ďťż
Mount Power
 
Picture

Pokrewne:

Cytat:

Vectra A 2.0i pobiera olej...





S4jm0n - Sun May 07, 2006 11:16 am
" />Samochód (jak w temacie- silnik C20NE) ma przejechane 350tys. km, po wymianie uszczelniaczy na zaworach zaczął pobierać 6 razy więcej oleju jak przed naprawą... wcześniej pobierał jakieś 2 litry na 10tys.km. Mechanik twierdzi, że po uszczelnieniu góry olej może być pobierany z dołu przez tłoki, pierścienie itd..... nie bardzo wiem jak to możliwe ale z drugiej strony inne pomysłu nie przychodzą mi do głowy... może ktoś ma jakąś koncepcje




sebek - Sun May 07, 2006 5:53 pm
" />Witam moze być tak ze uszczelniacze są gorsze od tych orginalnych i dlatego ci bierze olej kolega miał taki sam przypadek w corsie 1.6 gsi własnie po wymianie uszczelniaczy w głowicy
pozdro



S4jm0n - Sun May 07, 2006 9:34 pm
" />
">Witam moze być tak ze uszczelniacze są gorsze od tych orginalnych i dlatego ci bierze olej kolega miał taki sam przypadek w corsie 1.6 gsi własnie po wymianie uszczelniaczy w głowicy
pozdro


Ale nawet te zamienniki to chyba powinny być lepsze od tych oryginalnych - co jak ale mocno zużytych...
Aha, ciśnienie w cylindrach wzrosło z 13.5 do 14 barów...to tak gdyby miało w czymś pomóc.



sebek - Sun May 07, 2006 11:47 pm
" />Ale nawet te zamienniki to chyba powinny być lepsze od tych oryginalnych - co jak ale mocno zużytych...
Aha, ciśnienie w cylindrach wzrosło z 13.5 do 14 barów...to tak gdyby miało w czymś pomóc.[/quote]

No niepowinno dołem puszczać niejest to wielkie cisnienie ale zawsze coś wiecej tymbardziej ze niejest to nowy silnik nieraz te zamienniki są gorsze od starych ale orginalnych uszczelek gumek itd.hmm.... na wszystkich garach ma takie same cisnienie?? co było dokładnie robione??




S4jm0n - Mon May 08, 2006 5:26 pm
" />
">No niepowinno dołem puszczać niejest to wielkie cisnienie ale zawsze coś wiecej tymbardziej ze niejest to nowy silnik nieraz te zamienniki są gorsze od starych ale orginalnych uszczelek gumek itd.hmm.... na wszystkich garach ma takie same cisnienie?? co było dokładnie robione??

Na wszystkich cylindrach (o dziwo) ma równe ciśnienie, wymieniane były jedynie uszczelniacze oraz wyczyszczone i przytarte zawory - nic więcej.



sebek - Mon May 08, 2006 6:07 pm
" />to jesli cisnienie na wszystkich garach jest takie same to niemoze być nic innego jak pierscienie tłokowe wzrosło cisnienie i tym samym bieze wiecej oleju bo pierscienie są w kiepskim stanie w porównaniu do góry tak samo jesli byś teraz wymieniał pierscienie to niezapomni o panewkach bo napewno niewytrzymają i bedziesz rozbierał silnik 3 razy
myslałem ze moze masz dziure w tłoku bywają takie przypadki np.przy złym zapłonie lub przy pałowaniu na okrągło ale to bedą napewno pierscienie Pozdrawiam

PS-jak zrobisz to napisz jaki był finał



pavel - Wed May 10, 2006 4:05 am
" />Sebek co Ty piszesz?? dziure w tłoku?? skad takie przypuszczenie?? co mialby zły zapłon czy "pałowanie na okrągło" do ewentualnego powstania dziury w tłoku, tym bardziej w zwyklym silniku n/a 2.0/8v 115KM ?? Z dziurą w tłoku silnik chodziłby jak stara sieczkarnia na 3 gary albo nie chodziłby wcale. A pozatym czego miałyby nie wytrzymac panewki po ewentualnej wymianie pierscieni na nowe?, skoro silnik ma teraz po 14 barów na kazdym cylindrze- pierscienie uszczelniające są na 100% OK skoro jest az tyle. Ewentualnie pierscienie zgarniające mogą byc kiepskie a one do obciązenia panewek nic nie mają. A do wymiany panewek nie trzeba wcale rozbierac silnika, a wystarczy zdjąć miskę olejową.

S4jmOn odkrec korek wlewu oleju przy pracujacym silniku a bedziesz wiedzial, czy przyczyną sa uszczelniacze (jezeli wyraznie kopci) a jezeli kopci z wydechu a z wlewu oleju nie, to musisz pomyslec o wymianie pierscieni (przynajmniej zgarniających i uszczelniająco-zgarniających). Jednak bardzo mnie zastanawia to, ze zużycie oleju tak mocno wzrosło po wymianie uszczelniaczy zaworów- jakos nie moge tego połączyc. Nie było robione przy tym silniku nic wiecej?? Nie ma napewno zadnego wycieku??

Pozdr



sebek - Wed May 10, 2006 8:50 am
" />Pavel dziury w tłoku sie zdazają osobiście nie widziałem ale kolega miał w WV golfie i powiedzieli mu ze moze być od złego zapłonu, pałowania lub jak wtryski leją ale ja tylko tak słyszałem a co do pierscieni to chodziło mi o to jesli by wszystkie wymieniał a jesli same zgarniające to niepotrzeba troche tam namotałem panewki jesli są kiepski mogły by niewytrzymać nowych pierscieni uszczelniających i ostrej jazdy moze nie od razu ale po jakimś czasie napewno by się skonczyły



BARTOL - Wed May 17, 2006 6:06 pm
" />Miałem taki sam problem ,sprzedałem informując nowego nabywcę o defekcie .Chłopak przewrócił "podobno" cały silnik do góry dołem i dalej jak pił olej tak pije.



S4jm0n - Fri May 19, 2006 6:28 pm
" />Silnik padł
A dokładnie wałek. Jak się okazało dzięki "fachowcom" nie było smarowania na drugim cylindrze (gdzieś było zatkanie) i wałek stanął. Nie ma sensu więcej kłaść w ten silnik. Już jest kolejny - taki sam z Niemiec za ok. 800zł.
Teraz mam tylko pytanie czy znacie jakąś firmę, która dokonuje ekspertyzy i na jej podstawie można dowieść, że naprawa została źle wykonana ? Kiedyś na taką natrafiłem w necie ale nie pamiętam jak się nazywała... DCA ? Hmm...coś jakoś tak
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przeloty.htw.pl