Regulamin 1/4 mili i ALT na 2005, projekt
OZ - Fri Oct 01, 2004 11:43 pm
" />No to łup, z grubej rury oj będzie sporo szybciej uwzgledniłem w tej wersji zdecydowaną większość Waszych propozycji.
§8 Podział na klasy
8.1 Na wyścigach organizowanych jako rundy WRMP i Pucharu Prezesa SSS obowiązywać będzie następujący podział na samochodowe klasy startowe SSS: a) Mini - pojemność silnika do 1550 cm, wolnossące, napęd dowolny, b) Mini Plus - pojemność silnika do 1550 cm z () doładowaniem, napęd dowolny, c) Diesel – z doładowaniem lub bez, napęd dowolny, zasilane olejem napędowym d) Profi – FWD, wolnossące, pojemność silnika powyżej 1550 cm, () e) Profi Plus - RWD lub AWD, wolnossące , pojemność silnika powyżej 1550 cm (), rotary engine, f) Turbo – FWD z doładowaniem, g) Turbo Plus - RWD lub AWD maksymalnie 5 cylindrów z doładowaniem (), rotary engine z doładowaniem, h) Maxi - minimum 6 cylindrów z doładowaniem RWD lub AWD, () i) Outlaw - nie spełniające warunków technicznych zawartych w ust. 9.1 do 9.5.
8.2 Objaśnienia dodatkowe do podziału na klasy startowe: a) doładowanie to supercharger (kompresor), podtlenek azotu, pojedyncze lub podwójne turbo lub dowolna kombinacja tych elementów, b) (skreślony), c) FWD, RWD, AWD to rodzaj napędu, (w kolejności: przednia oś, tylna oś, dwie osie), d) (skreślony), e) (skreślony), f) rotary engine to silnik Wankla.
8.3 Na wyścigach organizowanych jako rundy Pucharu Prezesa SSS obowiązywać będzie następujący podział na motocyklowe klasy startowe SSS:
a) Moto – pojemność silnika do 750 cm b) Moto Plus – pojemność silnika do 1100 cm c) Moto Maxi – pojemność silnika powyżej 1100 cm
§9 Warunki techniczne i bezpieczeństwa:
9.1 Przepisy ogólne:
1) Samochody i motocykle muszą być dopuszczone do ruchu, posiadać ważny dowód rejestracyjny, przegląd techniczny oraz ubezpieczenie OC. 2) W trakcie zawodów dopuszcza się możliwość przeprowadzania napraw i modyfikacji nie powodujących zmiany przydzielonej klasy. 3) (skreślony) 4) Naprawy i modyfikacje (również pomiędzy przejazdem półfinałowym a finałowym) muszą zostać zakończone do momentu wywołania zawodnika na start. 5) Do dokonywania napraw i modyfikacji upoważnieni są zawodnik oraz dowolna ilość mechaników. 6) Dopuszcza się schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) ale jedynie przy użyciu instalacji do tego przeznaczonej i będącej na wyposażeniu samochodu lub w inny sposób ale jedynie poza pasem startowym i polami przedstartowymi. 7) Schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) jest zabronione na linii startu przed zapaleniem się czerwonego światła startowego. 8 ) Samochody z ET poniżej 10 sekund muszą posiadać klatkę bezpieczeństwa a kierowca musi być ubrany w kombinezon zgodny z wymaganiami regulaminu wyścigów torowych. Wymagania te muszą być spełnione licząc od zawodów następujących po zawodach, w których samochód osiągnął czas ET mniejszy lub równy 10 sekund. Kombinezon ten jest wymagany również w przypadku zamontowania zbiornika paliwa w inny sposób niż seryjny. 9) Organizator może dopuścić do przeprowadzenia płatnego treningu przed zawodami.
9.2 Nadwozie i wyposażenie samochodu:
1) Budowa i działanie seryjnego nadwozia nie może podlegać zmianom z wyjątkiem punktów wymienionych poniżej. 2) Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, drzwi przednie od strony pasażera, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego. Możliwa jest wymiana drzwi przednich od strony kierowcy pod warunkiem zainstalowania klatki bezpieczeństwa. 3) Dozwolona jest wymiana przednich i tylnich błotników na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru pod warunkiem, że zostają zachowane seryjne wymiary. Dopuszcza się również zmianę wymiarów mających na celu poszerzenie samochodu. 4) Jednoczęściowa przednia lub tylna część karoserii (maska lub bagażnik połączone z błotnikami i zderzakiem) są dozwolone. 5) Przednia szyba musi być szklana (wyjątek stanowi seryjnie zamontowana szyba z innego niż szkło materiału). 6) (skreślony). 7) Wymagana jest seryjna karoseria z pełną podłogą () z uwzględnieniem punktu 8. Wycinanie fragmentów lub dokonywanie wierceń w płycie podłogowej, przegrodzie komory silnika i innych częściach karoserii w celu zmniejszenia wagi jest zabronione. Dopuszczalna jest modyfikacja podłużnicy w związku ze zmianą silnika lub osprzętu. 8 ) Dopuszczalna jest modyfikacja płyty podłogowej, ale jedynie w związku ze zmianą typu napędu. 9) Seryjne światła przednie, tylne, stopu oraz kierunkowskazy muszą funkcjonować. Jest dopuszczalne wyjęcie świateł przednich w celu polepszenia przepływu powietrza. 10). Przedni fotel kierowcy, tapicerka na drzwiach przednich od strony kierowcy i deska rozdzielcza są wymagane. 11) Dopuszcza się wymianę fotela na lżejszy, ale spełniający warunki bezpieczeństwa dla kierowcy. 12) Dopuszcza się zamianę seryjnej tapicerki na drzwiach przednich od strony kierowcy na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi i muszą spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy. 13) Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy. 14) Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnicę. 15) Samochód musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla kierowcy. 16) Stosowanie klatek bezpieczeństwa jest dozwolone. 17) Dozwolone jest używanie urządzeń umożliwiających pomiar czasu lub telewizyjną rejestrację przejazdu podczas trwania zawodów. Wyniki tych pomiarów lub rejestracji nie mogą stanowić podstawy do zgłaszania protestów. 18 ) W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy. 19) Nieseryjny zbiornik paliwa może się znajdować jedynie w miejscu seryjnego zamontowania, bagażniku lub tylnich błotnikach (ale nie po stronie silnika) i musi być na trwałe przytwierdzony do podłoża. Zbiornik paliwa musi być wykonany z niepalnego materiału. 20) Butla podtlenku azotu musi być na stałe przytwierdzona do podłoża podczas trwania zawodów.
9.3 Zawieszenie, hamulce i opony samochodu:
1) Muszą być zachowane seryjne punkty mocowania zawieszenia. 2) Nieseryjne amortyzatory, sprężyny oraz rozpórki są dopuszczalne. 3) Przy wszystkich kołach muszą być działające amortyzatory. 4) Wysokość bieżnika opony musi wynosić minimum 2 mm z wyjątkiem pkt.5. 5) Opony bezbieżnikowe (slick) mogą być używane w każdej klasie startowej. 6) Minimalna średnica felgi to 13 cali, wyjątek stanowią auta seryjnie wyposażone w mniejsze rozmiary felg. 7) Samochód musi posiadać sprawny układ hamulcowy i kierowniczy. 8 ) Zabronione jest używanie tzw. dojazdówek.
9.4 Silnik i skrzynia biegów samochodu:
1) Wymiany silników (swapy), zmiany sterowania elektroniką i inne podnoszące moc silnika są dozwolone. a) (skreslony), b) (skreślony), 2) (skreślony), 3) W przypadku, gdy w samochodzie znajdują się elementy któregokolwiek z doładowań (turbo, podtlenek azotu lub kompresor) to będą one liczone jako zastosowane nawet wtedy, gdy instalacja jako całość nie funkcjonuje. 4) Mogą być przeprowadzane dowolne modyfikacje skrzyni biegów pod warunkiem zachowania seryjnych kształtów i rozmiarów całej płyty podłogowej (jej pionowych i poziomych elementów). 5) Silnik musi być zamontowany w tym samym miejscu, co w samochodzie seryjnym. 6) Zmiana umiejscowienia akumulatora i jego wielkości jest dozwolona. 7) Do napędzania silnika w (w zależności od jego rodzaju) można używać tylko LPG, oleju napędowego lub benzyny. 8 ) Zabronione jest używanie nitrometanu. 9) Zabronione jest dokonywanie modyfikacji seryjnej pojemności silnika (zmniejszanie pojemności), która spowoduje przesunięcie samochodu do klasy niższej.
9.5 Układ wydechowy samochodu:
1) Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu lub boku pojazdu. Jeżeli koniec układu wydechowego znajduje się z boku to jego koniec musi być w odległości nie większej niż 50 cm od tylnej osi pojazdu (wyjątek stanowi sytuacja, gdy układ wydechowy został seryjnie zamontowany w inny sposób). Wyprowadzenie spalin z zaworów upustowych nie stanowi końca układu wydechowego. 2) Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20 cm od obrysu samochodu i spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i innych osób.
9.6 Warunki techniczne w klasie Outlaw
1) Pojazd musi posiadać fotel kierowcy na stałe przytwierdzony do podłoża, pasy bezpieczeństwa oraz gaśnicę. 2) Pojazd musi posiadać minimum trzy koła, sprawny układ kierowniczy, hamulcowy oraz klatkę bezpieczeństwa dla kierowcy. 3) Klatka bezpieczeństwa nie jest wymagana, jeżeli Sędzia techniczny uzna, że modyfikacje pojazdu gwarantują zachowanie warunków bezpieczeństwa dla kierowcy. 4) O dopuszczeniu pojazdu i kierowcy do zawodów w klasie Outlaw decyduje Sędzia techniczny lub Dyrektor Zawodów. 5) (skreślony) 6) Piętnastu najszybszych kierowców z klas wymienionych w § 8.1 ma prawo do startu w eliminacjach klasy Outlaw. Można dokonać zmiany kierowcy przed rozpoczęciem eliminacji do klasy Outlaw oraz przed zawodami dokonać zapisów równocześnie do klas powszechnych oraz Outlaw.
9.7 Warunki techniczne i bezpieczeństwa w klasach motocyklowych:
1) Każdy kierowca musi posiadać zapięty kask, kombinezon, rękawice i buty motocyklowe. Zabroniony jest start z pasażerem. 2) Motocykl musi posiadać seryjną ramę, sprawne wszystkie światła, tłumik i hamulce oraz seryjny sposób przeniesienia napędu. 3) Dozwolone są wszystkie modyfikacje skrzyni biegów, silnika (poza zmniejszającymi pojemność), zawieszenia i inne zmiany motocykla nie zabronione w ppkt.2) jeżeli nie zagrażają bezpieczeństwu zawodnika lub osób trzecich.
§10 Przebieg zawodów.
10.1 Przedmiotem współzawodnictwa sportowego w WRMP jest pokonanie w jak najkrótszym czasie odległości ¼ mili tj. 402,336 m wyznaczonej pomiędzy linią „Startu” i linią „Meta” przez minimum jeden z pary startujących pojazdów. 10.2 Kierowcy biorący udział w wyścigach parkują pojazdy na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu. 10.3 Na parkingu albo w miejscu do tego wyznaczonym prowadzone są badania techniczne, odbierane zgłoszenia stanowiące załącznik do Regulaminu Zawodów oraz przydzielane numery startowe. 10.4 Kierowca podczas trwania wyścigu musi posiadać na głowie zapięty kask oraz zapięte pasy bezpieczeństwa. 10.5 Wszystkie szyby podczas wyścigu muszą być zasunięte. 10.6 W pojeździe podczas wyścigu nie mogą przebywać pasażerowie. 10.7 Każdy kierowca może prowadzić w rundzie tylko jeden pojazd w danej klasie. 10.8 Każdy pojazd może startować tylko w jednej klasie z wyjątkiem Par.9 pkt.6.6). 10.9 Jeżeli kierowca chce startować w innej klasie, niż wynika to z regulaminu podziału na klasy startowe to w chwili składania zgłoszenia do zawodów musi zgłosić się do Sędziego technicznego z takim wnioskiem. Sędzia techniczny w uzasadnionych przypadkach może wyrazić na to zgodę. 10.10 Rozpoczęcie wyścigów, ich kolejność oraz zmiany w organizacji wyścigów określają komunikaty. 10.11 Wyznaczeni zawodnicy (ośmiu najlepszych w danej klasie) są zobowiązani do stawienia się na wydzielonym parkingu w ciągu 15 minut od ogłoszenia wyników eliminacji danej klasy na tablicy ogłoszeń. 10.12 Sygnał do startu dla obydwu pojazdów dają zmieniające się automatycznie światła: czerwone, trzy żółte oraz zielone. Start zawodników następuje w momencie zapalenia się światła zielonego. 10.13 O wejściu do półfinałów (lub ćwierćfinałów jeżeli organizator zdecyduje o ich przeprowadzeniu) decyduje czas przejazdu ET z eliminacji. Zwycięzcą w parze ćwierćfinałowej, półfinałowei i finałowej jest zawodnik, który osiągnie krótszy czas przejazdu ET plus RT mierzony do tysiącznej części sekundy (gdzie ET to czas przejazdu między linią startu a mety, a RT to czas reakcji zawodnika na zapalenie się zielonego światła). W przypadku równości czasów decyduje lepsze ET. 10.14 Zasady obowiązujące przy ustawianiu się na linii startu oraz falstartach: a) zawodnicy na starcie są ustawiani automatycznie przez system pomiarowy (). Zawodnik podjeżdżający powoli na () start ma obowiązek zatrzymania się po zapaleniu się światła sygnalizującego. W takiej pozycji oczekuje na uruchomienie procedury startowej. b) w eliminacjach każdy zawodnik może spowodować tylko jeden falstart przy czym wyścig w takim przypadku nie będzie powtórzony, c) drugi falstart w eliminacjach powoduje wykluczenie z wyścigów, d) w ćwierćfinale, półfinale i finale każdy falstart powoduje wykluczenie zawodnika z wyścigu za wyjątkiem sytuacji gdy w którymkolwiek z tych wyścigów falstartu dokonają obaj zawodnicy. W takim przypadku wyścig będzie powtórzony, e) falstarty będą wywieszone na tablicy ogłoszeń. 10.15 Wyniki uzyskane przez kierowców są mierzone za pomocą specjalnych urządzeń pomiarowych i na bieżąco wyświetlane na tablicy wyników. 10.16 Wyścigi eliminacyjne w poszczególnych klasach odbywają się dwukrotnie parami. Do półfinałów zostaną zakwalifikowani zawodnicy, którzy uzyskali cztery najlepsze czasy z uwzględnieniem pkt.13.4. 10.17 Wyścigi półfinałowe stanowią pary I-IV oraz II-III 10.18 Wyścig finałowy wyłania zwycięzcę w danej klasie. Trzecie miejsce jest ustalane na podstawie czasów osiągniętych w przejazdach półfinałowych. 10.19 Klasę stanowi minimum 5 samochodów. 10.20 Jeżeli liczba samochodów w klasie nie przekracza 8 to można nie przeprowadzać wyścigów półfinałowych (ew. ćwierćfinałowych w przypadku opisanym w pkt.13.4), a przechodzi się bezpośrednio do finałowych (ew. półfinałowych i finałowych w przypadku opisanym w pkt.13.4) 10.21 Zawodnik ma obowiązek zgłoszenia się po odbiór nagród i tytułów.
Załącznik nr 1 Tryb uzyskiwania certyfikatu i licencji „WR” Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 września 2000 roku (D.U. nr 83/2000, poz. 940) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 kwietnia 2001 roku (D. U. Nr 37/2001 poz. 432) do uprawiania sportów motorowych niezbędne jest posiadanie certyfikatu i licencji stwierdzających kwalifikacje i uprawnienia do uprawiania określonej dyscypliny sportów motorowych.
1. Kandydaci ubiegający się o otrzymanie certyfikatu i licencji WR na rok 2003 i lata następne muszą spełniać następujące warunki: a) posiadać prawo jazdy odpowiedniej kategorii oraz b) mieć ukończone dwie rundy Pucharu PZM w wyścigach równoległych lub c) mieć ukończoną jedną rundę Pucharu PZMot i minimum jedną rudę w Pucharze Prezesa SSS lub d) ukończyć minimum dwie rundy w Pucharze Prezesa SSS oraz e) posiadać zaświadczenie wydane przez lekarza posiadającego specjalizację z zakresu medycyny sportowej o braku przeciwwskazań do uprawiania określonej dyscypliny sportów motorowych. 2. W celu otrzymania certyfikatu należy złożyć stosowne podanie w klubie oraz zdać przed komisją egzamin teoretyczny. Egzaminy mogą być przeprowadzane podczas imprez sportowych. Obowiązuje w szczególności znajomość Regulaminu Wyścigów Równoległych 3. Zawodnik przesyła wymagane dokumenty do Biura Sportu ZG PZM w celu wydania licencji WR. Licencja WR jest przedłużana każdego roku na dany sezon sportowy. Certyfikat i licencja WR upoważnia posiadacza do udziału w Wyścigowych Równoległych Mistrzostwach Polski (WRMP). Do udziału w WRMP dopuszczeni są także uczestnicy, którzy posiadają inną licencję sportową PZM.
Załącznik nr 3 Amatorska Liga Torowa (ALT) 1. Uczestnikiem ALT może być osoba spełniająca wymagania zawarte w Par 7 pkt 1 Regulaminu. 2. ALT w sezonie 2005 będzie rozgrywana na Torze Poznań. 3. Szczegółowy harmonogram zawodów zostanie podany każdorazowo w regulaminie rundy ALT. 4. Samochody startujące w ALT muszą spełniać wymogi Par.9 pkt 1,2,3,4,5 Regulaminu i mieścić się w klasach wymienionych w Par.8 pkt 1 ppkt a,b,c,d,e,f,g,h Regulaminu. 5. Runda ALT będzie polegała na wielokrotnym przejeździe po trasie Toru Poznań w klasach wymienionych w Regulaminie. Ilość przejazdów zostanie podana w regulaminie rundy. 6. Nad sprawnym przeprowadzeniem rundy ALT czuwa Kierownictwo Zawodów. 7. Zwycięzcą w klasie będzie kierowca, który najszybciej pokona zadany dystans w rundzie. 8. Punkty w klasyfikacji będą przyznane zgodnie z Par.13 pkt 1 Regulaminu. Zwycięzcą klasyfikacji generalnej w klasie będzie kierowca, który osiągnie największą ilość punktów we wszystkich rundach ALT.
kivik - Fri Oct 01, 2004 11:57 pm
" />Rozumiem ze to na razie jest propozycja.
Generalnie jest OK.
Caly czas podtrzymuje, ze klasa outlaw jest niepotrzebna, szczegolnie jak w ulicznych wszystko wolno . Caly czas trzeba sie zastanowic czy nie doprecyzowac niektorych okreslen Potrzebny jest zapis ze ta czesc opony ktora ma stycznosc z nawierzchnia nie moze wystawac poza obrys karoserii.
pkt 9.5 - 1:
.....Zawory upustowe doładowania nie stanowią końca układu wydechowego.
Chyba trzeba to troche przeredagowac bo zaraz ktos wymysli ze zawor upustowy nie jest koncem ale rura wychodzaca z niego juz jest. Moze: Dopuszcza sie wyprowadzenie spalin z zaworow upustowych w dowolne miejsce.
OZ - Sat Oct 02, 2004 12:13 am
" />1. Outlaw jest potrzebna, wierz mi 2. Chcesz wyciąć Grzenia z zawodów tymi oponami ? A niech sobie wystają, komu to przeszkadza. 3. o upustowych zaraz zmienię
Grzenio - Sat Oct 02, 2004 5:59 am
" /> ">1. Outlaw jest potrzebna, wierz mi 2. Chcesz wyciąć Grzenia z zawodów tymi oponami ? A niech sobie wystają, komu to przeszkadza. 3. o upustowych zaraz zmienię
Dobrze gada dać mu wódki
Mam na myśli wszystkie punkty nie tylko 2.
RTviper - Sat Oct 02, 2004 8:21 am
" />No wreszcie dużej pojemności V8 V10 V12 wolno ssące będą miały gdzie się ścigać. Wielki plus bo to świetna klasa (sam się zastanawiam )
Opony niech se zostaną jak są.
Widziałem za to w paru miejscach słowo ćwierćfinał a to chyba już nie istnieje ?
OTLOW jak najbardziej niech będzie, po pierwsze zaczną się zaraz pojawiać dziwne pojazdy poza tym jak fajnie patrzeć jak civic objeżdża Vipera. (całkiem inne klasy)
Nie wiem z kąd koncepcja klatki dla samochodu poniżej 10s.
RTviper - Sat Oct 02, 2004 8:26 am
" />Jeszcze jedno, ponieważ ludzie w większości nie mają doświadczenia w wyścigach po torze przydało by się jakieś kursy, egzaminy, pokazy. Coś co spowoduje większe bezpieczeństwo. Jak wyprzedzać, co zrobić w przypadku wypadku, zwalnianie na znak flagi itd. Poza tym zastanowił bym się nad ubezpieczeniem, może by zorganizować jakąś możliwość ubezpieczenia na czas wyścigów bo z tego co wiem normalna polisa tego nie obejmuje i jak ktoś podjedzie autkiem taty i rozbije to później do organizatorów pretensje, że barierka nie ta, że był dołek albo ktoś zajechał drogę.
Bullitt - Sat Oct 02, 2004 9:06 am
" />Jest naprawdewpożo...
OZ - Sat Oct 02, 2004 9:33 am
" /> ">Jeszcze jedno, ponieważ ludzie w większości nie mają doświadczenia w wyścigach po torze przydało by się jakieś kursy, egzaminy, pokazy. Coś co spowoduje większe bezpieczeństwo. Jak wyprzedzać, co zrobić w przypadku wypadku, zwalnianie na znak flagi itd. Poza tym zastanowił bym się nad ubezpieczeniem, może by zorganizować jakąś możliwość ubezpieczenia na czas wyścigów bo z tego co wiem normalna polisa tego nie obejmuje i jak ktoś podjedzie autkiem taty i rozbije to później do organizatorów pretensje, że barierka nie ta, że był dołek albo ktoś zajechał drogę.
Takie szkolenie będzie każdorazowo przed rundą, co do ubezpieczenia to prawdopodobnie każdy będzie mógł to zrobić we własnym zakresie, oczywiście postaramy się znaleźć jakąś jednolitą ofertę. Każdy jeździ na własną odpowiedzialność natomiast szczegółowe zasady zachowania na torze zostaną dopisane z regulaminu PZM dotyczącego wyścigów torowych.
kivik - Sat Oct 02, 2004 10:23 am
" /> ">2. Chcesz wyciąć Grzenia z zawodów tymi oponami ? A niech sobie wystają, komu to przeszkadza.
Nie ja chce wyciac. Panowie z PZM tego nie dopuszczaja. Ciagle maja z tym problem i podobno juz byl te ostatni raz kiedy dopuscili
kivik - Sat Oct 02, 2004 10:28 am
" />A co do toru,
oczywiscie nadal jestem za. Trzeba tylko inne klasy niz na 1/4 mili wymyslec. Nie jest ich tyle potrzebne.
Marcin, Z tego co pamietam z rozmow z Poznania to nie bedzie potrzebna klatka. Chyba bym sie troche bal bez klatki ale to indywidualne sprawa
Gul - Sat Oct 02, 2004 11:11 am
" />he he a już prawie wygrałem P+ teraz nie dość że auta będzą miały ponad 2x wiekszą pojemność niż moje(jak to było do tej pory) to mogą mieć nawet i 3x wiecej cylindrów Ale zmiany są OK, wyścigi bedą ciekawsze. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz.. skoro z Maxi wypadly auta NA i sa teraz w P+ i nie ma znaczenia rodzaj doładowania(tzn czy np. tylko turbo, czy turbo+nitro) to czy jest sens podzialu na T+ i Maxi?
Grzenio - Sat Oct 02, 2004 11:42 am
" /> ">2. Chcesz wyciąć Grzenia z zawodów tymi oponami ? A niech sobie wystają, komu to przeszkadza.
Nie ja chce wyciac. Panowie z PZM tego nie dopuszczaja. Ciagle maja z tym problem i podobno juz byl te ostatni raz kiedy dopuscili
Znaczy się nie sprawdzałem czy na Modlinie był ostatni raz, bo na Bemowo miałem Dragradiale które nie wystawały, ale na Poznań mam drag slicki i one niestety wystają(co prawda nie tak bardzo jak moje NASCARowskie). Nie chce mi się dorabiać dodatkowych błotników więć mam nadzieję że nie będzie zapisu w rególaminie o wystawaniu opon.
OZ - Sat Oct 02, 2004 11:44 am
" />Możliwości wzrostu mocy dzięki doładowaniu w autach T+ w porównaniu z Maxi są mniejsze. Ta proporcja nie będzie aż tak duża w 2005 P+. Poza tym zachowamy ciągłość nazw klas i tytułów w WRMP.
Bullitt - Sat Oct 02, 2004 11:57 am
" /> ">2. Chcesz wyciąć Grzenia z zawodów tymi oponami ? A niech sobie wystają, komu to przeszkadza.
Nie ja chce wyciac. Panowie z PZM tego nie dopuszczaja. Ciagle maja z tym problem i podobno juz byl te ostatni raz kiedy dopuscili
Na ostatnim Modlinie (maksa wtedy nie było) Podbiegł Pan Kopczyk do mnie i wskazał palcem na Corvette mówiąc że to już napewno wykluczenie, bo upomnienia były wcześcniej dwa. Ubłagałem i obiecałem ,że więcej problemów nie będzie. Więc Grzeniu, spróbój schować te opony- bo może byc słabo....
andrzej16v - Sat Oct 02, 2004 12:50 pm
" />dobre podoba sie choc pewnie strace szanse na bycie w polowie stawki mini
mam dwa pytania :
">8 ) Samochody z ET poniżej 10 sekund muszą posiadać homologowaną klatkę bezpieczeństwa.
jaki jest sens ... jak daj boże S4 , S2 lub supra zacznie kręcić poniżej 10s będą w nich klatki ??
nie wiem czy jeszcze nie ma?? ale podejrzewam że nie !!
">Załącznik nr 3 Amatorska Liga Torowa (ALT) .... 7. Zwycięzcą w klasie będzie kierowca, który najszybciej pokona zadany dystans w rundzie.
zastanawiam się czy start będzie wspólny dla całej klasy czy z opóźnieniami, na jakiej zasadzie... ??
przy normalnych wyścigach torowych, autka się conajmniej rysują o siebie i gniotą ... a tego pewnie nikt by nie chciał... czy należy się z tym liczyć ... czy będzie jakiś system walki bezkontaktowej ???
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|