ďťż
Mount Power
 
Picture

Pokrewne:

Cytat:

VTEC





PeGaS - Sat Apr 09, 2005 2:32 pm
" />Mógłby ktoś przybliżyć mi technologie VTEC (Honda CRX, S2000, Integra Type R). TZN. wiem, że opiera się to na zmianach faz i czasów rozrządu, ale może tak coś więcej... A, i czy VTEC stosowany jest tylko w Hondach, i czy jest możliwość zainstalowania zbliżonej technologii "niefabrycznie". Dzięki. Pozdrawiam.




S4jm0n - Sat Apr 09, 2005 5:56 pm
" />Ja Ci wytłumaczę....
to jest dośc proste.
Cały myk polega na tym, że przy niskich obrotach wszystko jest jak w przeciętnym silniku i możesz spokojnie wpisać sobie w przeglądarke: http://www... potem na wyższych obrotach zawory zaczynają się wcześniej otwierać, poźniej zamykać, zeby dać Ci czas na wpisanie google.pl . Dalej już tylko słyszysz przepiękny dźwięk VTEC....a raczej wpisujesz go w pole szukajki...
Czy to takie trudne ?
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=vtec&btnG=Szukaj+w+Google&lr=lang_pl

Pierwszy wynik z brzegu....
http://www.hondapl.org/tech/vtec.html



PeGaS - Sat Apr 09, 2005 6:52 pm
" />Nie powiem żebyś mnie olśnił... ale podchodząc do sprawy pozytywnie- to już coś



Aniolek - Sun Apr 10, 2005 2:23 pm
" />hahahahahahahahahahahaahahahahha




Wojtaas - Sun Apr 10, 2005 3:49 pm
" />krótka piłaka z mojej strony:VTEC to jest taaakie ustrojstwo ,ze w pewnym momencie Twoje toczydełko dostaje speeda i próbuje zrobić 360 stopni na obrotomierzu



Jasiek - Sun Apr 10, 2005 7:45 pm
" />
">krótka piłaka z mojej strony:VTEC to jest taaakie ustrojstwo ,ze w pewnym momencie Twoje toczydełko dostaje speeda i próbuje zrobić 360 stopni na obrotomierzu

Z mojej strony tez krotka pilka. Nie pisz tak wiecej prosze, bo nie bedziesz pisal w ogole.



warpi - Mon Apr 11, 2005 8:44 pm
" />Jeszcze małe pytanko, a pod jakimi nazwami sa te systemy u innych producentów, bo Toyota to chyba VVTI w Mitsubishi to chyba Mivec a u reszty konkurencji ??



Lui - Mon Apr 11, 2005 9:06 pm
" />W BMW chyba VANOS, ale nie jestem pewien.



Wojtaas - Wed Apr 13, 2005 8:18 am
" />sorki



prosiaq - Wed Apr 13, 2005 8:29 am
" />tylko vtec dziala zupelnie inaczej od reszty tych systemow, ktore tez maja powazne roznice pomiedzy soba...

ale to juz dochodzcie co i jak..



Siela - Wed Apr 27, 2005 10:20 am
" />mój stary ma w swojej betce ten sysytem.., kiedyś ktoś mi powiedział ze to jest V-tec bo coś tam honda razem z BMW go wykombinowala....nie wiem na ile jest w tym prawdy...ale wydaje mi się ze nie jest to prawda... natomiast jezeli nawet nie jest to V-tec tylko wczesniej wspomniany VANOS to gwarantuje wam ze działa napewno nie gorzej niż v-tec hondowski bo auto to 520i także pojemność nie duża ale jak się jej depnie nagle w pedał gazu to odchodzi niczym na turbinie...no i ten dzwięk :D:D



JiM - Sat Jun 04, 2005 9:30 am
" />troszke o VANOSie

"W czasie roku 1989 następny projekt ujrzał swiatło dzienne. Silnik M50 napędzajĹĄcy BMW 520i z 24-zaworowĹĄ głowicĹĄ i systemem hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Rok 1992 przyniósł przełomowy krok w ulepszaniu serii M50. Zaprojektowano system VANOS będĹĄcy skrotem od Niemieckiego "Variable Nockenwellen-Spreizung" (ang. Variable Camshaft Control) i pierwszy raz w historii motoryzacji system od razu wszedł do masowej produkcji. System ten polega na regulacji - wyprzedzaniu lub opóŸnianiu momentu otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych. Wszystko to w oparciu o prosty mechanizm i hydraulikę. Dzięki temu silnik perfekcyjnie adaptował się do aktualnej prękoœci i obciĹĄżenia. Poprzez system VANOS jednostka M52 dysponowała wiekszym momentem i elastycznoœciĹĄ w zakresie małych i œrednich obrotów niż jego poprzednik - M50. Pozytywnym efektem tego systemu była również znaczĹĄca poprawa zużycia paliwa i emisji spalin. "

jakbys chcial cos jeszcze poczytac o 6-cylindrowkach BMW to zapraszam do mnie na strone http://bmw.vip1.pl

"bo coś tam honda razem z BMW go wykombinowala"
musze cie zmartwic, BMW nigdy nic z nikim nie kombinowala i nie bedzie kombinowac, to raczej wszyscy biora pomysly z BMW
BMW w 1990 roku produkowala tak zaawansowane technologicznie silniki jak Toyota w 2000 roku

pzdr



eqt - Tue Jun 07, 2005 11:44 am
" />czyli krótko mówiąc VTEC nie dodaje mocy. Tylko oszczędza paliwo przy niskich obrotach i poprawia ewentulanie elastycznosć silnika.

Bo to samo mozna zrobić wałkami w innym silniku.
No tylko trzeba mieć jescze odpowiednie obroty...



LIO - Mon Jun 13, 2005 8:20 pm
" />
">troszke o VANOSie

musze cie zmartwic, BMW nigdy nic z nikim nie kombinowala i nie bedzie kombinowac, to raczej wszyscy biora pomysly z BMW
BMW w 1990 roku produkowala tak zaawansowane technologicznie silniki jak Toyota w 2000 roku

pzdr


bardzo ciekawe, tyle ze Honda w latach osiemdziesiatych juz seryjnie stosowala silniki z technologia vtec, nie mówiac juz o 4 zaworach na cylinder w prawie kazdym silniku.
Wiec nie mów ze Honda wziela ten pomysl z BMW



JiM - Tue Jun 14, 2005 9:02 am
" />a ja powiem tylko tyle ze na przelomie lat 60 i 70 mozna bylo kupic BMW z silnikiem M10 2.0 z 16-zaworowa glowica o mocy ponad 250KM.... gdzie wtedy byla Honda?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przeloty.htw.pl