Regulamin MP 1/4 mili 2006 - Wasze propozycje
OZ - Sun Sep 25, 2005 8:25 pm
" />Przed nami czwarty sezon 1/4 mili. Proszę zatem o podanie propozycji zmian w regulaminie w paragrafach 8-10 na sezon 2006 http://www.sss.info.pl/index.php?kat=0&view=3;3d;18;1:
Proszę przestrzegać następujących zasad http://forum.sss.info.pl/viewtopic.php?t=255 oraz podanych poniżej:
1. Przez pierwszy tydzień (do 01.10.2005) swoje propozycje będą przedstawiać TYLKO CZŁONKOWIE SSS lub ZAWODNICY, którzy startowali w sezonach 2003-2005 podając na końcu swojej propozycji klasę, numer startowy i info czy są członkami SSS (najlepiej numer legitki i pierwszą literę imienia). 2. W drugim tygodniu (od 01.10.2005 do 08.10.2005) każdy uczestnik forum będzie mógł podać swoje propozycje wiedząc przy okazji jakie są oczekiwania zawodników. 3. W pierwszym tygodniu (do 01.10.2005) proszę NIE przeprowadzać DYSKUSJI na temat propozycji zmian. 4. Proszę pisać z rozwagą, nie robić rewolucji regulaminowej, brać pod uwagę interesy każdej klasy a nie tylko najmocniejszych i najszybszych. 4. Posty pisane wbrew zasadom lecą do kosza. 5. Powyższe zasady zdecydowanie usprawnią przeprowadzenie zmian w spokoju, bez zbędnych dywagacji i powszechnego bicia piany w necie. 6. W trzecim tygodniu zarząd SSS będzie po kolei głosował nad zmianami, co do których nie będzie jednomyślności na forum a potem regulamin zostanie podany na forum i będzie jeszcze kilka dni dla wszystkich chętnych, żeby go doszlifować lub wykryć ewentualne pomyłki i niedopatrzenia.
W 2006 ruszy bracket, jego regulamin stworzymy wspólnie w oddzielnym wątku. Idea jest taka w tej chwili, że zostają klasy z 2005 i dochodzi właśnie bracket.
Życzę trafnych wyborów
LostBoy - Mon Sep 26, 2005 6:19 am
" />W punktach:
Street. 1) w danej klasie startują auta z silnikami i rozwiązaniami będącymi na seryjnym wyposażeniu w tym modelu. 2) Auto powinno posiadać wszystkie seryjne wzmocnienia, seryjną przegrodę silnika, podłogę. 3) Powinny pozostać wszystkie seryjne szyby. 4) Wszystkie plastiki wokoło kierowcy powinny pozostać seryjne.
Outlaw. 1) Auto nie spełniające punktu 2(dla aut ulicznych) Muszą posiadać homologowaną klatkę, fotel i pasy.
Dalej: ET + RT od początku. Przydałby się czas pomiaru 60FT żeby łatwo sprawdzać starty.
Czas zacząć martwić się o bezpieczeństwo, póki nie było bum...
MAXI,742 Członek SSS w 2004 (legitki nigdy nie dostałem )
marcin@klubsubaru.pl - Mon Sep 26, 2005 7:29 am
" />Dwie kategorie aut:
- street - open
W kategorii street auta muszą być "naprawdę uliczne" - tzn spełniać szereg warunków takich m.in. jak bieżnikowane opony, pełne wnętrze, seryjne szyby, seryjne blachy (pewnie z wyjątkami drobnymi), seryjny zbiornik paliwa itd. Może też normy np hałasu, ale nie jestem pewien.
Kategoria street byłaby podzielona na klasy:
- diesel - wiadomo, ewentualne ograniczenia do ustalenia z dizlowcami - profi - FWD bez doładowania - profi+ - RWD i AWD bez doładowania - turbo - FWD doładowane - turbo+ - RWD i AWD doładowane
W kategorii open jeździłyby auta nie spełniające wymagań kategorii street.
Kategoria open byłaby podzielona na klasy:
- FWD - RWD - AWD
W ten sposób:
- zmniejszamy łączną liczbę klas o dwie - likwidujemy sztuczne podziały pojemnościowe i liczby cylindrów - wprowadzamy kategorię uliczną, co dla wielu będzie interesujące
Ponadto postulowałbym ograniczenie liczby aut w klasie na każdych zawodach i wprowadzenie ściślejszych harmonogramów dnia.
Jeżeli to zbyt rewolucyjne to: - zostawić jak jest, zrobić rewolucję od 2007 - robić badania techniczne dla aut na punktowanych miejscach - harmonogram dnia w miarę możliwości - ograniczenie liczby aut w klasie - 60ft koniecznie
Turbo+, nr startowy 85, nr legitymacji 80, nr licencji 2
Bullitt - Mon Sep 26, 2005 8:52 am
" />Popieram w 100% Marcina, ale obawiam się małego dysonansu w ilości aut pomiędzy street a open (przynajmniej w przyszłym sezonie).
Moje dodatkowe postulaty to:
- Konieczne profesjonalne badania techniczne dla punktowanych aut, najlepiej przez licencjonowanych sędziów. - Jeśli nie wprowadzamy rozwiązania Marcinowego (z różnych względów) to upraszczajmy zapisy regulaminowe. Czyli wywalmy np. zapisy o wydechu, zapisy o materiałach kompozytowych (z czego co ma być robione), zapisy o modyfikacjach płyty podłogowej itp...
Nie zrozumcie mnie źle, ale moją ideą nie jest upraszczanie pracy sędziom, ale maksymalne ograniczenie kontrowersji związanych z modami samochodów i tym kto co u kogo wypatrzył i komu zrobił be.
adanus - Mon Sep 26, 2005 8:59 am
" />oba rozwiazania mi odpowiadają. pożądne badania techniczne punktujących samochodów lub chociaż zwycięzców 1,2,3 miejsce
jedynie w rozwiazaniu marcina zostawiłbym klasę mini i mini+
nie zostawiajcie na lodzie tych którzy rzeźbią auta od kilku sezonów
mini+ nr startowy 862
ade - Mon Sep 26, 2005 9:19 am
" />Klasa „street” samochód musi byc wyposazony 1) w opony dopuszczone do ruchu ulicznego, 2)seryjne wnetrze tzn: seryjna deska rodzielcza, seryjna tapicerka w przedniej czesci nadwozia 3)samochód musi posiadac w pelni funkcjonalne elementy nadwozia, wszytkie drzwi otwierane-zamykane z zamkami, wszytkie szyby otwierane, elementy moga byc wykonane z towrzyw sztucznych pod warunkiem zachowania pelnej funkcjonalnosci elementow seryjnych 4)samochód musi posiaac sprawne oswietleniei przednie i tylne 5)srednica felg samochodu nie moze sie roznic na osiach (chyba, ze fabrycznie jest inaczej), szerokosc kol na osi nienapedzanej nie moze byc mniejsza o wiecej niz 20mm, chyba, ze producent przewidzial inaczej
W klasie tej nie sa rozdawane zadne nagrody ani puchary. Jest to tylko i wylacznie klasyfikacja pozwalajaca odroznic auta przygotowane tylko do wyscigow od aut uniwersalnych.
Korekty regulaminu:
1)Klasy: mini, mini+, profi (auta NA FWD powyzej 1550, auta NA RWD i AWD ponizej 6 cylindrow, profi+ (auta NA RWD i AWD 6 cylindrow i wiecej), turbo (auta FWD z dowolna iloscia doladowan), turbo+ (auta RWD i AWD z dowolna iloscia doladowan). Klasy mini i mini+ sa rozgrywane tylko gdy stawi sie wiecej niz 10 zawodnikow w kazdej z nich, gdy bedzie mniej aut startuja w profi/turbo 2)Wnetrze, samochód musi posiadac seryjna deske rozdzielcza i tapicerke na drzwiach kierowcy. Drzwi kierowcy i pasazera musza byc w pelni funkcjonalne z oryginalnymi szybami. W przypadku montazu pelenej klatki bezpieczenstwa można wykonac deske z tworzyw sztucznych. We wnetrzu auta nie moga znajdowac sie luzne przedmioty oraz ostre krawedzie. Nie dopuszcza sie wycianania zadnych elementow wnetrza. 3)Auto moze byc wyposazone w elementy z tworzyw sztucznych, drzwi tylne, maska, klapa, blotniki, szyby tylne. Elementy te musza spelniac funkcje seryjnych elementow (otwierane i zamykane dzrwi z klamka itp) lub w przeciwnym wypadku byc zamontowane na stale. W przypadku zamontowania klatki bezp zgodnej z zalacznikiem J mozliwe jest wykonanie wszytkich elementow z tworzyw sztucznych. 4)et+rt od poczatku
Cos takiego mi przyszlo do glowy. Zaznaczam, ze ja jezdze w mini tylko dla funu.. jak bede musial startowac w profi to tez bede jezdzil.. nie planuje budowac zadnego innego auta i nie zalezy mi na robieniu regulaminu pod siebie czy pod kogos...
Podzial na klasy zaproponowalem majac na mysli lepsze widowisko.
klasa mini, nr 598, nie jestem czlonkiem
LostBoy - Mon Sep 26, 2005 11:43 am
" />I jeszcze gadżety:
W linii startu powinna być szansa żeby samochody na slickach ( i te które chcą przemyć opony z piasku, kamieni) mogły prosto z waterboxa przejechać na linię startu (zrezygnować z pola rozgrzewkowego) na rzecz prostej żeby podgrzać opony.
Powinny się pojawić stage na drzewku i po "zameldowaniu" ostatniego na starcie (lub nie zameldowaniu w określonym czasie ) system powinien sam startować. Skończyłoby się szukanie zawodników...
Marlon - Mon Sep 26, 2005 2:12 pm
" />W związku z hecami na temat pojemności w mini i mini+: Badanie pojemności na wyścigach raczej odpada. Dlatego proponuję wprowadzić zapis o brzmieniu: 8.1.a) Klasa mini: silniki o seryjnej pojemności do 1550ccm, napęd dowolny, bez doładowania 8.1.b) Klasa mini +: silniki o seryjnej pojemności do 1550ccm, napęd dowolny, z doładowaniem
Dzięki temu nie będzie problemów z badaniem, bo strokery i rozwierty będą dozwolone, a łatwo sprawdzić jaki silnik był seryjnie (choćby przez VIN, bądź nawet porównanie danych w dowodzie rej. z rzeczywistością. To trochę obejście problemu naokoło, ale najłatwiejsze i najtańsze.
Kolejne likwidowanie nieścisłości: 9.2.13 Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy.
Nikt nie wie, kiedy deska jest podobna, a kiedy już nie jest, więc proponuje zastąpić: 9.2.13 Deska rozdzielcza musi być wykonana z materiału bezpiecznego. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy.
Wprowadzić zapis, co to jest materiał bezpieczny - poczęści pokrywa się to z tym co pisze Bullitt: Materiał bezpieczny to taki, który łamiąc się nie pozostawia ostrych krawędzi, niepalny(...) to musze dopracować. Lista materiałów dopuszczonych nie może mieć charakteru katalogu zamkniętego.
Określmy, czy lekkie drzwi muszą działać (otwierać się) czy mogą byc przytwierdzone na stałe. Jeśli mogą być na stałe (IMO lepiej), to musi być zapis o solidności konstrukcji, czyli np. elementy wymienione na lekkie muszą być mocowane przy pomocy śrub, wkrętów, nitów, zapinek sportowych (?). Zabronione jest mocowanie jedynie przy pomocy taśm samoprzylepnych, klejów, silikonów itp. I do tego: drzwi kierowcy muszą zachować swoją funkcjonalność, czyli otwierać się i zamykać: a) tak jak drzwi seryjne bądź b) w inny sposób dopuszczający pojazd do ruchu po drogach publicznych tylko patrzeć jak zawodnich będą wklejać sobie drzwi od kierowcy; punkt b0 potrzebny, jak ktoiś chce się lansować z lambo-doors. I coś dla sprawniejszego przebiegu zawodów: Zawodnik musi stawić się na linii startu w ciągu 60 sekund od jego wywołania; w przeciwnym razie zostanie wykluczony z zawodów. Czas może być wydłużony na prośbę zawodnika o kolejne 60 sekund.
Nie jestem pewien czy 60 sekund do za dużo czy za mało i czy wprowadzić to już w eliminacjach czy tylko w finałach. Do przedyskutowania, ale to bardzo potrzebne - raz że szybciej się wszystko odbędzie, dwa że nie będzie numerów jak w P+ na ostatnim Bemowie.
Super by było, gdyby zapisy kończyć o godzinie 20-tej dnia poprzedzającego zawody, ale wiem że to bedzie trudne - bo nawet nie każdy ma dostęp do neta.
M.M. Członek SSS, nr619 Mini '03
Aniolek - Mon Sep 26, 2005 4:31 pm
" />Jako ze nikt nie prezestrzega daty skladania propozycji to i ja sie dolacze.
1.Powinno powrucic w eleminacjach ET+RT 2.Badania techniczne dla wszystkich punktowanych miejsc(nieprzesadzajmy z stacjami diagnostycznymi super hiper profi ludzi z licencjami do tego typu dzialan--naprawde wystarczy kilku ludzi znajacych sie na zeczy) 3.Punktualnosc stawienia sie na lini startu- sytuacje w ktorych dziani kolesie robia sobie co chca bo maja wyczesane bryki sa nie do pomyslenia. 4.Protesty powinny byc na zasadzie ze jak jakis zawodnik zauwazy ze w jego klasie stoi samochod ktory nie odpowiada warunkom dla tej klasy idzie do sedziego technicznego i podaje swoje nazwisko a dalej sedzia dziala.Badzo istotna sprawa jest takze zeby znikly ostrzezenia dla zawodnikow bo tak naprawde kazdy zawodnik przynajmniej raz albo wile razy (do mometu przylapania)moze zgodnie z przepisami sobie oszukiwac,sedzia powinien na miejscu i bez zadnego ale przesunac samochod do stosownej klasy.To sa MP i nie ma tlumaczenia zawodnika ze on regulaminu nie czytal. 5.Jesli SSS mysli nadal o rozwoju tej dyscyliny to powinna w regulaminie byc zawarta nota o obowiazkowych trybunach dla widzow.Przeciaz wiadomo ze to tylko jest na kozysc calej tej zabawy, niewspominajac o innych zaletach(nie bedde zanudzal). 6.Kozystnym rozwiazaniem bylo by dla zawodnikow cierpiacych na brak trakcji aby pozwolic im na spalenie laczy od lini startu w kierunku mety(pokrycie cienka warstwa gumy kilkunastu metrow powinno poprawic trakcje)
klasa Turbo nr 245
krystianITR - Mon Sep 26, 2005 5:05 pm
" />Podział na n/a a doładowane musi byc , obiektywnie patrzac bez takiego podziału to bezsens. Za 2-4 lata jak bedzie po 10 aut drag w danych klasach ,wtedy mozna bedzie dzielic street/drag na razie nie ma z czego Wtedy klasa drag: FWD N/A FWD doładowane "nitro ,turbo" RWD N/A RWD doładowane "nitro ,turbo" AWD Ps.Powinno powrucic w eleminacjach ET+RT klasa Profi, nr 898
ITR - Mon Sep 26, 2005 6:29 pm
" /> ">W związku z hecami na temat pojemności w mini i mini+: Badanie pojemności na wyścigach raczej odpada. Dlatego proponuję wprowadzić zapis o brzmieniu: 8.1.a) Klasa mini: silniki o seryjnej pojemności do 1550ccm, napęd dowolny, bez doładowania 8.1.b) Klasa mini +: silniki o seryjnej pojemności do 1550ccm, napęd dowolny, z doładowaniem
Dzięki temu nie będzie problemów z badaniem, bo strokery i rozwierty będą dozwolone, a łatwo sprawdzić jaki silnik był seryjnie (choćby przez VIN, bądź nawet porównanie danych w dowodzie rej. z rzeczywistością. To trochę obejście problemu naokoło, ale najłatwiejsze i najtańsze. ...
Bardzo dobry pomysl.
Dodatkowo:
+wyjasnienie co z poliweglanem jako materialem do robienia el. takich jak drzwi
+jak w 2003 - jasno zdefiniowany, ograniczony czas na stawienie sie na start w pol i finalach (2 min).
+sektor dla polfinalistow/finalistow
+waterbox i wyznaczone miejsce na rolki, wyczyszczony dojazd z tamtad do startu (inaczej to jakas farsa!!).
+60ft
+organizator zobowiazuje sie do conajmniej jednej imprezy z VHT w sezonie.
zadownik2003,2004,2005,...:dwaczterycztery,licencja jest ale nie chce mi sie sprawdzac numeru.
BRACIA - Mon Sep 26, 2005 6:29 pm
" />1. Mysle ze dotychczasowe klasy powinny zostac , takie jak byly w sezonie 2005, nic nie powinno sie zmieniac w tym temacie. 2. Warto jeszcze stworzyc takie cos jak STREET z dotchczasowym podzialem na klasy jaki obowiazywal w 2005. 3. Przywrocic ET+RT w eliminacjach 4. Usprawnic kontrole sedziowska (tak jak aniolek wsponial bez jakis hipersuper sacji diagnostycznych , to co niedozwolone zazwyczaj widac na pierwszy rzut oka, no chyba ze sedzia ociemnialy )
Klasa profi , numer 786
Zbadek - Mon Sep 26, 2005 7:18 pm
" />Rozwiązać problem pojemnościowy metodą Marlona Wprowadzić podział na klasy street i open Przywrócenie ET+RT w eliminacjach Karanie spóźnialskich możliwością "taniego" oprotestowania grożącego wykluczeniem z zawodów. Teraz będzie kontrowersyjnie Biorąc pod uwagę czasy jakie kręcą ropniaki wstawienie ich do turbo i turbo+. Wiem że nie przejdzie ale mogłoby być ciekawie.
Mini 273 członek SSS w 2003 (nr. legitymacji 134 T)
czarownik - Mon Sep 26, 2005 8:44 pm
" />1.Powinno powrucic w eleminacjach ET+RT -było ciekawiej
2.Badania techniczne dla wszystkich punktowanych miejsc, wystarczy kilku ludzi znajacych sie na zeczy - może jeśli brakuje sędziów to przy udziale kogoś z SSS-u(organizatorów) kierowcy z punktowanych miejsc razem oglądają swoje samochody? (po godzinie 14 w sobote nie znajdzie się np. w W-wa otwartej stacji diagnostycznej... nie mówiąć juz np. o 1.05
3.Punktualnosc stawienia sie na lini startu, dwie minutki powinny wystarczyć.
4.Protesty może zgłaszać zawodnik z klasy w której startuje a nie z pary z kim startuje.
Zapisy np. w profi o ograniczonej ilości cylindrów jest raczej bez sensu... przedni napęd i tak wyklucza większą liczbę cylindrów jest coś z np. 8 "garnkami" w FWD? Prędzej w profi+ doszło do paradoksu żę w tej samej klasie startują samochody o pojemnościach od 1560 do 9200ccm Dla mnie może dojechać coś co będzie miało 12000ccm i tak będę startował w Profi+... Jak na coś jeszcze przyjdzie mi do głowy to dopisze...
Na podział street i open jest raczej za wcześnie... może w 2007r. Profi+ nr. start.-76 leg. SSS nr.-209 C
czarownik - Tue Sep 27, 2005 7:37 am
" />Jeszcze jedna sprawa, czy nie należało by powrucić do dopuszczenia do pół finałów i finałów zawodników posiadających licencje? Było tak np. w 2003r.
Może to zmobilizuje co niektórych do wyrobienia licencji... a tak jak w obecnej chwili... po co mi licencja skoro i tak pucharek moge zgarnąć?!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|
|