Pytanie o interpretacje: modyfikacja podłużnic
Wolff - Sat Jul 17, 2004 8:49 am
" />Czy modyfikacja podluznic jest dozwolona?
Jest to raczej czesc nadwozia samonosnego nie plyty podlogowej - ale po jazdach z kolumna kierownicy jasne rzeczy nie sa dla mnie jasne.
W przypadku jak by byla czescia plyty mozna by modyfikaowac tylko pod zmiane napedu co raczej nie wchodzi w gre bo jest przed silnikiem. Jezeli jest to czesc nadwozia to modyfikacje tylko celem poszerzenia. Czyli wnioskuje ze nie jest dozwolona?
Prosze o wypowiedz znawcow regulaminu.
OZ - Sat Jul 17, 2004 5:34 pm
" />nie jest dozwolona
BRS - Mon Jul 19, 2004 9:15 am
" />oz- ale jezeli bylaby to modyfikacja podluznic pod swap to jest to dozwolone (?)
OZ - Mon Jul 19, 2004 1:07 pm
" />ale co, wsadzasz silnik od czołgu czy traktorka C350 , nie można ciąć i przerabiać podłużnic, takie życie
Bullitt - Mon Jul 19, 2004 2:27 pm
" />hmmm..... myślę że powinniśmy to przedyskutować....
BRS - Mon Jul 19, 2004 5:53 pm
" /> ">hmmm..... myślę że powinniśmy to przedyskutować.... to ja moze zaczne to jest obowiazujacy regulami (a dokladniej cytat ): 9.4 Silnik i skrzynia biegów samochodu: 1) Wymiany silników (swapy), zmiany sterowania elektroniką i inne podnoszące moc silnika są dozwolone pod następującymi warunkami: a) wymienione silniki muszą mieć tyle samo cylindrów i takie samo ustawienie, co silniki, które występowały lub występują seryjnie w danym modelu samochodu, b) wymienione silniki muszą pochodzić od tego samego producenta lub tej samej grupy producenckiej...... z tego wniosek jest prosty..jezeli montuje silnik pochodzacy od tej samej grupy producenckiej i ma on tyle samo cylindrow to moge sobie "tuningowac" podluznice (niewidze zadnego zakazu w regulaminie) czyz niemam racji pozdro
kivik - Mon Jul 19, 2004 6:05 pm
" />Nie za bardzo masz racje bo przytoczyles nie ten punkt regulaminu co trzeba. Przeczytaj dokladnie: "9.2 Nadwozie i wyposażenie samochodu" a zobaczysz, ze modyfikacja podluznic nie jest dozwolona.
darksmile - Mon Jul 19, 2004 6:36 pm
" />Czyli jak rozumiem autem WRC nie mógłbym wystartować. Mimo, że jest ono 100 razy bardziej wytrzymale i bezpieczne niż jakikolwiek pojazd startujący w WRMP?
Napiszecie pewnie, że WRC to owszem, bardzo proszę. Ale dlaczego skoro podłużnice są tam zmodyfikowane celem obniżenia środka cięzkosci auta. Skoro więc usuwa się część podłużnic masa auta spada.
Jednak przeprowadzenie tych modyfikacji nie ma na celu obniżenie wagi a ma jedynie umożliwić montaż silnika w ogóle oraz zamontowanie go w takim miejscu aby środek cięzkości spoczywał jak najniżej. Więc waga spada ale modyfikacji nie poczyniono w celu jej obniżenia. Czyli auto może jechać czy nie? Jeżeli kierowca auta WRC powie "nie chciałem zmniejszać wagi" wtedy, zgodnie z regulaminem, sędziowie musza przepuścić takie auto bo "Wycinanie fragmentów lub dokonywanie wierceń w płycie podłogowej, przegrodzie komory silnika i innych częściach karoserii w celu zmniejszenia wagi jest zabronione." Jeżeli jednak modyfikacje poczynione w aucie wymagają "wycinania fragmentów lub dokonywania wierceń..." to wtedy takie auto jest zgodne z regulaminem.
kivik - Mon Jul 19, 2004 7:07 pm
" />darksmile,
nie filozofuj tylko zaakceptuj slowa (interpretacje regulaminu) jaka Ci przedstawiamy. Nie ma co gadac o hipotetycznych przypadkach. Bedzie auto WRC to go sie skontroluje i podejmie odpowiednie dzialanie jezeli beda rozbierznosci z regulaminem. Nie masz auta WRC wiec nie ma co gdybac. Jezeli zglosi sie do nas kierowca/wlasciciel auta WRC z pytaniem o interpretacje regulaminu to wtedy obejrzymy jego auto i rozwiejemy jego wszelkie watpliwosci.
BRS - Mon Jul 19, 2004 7:11 pm
" />cytuje: "..7) Wymagana jest seryjna karoseria z pełną podłogą i seryjnymi drzwiami przednimi z uwzględnieniem punktu 8. Wycinanie fragmentów lub dokonywanie wierceń w płycie podłogowej, przegrodzie komory silnika i innych częściach karoserii w celu zmniejszenia wagi jest zabronione. 8.) Dopuszczalna jest modyfikacja płyty podłogowej, ale jedynie w związku ze zmianą typu napędu..." ale zmiana ksztaltu podluznicy wcale niejest spowodowana checia odelzenia wiec dalej niewidze paragrafu ktory by jednznacznie zabranial
(ps: a w tych lupo z klasy diesel to przypadkiem tez niema zmienionych? ale moze to plotka )
OZ - Mon Jul 19, 2004 7:29 pm
" />zaznaczam, że regulamin jest napisany po polsku a odpowiedź już padła
OZ - Fri Jul 23, 2004 8:35 am
" />Uki: typ napędu (FWD itd) to nie typ jednostki napędowej (silnik) Matchke: nie możesz modyfikować podłużnic, czyli np. ich skracać, wydłużać, ucinać itd bo jest to modyfikacja nadwozia i to w dodatku łamiąca zasady bezpieczeństwa użytkowania samochodu, jeżeli to zrobisz możesz dostać od sędziów jedną z kar przewidzianą w regulaminie. Kivik - to jego opinia, którą pozwolę sobie zacytować - będzie rozdawał upomnienia lub doda czas np 0.001 sek . Oczywiście to wszystko pod warunkiem, że fura wogóle będzie się nadawała do startu.
"11.1 W przypadku naruszania zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach będą nakładane następujące kary regulaminowe: a) upomnienie b) kara finansowa (organizator do 500 PLN, ZSS do 1000 PLN) c) kara czasowa (do 2 sekund doliczanych do uzyskanego wyniku) d) niedopuszczenie do startu e) wykluczenie z wyścigu f) usunięcie z terenu imprezy g) wykluczenie z zawodów (wraz z odebraniem punktów i zdobytych nagród)."
Simon - Fri Jul 23, 2004 8:48 am
" />OZ - przeczytałem "ten" punkt regulaminu i moim zdaniem jeżeli nic nie będę z podłużnicy wycinał ani w niej wiercił (nie zminiam wagi) to np jeżeli ją tylko przemodeluję (wygnę, poszerzę) nie złamię regulaminu - czyż nie tak?
PS Szkoda by było "ukatrupić" parę fajnych autek z rywalizacji, które obecnie jeżdżą i mocno popularyzują ideę 1/4 mili
OZ - Fri Jul 23, 2004 8:56 am
" /> ">OZ - przeczytałem "ten" punkt regulaminu i moim zdaniem jeżeli nic nie będę z podłużnicy wycinał ani w niej wiercił (nie zminiam wagi) to np jeżeli ją tylko przemodeluję (wygnę, poszerzę) nie złamię regulaminu - czyż nie tak?
doprawdy ręce opadają; czy nie rozumiesz, że jak powyginasz podłużnicę lub zrobisz z nią cokolwiek innego to przede wszystkim nie tyle łamiesz zasady bezpiecznego poruszania się swoim autem po drogach publicznych czy regulamin 1/4 mili co zwyczajnie zagrażasz sam sobie i pasażerom przy jakimkolwiek czołowym zderzeniu jadąc z punktu A do B (i wrew pozorom takie nieściastie może się przytrafić każdemu nawet na naszych zawodach).
Uki. - Fri Jul 23, 2004 8:57 am
" />Oz: Sprawa rozbija sie o cos innego niz interpretowanie regulaminu.
W sezonie 2004 klasa diesel zrobila najwieksze postępy. Auta zaczely naprawdę szybko jezdzić.
Biorąc pod uwagę waszą intepretacje regulaminu 3 auta (prawdopodobnie najszybsze) z klasy diesel wpdaną do outlaw. Jak doskonale sobie zdajesz sprawę taka sytuacja doporwadzi to tego ze emocje w klasie diesel bedą ograniczą sie do wyboru typu: kto dzis wygra Pickup czy Rufi.
Jest mi po prostu przykro jak patrze na te dziwne rozgrywki, bo cierpią na tym zawody i ich widowiskowość bo nie wyobrazam sobie tego ze w klasie diesel nie bedzie zadnego lupo
ps. Mysle ze oprocz diesli bedzie jeszcze 2-3 auta z innchy klas które mają "zmiany " w podłuznicach
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|