Szyberdach jak to z nim jest
majlo - Thu May 11, 2006 1:42 pm
" />witam. mam takie pytanie. Mam w samochodzie elektryczny szyber dach Na 1 Maja wyjolem go. Otwor ktory zostal zakleiłem folia i taśma. Na zawodach pojechałem, ale dostałem ostrzeżenie ze taki setup z szyberem nie może być i ze w Białej już nie pojadę. I teraz moje pytanie. Będę mógł jechać bez folii z bez szyber dachu. Czy będę mógł mieć ta folie przyklejona? (bo co do pleksi to wiadomo ze nie można na taśmę) ale folia najwyżej się porwie. Fura jest seryjna wiec nie będę wiercił dziur w dachu żeby cos przykręcać. A szyber wazy z 15kg.
S4jm0n - Thu May 11, 2006 1:45 pm
" /> ">ze taki setup z szyberem nie może być i ze w Białej już nie pojadę.
">Będę mógł jechać bez folii z dziura w dachu??
Judge_Dread - Thu May 11, 2006 6:41 pm
" />Majlo skoro dostales ostrzezenie od sedziow technicznych oznacza to ze nie mozesz tak jechac. Nie znam dokladnie sprawy odsylam do regulaminu a jesli sie z czyms nie zgadzasz masz prawo do zlozenia protestu w biurze zawodow. ktory zostanie rozpatrzony przez sedziow PZM
Marlon - Fri May 12, 2006 8:30 am
" />zaślep otwór poliwęglanem czy innym tworzywem, nakituj dookoła klejem do szyb, zabezpiecz power-tape żeby nie podciekało i masz z głowy. W Castoramie płyta tworzywa (poli...styren chyba?) o rozmiarach 50x100cm kosztuje 25zł, klej do szyb to jakieś 15zł, powertape 9zł.
przemir - Fri May 12, 2006 12:34 pm
" />Marlon ja tak mialem! - i powiedziano mi rano o 7mej ze nie wystartuje!! po dysusjach z technicznymi kazali mi nakleic worek foliowy /taki na smieci/ i dodali ze jest ok i mam ostrzezenie - wiem co sie dzieje przy duzych predkosciach wiec zuzylem 1,5 rolki power tape`azeby z tego worka nie zrobilo sie wielkiego latawca klejac kawalek przy kawalku - i to sedziowie uznali za mniej niebezpieczne a jak mi powiedziano "jak Ci poliweng odpadnie to kogos zrani" szkoda ze jezdze od 3 lat z nim i zdjolem go teraz zastepujac "drut"wydmuszka ten problem nalezy rozwiazac - ja juz startowac nie bede wiec mnie nei dotyczy
darksmile - Fri May 12, 2006 12:53 pm
" />możesz jechać bez folii i bez szybrdachu. Jeżeli nie chcesz mieć dziury nad głową to pleksa musi mieć minimum 2mm i musi być TRWALE przytwierdzona do karoserii.
przemir - Fri May 12, 2006 1:32 pm
" />przednia i tylnia szyba w aucie jest wklejana na KLEJ DO SZYB i to jest TRWALE - dlaczego poliwenglan przyklejony do karoserii takim wlasnie klejem nie jest TRWALE przytwierdzony?
co oznacza wg sedziow slowo TRWALE ?
Marlon - Fri May 12, 2006 2:46 pm
" /> ">możesz jechać bez folii i bez szybrdachu. Jeżeli nie chcesz mieć dziury nad głową to pleksa musi mieć minimum 2mm i musi być TRWALE przytwierdzona do karoserii.
no właśnie - ja mam płytę 2.25mm przymocowaną klejem do szyb, metodą "na zakładkę", do tego jeszcze silikon naokoło i powertape tak "dla picu" i żeby nie podwiewało. Klej do szyb to chyba jest trwała metoda?! Bez jaj, nie będę wiercił dziur w dachu. Przepis był wymyślony dlatego, że zdarzały się drzwi mocowane powertapem (a pomysł był mój)
majlo - Fri May 12, 2006 3:27 pm
" />Jeździłem tydzień czasu z ta folia i wszyto było ok. Przecież nikomu się nic nie stanie jak nawet folia odleci nie. nie można by było jakoś tego ogarnąć i pozwolić jechać z ta folia??
Marlon - Fri May 12, 2006 3:39 pm
" /> ">Otwor ktory zostal zakleiłem folia i taśma. Na zawodach pojechałem, ale dostałem ostrzeżenie ze taki setup z szyberem nie może być i ze w Białej już nie pojadę.
">po dysusjach z technicznymi kazali mi nakleic worek foliowy /taki na smieci/ i dodali ze jest ok i mam ostrzezenie
Hmm, dopiero złapałem Darksmile, nie uważasz że jakiś macie dysonans wewnętrzny w interpretacji przepisów??? Jednemu zawodnikowi daliście ostrzeżenie za to że miał folię, z drugi miał portządnie zaślepiony szyber i kazaliście mu go zdemontowac i zalepić folią. Ja nie rozumiem - ze wsi jestem.
przemir - Fri May 12, 2006 4:50 pm
" />ale u mnie bylo tak: - poliwenglan + sylikon /sylikon nie po calosci/ + powertape /zeby nie podwiewalo/ - nie startujesz - folia + power tape - startujesz ale masz ostrzezenie
zastanawiam sie jak by techniczni podeszli do zalepki z laminatu cos takiego jak ma Krystian w ITR wyglada b. profi !! ale caly czas pytanie co znaczy TRWALE?
dziury mozna zrobic ale dasz nity i Ci powiedza ze od spodu stwarza niebezpieczenstwo
jak sie wyjmie szyber zostaje zagieta czesc dachu pod katem 90st czyli w dol i mialem pomysl odgiac ta blache "na rowno" czyli w warunkach bojowych /dlatego w " " / i dac np 4 blachowtety malutkie - tak zeby tech byli happy i mi wtedy powiedziano ze ostre bedzie wystawalo w kabinie - rece mi opadly bo co za roznica czy wystajacy 3mm blachowkret czy blacha majaca k 6mm tak czy siak - bez szyberka i bez podsufitki - jest to niebezpieczne - ale tu a/ jezdzimy w kaskach b/ w moim przypadku siedze nizej w kuble niz seria i zciskam sie szelkami
mozna to ominac tez tak, dac od spodu 4 sprezyny takie jak sie zapina w rajdach tylnie klapy chaczki ktore zazwyczaj sa na blotniku czy zderzaku przynitowac do poliwenglanu a sprezyne z uchwytem do karoserii 2mm poliwenglan jest juz sztywny wiec bedzie dobrze trzymalo- na to folia np czarna - zeby to nie podwiewalo i estetycznie wygladalo mozna - pytanie - ile to jest lepsze od kleju do szyb??
tak mozna wkleic zle /nie wyczyscic nie dac podkladu itp/ i wtedy rzeczywiscie klej sie odklei stworzy niebezpie chocby przez zdekoncentrowanie kierowcy w aucie w ktorym sie to stanie jak i w aucie jadacym obok / ale LITOSCI wszystko mozna zrobic zle - nawet przykrecic kolo mozna zle !!! powtorze - jestem wielkim zwoilennikiem badan tech ale jak mi sedzia mowi ze nie czytalem reg /ktory czytalem/ i uwazam ze nie jest doskonaly i to roztropnosc doswiadczenie i wiedza technicznych ma go uzupelniac - to niestety tak nie bylo bo na kazdy arg tech znajdywalem 10 moich z ktorymi sie zgadzali ale mowili "no ale regulamin"
zeby nie bic piany - bo jestem po urlopie i juz widze ze wyszedl mi wykladzik - poprosze o wyjasnienie slowa TRWALE i to by nam mysle wyjasnilo niejasnosci TRWALE nie oznacza przeciez ze sie nie da zdjac - da sie wszystko zdjac rozumiem tworcow ktorzy widzieli niektore auta ktore sie ledwie trzymaly kupy wlasnie dzieki powertapom - ale nie popadajmy ze skrajnosci w skrajnosc
Kundzio - Sat May 13, 2006 9:14 am
" />Wedlug nie jedyny sluszny sposob to przynitowac kawalek blachy w miejsce szyberdachu... tak sie robi w rajdach jak sie wyjmuje szyber, i nikt sie nie czepia. Albo nie wyjmujcie szyberdachu..
damios - Sat May 13, 2006 9:23 am
" />Daj spokoj, kto bedzie nitowal sobie dach na jedne czy dwa zawody. Nie wiem jakie zagrozenie stwarza folia oklejona tasma, chyba jest to najbezpieczniejsze rozwiazanie?
Kundzio - Sat May 13, 2006 11:20 am
" /> ">Daj spokoj, kto bedzie nitowal sobie dach na jedne czy dwa zawody. Nie wiem jakie zagrozenie stwarza folia oklejona tasma, chyba jest to najbezpieczniejsze rozwiazanie?
No dobra, ale skoro jednym z organizatorow zawodow jest PZM, a on ma juz od lat wypracowane rozne regulaminy techniczne i zaden nie dopuszcza mozliwosci jezdzenia z dziura w dachu... to nie mozna z nia jezdzic! Regulaminy sa jednakowe dla wszystkich. Nie chcesz nitowac to nie wyciagaj szyberdachu, prosta sprawa. Ja to widze w taki sposob, ale nie wiem jak silne jest powiazanie SSS z PZM (czy PZM ma wplyw na takie kwestie regulaminu, czy jest to poprostu uwarunkowanie zdrowym rozsadkiem sedziow technicznych SSS), tak wiec moge sie mylic.
Argumentacja w stylu siedze nisko w kuble wiec wystajace blachowkrety mnie nie dosiegnal, jest troche glupia biorac pod uwage, ze przy solidnym dachowaniu moze sie okazac ze Ci sie ten blachowkret w stope wbije .
przemir - Sat May 13, 2006 5:43 pm
" />przy pozadnym dachowaniu to moge miec lewarek od zmiany biegow w dupsku - to jest twoj argument??
przeczytaj mocniej co napisalem wyzej
a tak apropo co za roznica czy walne w nit czy w blachowkret? jak ma mi sie wbic to wbije i jedno i drugie
a jak bede dach autem z szyberdachem to mnie szklo pocharata - to co jakimi autami bedziemy jezdzic?
czym startujesz?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|