Turbo doładowanie w motocyklu
MaxDamage - Thu Feb 09, 2006 7:37 pm
" />Witam Czy jest tu osoba która zakładała turbo sprężarke do motocykla Chciałbym założyć turbo sprężarke do motocykla (dwutaktu). Czy jest to wykonalne Jaką turbosprężarke proponujecie (do 600-700 zł) Pozdro
Marlon - Thu Feb 09, 2006 11:31 pm
" />w ogóle o turbo w dwusuwie nie słyszałem - nie wiem czy wymiana ładunku wymuszona turbiną bedzie działać. łatwiej bedzie nitro.
W czterosuwowym motorze bez problemu, da się. Chodził kiedyc po internecie filmik z busą turbo, którą przy 300km.h staiwało na gumę
Piotrek83 - Fri Feb 10, 2006 10:35 am
" />Turbo w dwusuwie było stosowane, jest wiele rozwiązań które pozwalają opanować doładowanie, z tym że masa zespołu doładowującego ze wszystkimi dodatkowymi zaworami/komorami przekroczy masę twojego silnika...dwukrotnie A tak serio, turbosprężarki montowane były głównie w dwusuwowych diesel'ach stosowanych do napędu lokomotyw i statków, więc raczej daj sobie spokój z turbo do swojego dwusuwa.
MaxDamage - Fri Feb 10, 2006 10:35 pm
" />Gdyby ktoś mógłby mi napisać jaką turbosprężarke wybrać (model i typ), i jak zamontować mniej więcej do gażnika byłbym bardzo wdzięczny. Pozdro
TomRS - Sat Feb 11, 2006 10:32 am
" /> ">Witam Czy jest tu osoba która zakładała turbo sprężarke do motocykla Chciałbym założyć turbo sprężarke do motocykla (dwutaktu). Czy jest to wykonalne Jaką turbosprężarke proponujecie (do 600-700 zł) Pozdro
A mogę zapytac jakie to moto ? I co chcesz osiągnąć tym turbodoładowaniem ? Czasem 1 ząbek mniej na przedniej zebatce czyni cuda.
Pozdrówki
MaxDamage - Sat Feb 11, 2006 3:04 pm
" />Ten motocykl do którego chce założyć turbo to JAWA 350 TS Podoba mi się ten motocykl i według mnie założenie turba do niego może dać dobrą poprawe osiągów (oczywiście w miare rozsądku) Myślałem o założeniu systemu wtrysku N20 ale to daje taki sam efekt co turbo ale działa krótko i napełnienie butli dużo kosztuje No i gdzie wtedy umieścić butle
TomRS - Sat Feb 11, 2006 3:22 pm
" />Jak mam być szczery, to jakoś tego nie widzę - chodzi mi o zestrojenie tego wszystkiego w poprawnie działający układ. Zastanawiałeś się co będzie jak taka sprężarka dmuchnie do skrzyni korbowej ?
Pozdrówki
MaxDamage - Sat Feb 11, 2006 3:25 pm
" />Szczeże to nie. JA sie nieznam na tym. Dlatego pytam sie was czy to wykonalne
TomRS - Mon Feb 13, 2006 9:33 am
" /> ">Szczeże to nie. JA sie nieznam na tym. Dlatego pytam sie was czy to wykonalne
Wykonalne pewnie tak, tylko raczej mocno trudne i nie wiem czy znajdziesz kogos kto się podejmie. Poza tym, podejrzewam, że rezerwy wytrzymałości takiego silnika w jawie są stosunkowo niewielkie, nie wspominając już o całej reszcie konstrukcji. Sugerowłabym raczej klasyczny tuning dwusuwa - powiekszenie i polerowanie kanałów, podcięcie tłoka, splanowanie głowicy, lepszy dobór dysz w gaźniku ew jego wymianę, optymalizację układu wydechowego. To wszystko są dosyć proste czynnosci i znajdziesz sporo literatury na ten temat - jeśli masz zacięcie mechaniczne i chęć to możesz wykonać je we własnym zakresie.
Pozdrówki
MaxDamage - Mon Feb 13, 2006 3:14 pm
" /> ">Wykonalne pewnie tak, tylko raczej mocno trudne i nie wiem czy znajdziesz kogos kto się podejmie. Poza tym, podejrzewam, że rezerwy wytrzymałości takiego silnika w jawie są stosunkowo niewielkie, nie wspominając już o całej reszcie konstrukcji.
Sugerujesz że po założeniu turbosprężarki silnik wybuchnie albo poprostu sie rozleci nawet przy średnim stopniu doładowania? Uważasz że niema sensu ładować turbosprężarki do takiego motocykla poniewarz się rozleci? A jeszcze jedno. Ile mocy dają te poprawki które opisałeś (%)
Pozdro
TomRS - Mon Feb 13, 2006 6:51 pm
" /> "> Sugerujesz że po założeniu turbosprężarki silnik wybuchnie albo poprostu sie rozleci nawet przy średnim stopniu doładowania? Uważasz że niema sensu ładować turbosprężarki do takiego motocykla poniewarz się rozleci? A jeszcze jedno. Ile mocy dają te poprawki które opisałeś (%)
Pozdro
Sugeruję, że jest to wysoce prawdopodobne i uważam że nie ma to sensu. Zawieszenie i hamulce w tym moto ledwo dają sobie radę z fabrycznymi osiągami i bez inwestycji w te elementy nie ma co za dużo kombinować. Co do przyrostów mocy po klasycznym tuningu - zaawansowane i nowoczesne 2T ze zbliżonej pojemności uzyskują moce ca 50 KM w konfiguracjach fabrycznych i to jest w zasadzie chyba max do osiągnięcia w silnikach które nie mają być rozbierane na kawałki po każdym rajdzie. Totalny wyczyn na najwyższym poziomie to moce ca 100 KM z 250 cm, ale to są już materiały i technologie oraz ceny na poziomie kosmicznym. W przypadku jawy szacowałbym, że przy poprawnym wykonaniu przeróbek o których wspominałem można chyba liczyć na dodatkowe ca 10 KM.
MaxDamage - Mon Feb 13, 2006 9:45 pm
" /> "> W przypadku jawy szacowałbym, że przy poprawnym wykonaniu przeróbek o których wspominałem można chyba liczyć na dodatkowe ca 10 KM.
10KM to wzrost mocy mniej więcej o 30% Czyli całkiem sporo. Zaczynam sobie uświadamiać że moja 19-letnia Jawka niewytrzymała by takiego ciśnienia, a małe doładowanie to nieopłacalność zakupu turbosprężarki. Ale jeszcze popytam się wwarsztatach i kolegów.
Wielkie dzięki za info
Rolek1 - Tue May 02, 2006 2:12 pm
" />koszt takiej turbiny z montażem(jak ktoś by sie podjał) to 15-20 tyś. zł
Lookas 46 - Tue May 02, 2006 9:10 pm
" /> ">Chodził kiedyc po internecie filmik z busą turbo, którą przy 300km.h staiwało na gumę To była hayabusa Ghostrider'a, mam ten filmik i wszystkie inne związane z tym człowiekiem Miała 499 kucyków
adizagalo - Wed May 03, 2006 8:00 am
" />http://www.superkaos.com
na tej stronce na forum o motocyklach znajduje sie wszystko co czlowiek chce jesli chodzi o moto z turbem, jest nawet busa o mocy 640 KM. tak raczej doradza, ale jesli chodzi o motocykla 4-sowowe. wiec jesli np zwyciezca klasy motomaxi chchialby cos takiego to mysle ze bez problemu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|