Swap silnika w Cordobie SX
Quzyn - Fri May 25, 2007 10:11 am
" />Witam ;] Zastanawiam sie nad swapem silnika w Cordobie SX z 1999(przejsciowka),siedzi w niej stary 1,6 8V 105 konny i chcialem wlozyc do niej VAGowski 1,8 20V ew. juz zaturbiony, bo wiem ze Coupejki wychodzily z tym silnikiem. Czy jest to w ogole oplacalna inwestycja?Co poza silnikiem i ukl. przeniesienia napedu trzeba wymienic i czy wie ktos czy jest ktos w Lodzi kto sie tym zajmuje oraz jakie sa przyblizone koszta? Chcialem zaturbic obecny silnik, ale jest on zdecydowanie nierozwojowy. Z gory dzieki za odpowiedz Pozdrawiam
bezduszny - Fri May 25, 2007 8:27 pm
" />Przejście na silnik 1.8T to najlepsze i najtańsze rozwiązanie...
Przy stosunkowo niewielkich inwestycjach możesz mieć spokojne i bezpieczne 220-250KM...
Potrzebne będą (tak z grubsza):
-silnik 1.8T 20V -turbina k04-01 -FMIC -wydech 2,5" -dobry program zrobiony np. w Unitronic...
Sam swap zrobi ci za rozsądne pieniądze i dobrze jakościowo firma w Toruniu http://www.dt-motorsport.pl
... nie zapomnij o hebelkach. Na przód nie mniej niż 312mm z jakiegoś VAG'a (felgi nie mniejsze niż 16" )
Mina wyprzedzanych kierowców BMW....... bezcenna
Quzyn - Sat May 26, 2007 1:50 pm
" />Hebelki sa juz wzmocnione z przodu, tylko tyl bede musial wymienic, autko toczy sie na 17" na P-Zero wiec chyba nie bede zmniejszal rozmiaru do 16" ;]
A o tych kierowcach BMek to od dawna marze
bezduszny - Sat May 26, 2007 5:12 pm
" />A jaka moc interesuje Ciebie ?
Quzyn - Sun May 27, 2007 1:47 pm
" />200 - 220 koni, raczej nie wiecej...
bezduszny - Sun May 27, 2007 1:55 pm
" />To w tym zakresie złapiesz się jeżeli wsadzisz silnik 1.8T wyprodukowany po 2000 roku czyli AUM, AUQ, ARX to jest tam ta sama sprzężatka.
Niektórzy mylnie nazywają ją jako "k03s" (np. w silniku AUQ) ale formalnie nie było nigdy takiego modelu. Turbina ta w zależności od softu pracowała z mocami 150 lub 180KM. Po 2000 roku Borg-Warner zmodyfikował turbosprężarkę k03 montując większy kompresor w tym samym turbo - czyli to co niektórzy nazywają hybrydą k03 turbo i k04 kompresor
Dokładając do tego soft+wydech+FMIC masz te 200-210KM bez problemu.
Quzyn - Thu May 31, 2007 9:03 am
" />No to z grubsza wiem czego szukac Dzieki za informacje i jak wszystko dobrze pojdzie to pod koniec sezonu pochwale sie gdzies slicznotka, chyba ze Ci kierowcy BMek mnie z zazdrosci szybciej dopadna Pozdrawiam ;]
bezduszny - Thu May 31, 2007 9:08 am
" />Sam zaczynam budować taka cicho-ciemną Octavie-1 4x4 (na Haldexie) z bazowym silnikiem BAM (TT225) i docelową mocą....350-400KM ... tak, że temat mam dokładnie "obcykany". Niestety, największym problemem jest znalezienie odpowidniej Octavi Może jak pojadę w tym miesiącu do szwajcarii to coś ładnego znajdę.... bo sam silnik, skrzynie 6-tkę i część gratów już mam.
darksmile - Thu May 31, 2007 11:12 am
" />unitronic powiadasz
bezduszny - Thu May 31, 2007 11:15 am
" /> ">unitronic powiadasz
....a masz lepszą propozycje kogoś kto potrafi ogarnąć lepiej niż herr Poniedziałek silnik 1.8T ?
bezduszny - Wed Jun 06, 2007 5:52 pm
" />Tu jest jakiś silniczek do kupienia: http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?t=1799
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|