osobowych zespołów mogą następować najpóźniej 7 dni po zakończeniu trzeciej rundy WRMP. Przepisy §14.3 stosuje się odpowiednio. 14.9 Zasady startów zespołów sponsorowanych zostaną ustalone w regulaminie danej rundy.
§15 Klasyfikacja końcowa Pucharu SSS
15.1 Kierowca jest sklasyfikowany w sezonie w klasie startowej, jeżeli ukończył minimum jedną rundę Pucharu SSS w tej klasie. 15.2 Do klasyfikacji rocznej będą brane punkty ze wszystkich rozegranych rund po odjęciu najgorszego wyniku. (najgorszym wynikiem jest również nieobecność na danej rundzie lub wykluczenie) 15.3 Zwycięzca klasyfikacji końcowej w klasie startowej zostanie kierowca, który uzyska największą ilość punktów. 15.4 W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decyduje większa ilość lepszych miejsc w rundach. W przypadku dalszej równości decyduje lepsze miejsce na ostatniej rundzie pucharu.
herpetolog - Thu Oct 20, 2005 7:41 am
" /> ">a) doładowanie to supercharger (kompresor), podtlenek azotu, pojedyncze lub podwójne turbo lub dowolna kombinacja tych elementów,
To oznacza ze np. Nitro+Turbo liczy sie jako 1 doladowanie? Albo Nitro+Turbo x 2 ?
Kusiu - Thu Oct 20, 2005 10:36 am
" /> ">To oznacza ze np. Nitro+Turbo liczy sie jako 1 doladowanie? Albo Nitro+Turbo x 2 ? Zostało tak jak w zeszłym sezonie. Możesz mieć dowolną liczbę doładowań i nie przeniesie Cię to do klasy wyżej.
Tommi - Thu Oct 20, 2005 10:37 am
" /> ">a) doładowanie to supercharger (kompresor), podtlenek azotu, pojedyncze lub podwójne turbo lub dowolna kombinacja tych elementów,
To oznacza ze np. Nitro+Turbo liczy sie jako 1 doladowanie? Albo Nitro+Turbo x 2 ?
oznacza to to samo co w zeszłym sezonie... w klasie mini+ może być coś z silnikiem 1.5 biturbo z podtlenkiem
drack - Thu Oct 20, 2005 12:08 pm
" />2) W przypadku, gdy w samochodzie znajdują się elementy któregokolwiek z doładowań to będą one liczone jako zastosowane nawet wtedy, gdy instalacja jako całość nie funkcjonuje. Czy wedle tego podpunktu camaro z P+ nie powinno być przeniesione do wyrzszej klasy?? ps:ma on wymontowane dysze podtlenku lecz reszta instalacji jak butla,przewody i sterowanie nadal jest w samochodzie!
koliber 111 - Thu Oct 20, 2005 1:39 pm
" />nie ma butli,solenoidów i dysz,owszem pozostała wiązka kabli,ale nie przesadzajmy,może przyda się na przykład do audio.w przepisach chodzi o to aby nikt nie mówił,"ta instalacia nie działa,butla jest pusta itp"same kable (niestety) osiągów nie poprawią i nie powinny mić wpływu na przydział do klasy
czarownik - Thu Oct 20, 2005 6:55 pm
" />Czyli Profi+ zostaje jak było?
Z przecieków wiem że będzie kilka podobnych pojazdów jak Camaro SS... przy skromnym założeniu że będą 3 szt. "pozamiataja" w klasie i tyle... Tak jak pisałem wczesniej... nie ma bardziej "rozciągniejtej" klasy niż Profi + , może jednak coś z tym zrobić ?! Problem frekfencji w tej klasie, będzie w przyszłym roku jeszcze większy , np. Profi konstrukcyjnie samo się ogranicza... bo nie ma pojazdów z AWD o większej liczbie cylindrów niż sześć... a podział Profi+ pow. 1550ccm w nieskończoność , jest jakby niesprawiedliwy(?) . Przyjmując taką logike... Profi+ powinno być ograniczone do 3.0-3.5litra
drack - Thu Oct 20, 2005 9:00 pm
" /> ">Czyli Profi+ zostaje jak było?
Z przecieków wiem że będzie kilka podobnych pojazdów jak Camaro SS... przy skromnym założeniu że będą 3 szt. "pozamiataja" w klasie i tyle... Tak jak pisałem wczesniej... nie ma bardziej "rozciągniejtej" klasy niż Profi + , może jednak coś z tym zrobić ?! Problem frekfencji w tej klasie, będzie w przyszłym roku jeszcze większy , np. Profi konstrukcyjnie samo się ogranicza... bo nie ma pojazdów z AWD o większej liczbie cylindrów niż sześć... a podział Profi+ pow. 1550ccm w nieskończoność , jest jakby niesprawiedliwy(?) . Przyjmując taką logike... Profi+ powinno być ograniczone do 3.0-3.5litrapopieram przedmówce,abowiem wiele osób proponowało zmiane w P+jednal lepiej ograniczyc liczbe cylindrów do 6ciu tak jak było to kiedyś
SAFIK - Fri Oct 21, 2005 11:32 am
" /> ">popieram przedmówce,abowiem wiele osób proponowało zmiane w P+jednal lepiej ograniczyc liczbe cylindrów do 6ciu tak jak było to kiedyś
no mówiłem tak od początku - do 6 cylindrów z tego co widziałem w propozycjach, było bardzo dużo głosów za ograniczeniem w tej klasie, więc nie wiem dlaczego nie zostało to uwzględnione w regulaminie przecież regulamin ma być dla nas - ścigających się ...
ade - Fri Oct 21, 2005 11:42 am
" /> ">popieram przedmówce,abowiem wiele osób proponowało zmiane w P+jednal lepiej ograniczyc liczbe cylindrów do 6ciu tak jak było to kiedyś
no mówiłem tak od początku - do 6 cylindrów z tego co widziałem w propozycjach, było bardzo dużo głosów za ograniczeniem w tej klasie, więc nie wiem dlaczego nie zostało to uwzględnione w regulaminie przecież regulamin ma być dla nas - ścigających się ...
ale ta klasa byla strasznie nudna jak nie bylo v8...
porsche wszytkich lotalo.. a seryjne m3 lapaly sie na podium...
a co do regulaminu to szkoda, ze nie zniklo maxi.. tez byloby ciekawiej
no i zdecydowana wiekszosc osob opowiadala sie za jakims odroznieniem street od drag...
koliber 111 - Fri Oct 21, 2005 1:16 pm
" />moim zdaniem należy albo ograniczyć pojemność(liczbę cylindrów) w profi+,albo zrobić coś takiego:profi pojemność od 1550 do 3000-4000 napęd dowolny,p+ powyżej 3,0 napęd dowolny.czasy w profi i profi +(z wyjątkem camaro)są podobne i walka byłaby bardzo ciekawa.pojazdy w stylu camaro nie zostawią miejsca na rywalizacię tuningowanych tylnonapędówek.więc albo "dragstery" do maxi,albo połączenie pofi i profi+ z ograniczeniem pojemności(jak mini)
SAFIK - Fri Oct 21, 2005 1:24 pm
" /> "> ale ta klasa byla strasznie nudna jak nie bylo v8...
porsche wszytkich lotalo.. a seryjne m3 lapaly sie na podium...
a co do regulaminu to szkoda, ze nie zniklo maxi.. tez byloby ciekawiej
no i zdecydowana wiekszosc osob opowiadala sie za jakims odroznieniem street od drag...
no a w tym wydaniu będzie baaaaardzo ciekawie - ciągle pierwsze V8, zastanów się zanim coś napiszesz jak regulamin da mi szansę to postaram się dorównać porsche ...
koliber 111 - Fri Oct 21, 2005 1:29 pm
" />połączenie profi i profi+ z ograniczeniem pojemności jest rozsądne.czasy są wręcz identyczne-Bemowo:Mielcarek 12,47(astra),Krajewski(corvetta)12,48,Kowalski 12,45(porsche).może być piękna walka
koliber 111 - Fri Oct 21, 2005 1:40 pm
" />OZ gratulacie za szybką decyzię w sprawie nazwania zawodów iminiem Jasia.
artix - Fri Oct 21, 2005 2:45 pm
" />rozdzielic RWD i AWD,
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|