VTEC
PeGaS - Sat Apr 09, 2005 2:32 pm
" />Mógłby ktoś przybliżyć mi technologie VTEC (Honda CRX, S2000, Integra Type R). TZN. wiem, że opiera się to na zmianach faz i czasów rozrządu, ale może tak coś więcej... A, i czy VTEC stosowany jest tylko w Hondach, i czy jest możliwość zainstalowania zbliżonej technologii "niefabrycznie". Dzięki. Pozdrawiam.
S4jm0n - Sat Apr 09, 2005 5:56 pm
" />Ja Ci wytłumaczę.... to jest dośc proste. Cały myk polega na tym, że przy niskich obrotach wszystko jest jak w przeciętnym silniku i możesz spokojnie wpisać sobie w przeglądarke: http://www... potem na wyższych obrotach zawory zaczynają się wcześniej otwierać, poźniej zamykać, zeby dać Ci czas na wpisanie google.pl . Dalej już tylko słyszysz przepiękny dźwięk VTEC....a raczej wpisujesz go w pole szukajki... Czy to takie trudne ? http://www.google.pl/search?hl=pl&q=vtec&btnG=Szukaj+w+Google&lr=lang_pl
Pierwszy wynik z brzegu.... http://www.hondapl.org/tech/vtec.html
PeGaS - Sat Apr 09, 2005 6:52 pm
" />Nie powiem żebyś mnie olśnił... ale podchodząc do sprawy pozytywnie- to już coś
Aniolek - Sun Apr 10, 2005 2:23 pm
" />hahahahahahahahahahahaahahahahha
Wojtaas - Sun Apr 10, 2005 3:49 pm
" />krótka piłaka z mojej strony:VTEC to jest taaakie ustrojstwo ,ze w pewnym momencie Twoje toczydełko dostaje speeda i próbuje zrobić 360 stopni na obrotomierzu
Jasiek - Sun Apr 10, 2005 7:45 pm
" /> ">krótka piłaka z mojej strony:VTEC to jest taaakie ustrojstwo ,ze w pewnym momencie Twoje toczydełko dostaje speeda i próbuje zrobić 360 stopni na obrotomierzu
Z mojej strony tez krotka pilka. Nie pisz tak wiecej prosze, bo nie bedziesz pisal w ogole.
warpi - Mon Apr 11, 2005 8:44 pm
" />Jeszcze małe pytanko, a pod jakimi nazwami sa te systemy u innych producentów, bo Toyota to chyba VVTI w Mitsubishi to chyba Mivec a u reszty konkurencji ??
Lui - Mon Apr 11, 2005 9:06 pm
" />W BMW chyba VANOS, ale nie jestem pewien.
Wojtaas - Wed Apr 13, 2005 8:18 am
" />sorki
prosiaq - Wed Apr 13, 2005 8:29 am
" />tylko vtec dziala zupelnie inaczej od reszty tych systemow, ktore tez maja powazne roznice pomiedzy soba...
ale to juz dochodzcie co i jak..
Siela - Wed Apr 27, 2005 10:20 am
" />mój stary ma w swojej betce ten sysytem.., kiedyś ktoś mi powiedział ze to jest V-tec bo coś tam honda razem z BMW go wykombinowala....nie wiem na ile jest w tym prawdy...ale wydaje mi się ze nie jest to prawda... natomiast jezeli nawet nie jest to V-tec tylko wczesniej wspomniany VANOS to gwarantuje wam ze działa napewno nie gorzej niż v-tec hondowski bo auto to 520i także pojemność nie duża ale jak się jej depnie nagle w pedał gazu to odchodzi niczym na turbinie...no i ten dzwięk :D:D
JiM - Sat Jun 04, 2005 9:30 am
" />troszke o VANOSie
"W czasie roku 1989 następny projekt ujrzał swiatło dzienne. Silnik M50 napędzajĹĄcy BMW 520i z 24-zaworowĹĄ głowicĹĄ i systemem hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Rok 1992 przyniósł przełomowy krok w ulepszaniu serii M50. Zaprojektowano system VANOS będĹĄcy skrotem od Niemieckiego "Variable Nockenwellen-Spreizung" (ang. Variable Camshaft Control) i pierwszy raz w historii motoryzacji system od razu wszedł do masowej produkcji. System ten polega na regulacji - wyprzedzaniu lub opónianiu momentu otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych. Wszystko to w oparciu o prosty mechanizm i hydraulikę. Dzięki temu silnik perfekcyjnie adaptował się do aktualnej prękoci i obciĹĄżenia. Poprzez system VANOS jednostka M52 dysponowała wiekszym momentem i elastycznociĹĄ w zakresie małych i rednich obrotów niż jego poprzednik - M50. Pozytywnym efektem tego systemu była również znaczĹĄca poprawa zużycia paliwa i emisji spalin. "
jakbys chcial cos jeszcze poczytac o 6-cylindrowkach BMW to zapraszam do mnie na strone http://bmw.vip1.pl
"bo coś tam honda razem z BMW go wykombinowala" musze cie zmartwic, BMW nigdy nic z nikim nie kombinowala i nie bedzie kombinowac, to raczej wszyscy biora pomysly z BMW BMW w 1990 roku produkowala tak zaawansowane technologicznie silniki jak Toyota w 2000 roku
pzdr
eqt - Tue Jun 07, 2005 11:44 am
" />czyli krótko mówiąc VTEC nie dodaje mocy. Tylko oszczędza paliwo przy niskich obrotach i poprawia ewentulanie elastycznosć silnika.
Bo to samo mozna zrobić wałkami w innym silniku. No tylko trzeba mieć jescze odpowiednie obroty...
LIO - Mon Jun 13, 2005 8:20 pm
" /> ">troszke o VANOSie
musze cie zmartwic, BMW nigdy nic z nikim nie kombinowala i nie bedzie kombinowac, to raczej wszyscy biora pomysly z BMW BMW w 1990 roku produkowala tak zaawansowane technologicznie silniki jak Toyota w 2000 roku
pzdr
bardzo ciekawe, tyle ze Honda w latach osiemdziesiatych juz seryjnie stosowala silniki z technologia vtec, nie mówiac juz o 4 zaworach na cylinder w prawie kazdym silniku. Wiec nie mów ze Honda wziela ten pomysl z BMW
JiM - Tue Jun 14, 2005 9:02 am
" />a ja powiem tylko tyle ze na przelomie lat 60 i 70 mozna bylo kupic BMW z silnikiem M10 2.0 z 16-zaworowa glowica o mocy ponad 250KM.... gdzie wtedy byla Honda?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprzeloty.htw.pl
|